Mies lähti tapaamaan hoitoaan, halasi minua ennenkuin lähti
ja nyt haisen sille hemmetin partavedelle. Täytyy käydä suihkussa, ettei mies olisi koko ajan mielessä. Jos voi sanoa, että olen ollut joskus elämässäni pohjalla, niin se on nyt. Mies ei edes tiedä, että tiedän.
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 16:50"]
Älä missään nimessä lähde nyt purkamaan tilannetta sillä tavalla, että syyllistät itseäsi jollain tasolla. Miehesi on tehnyt väärin, ja vaikka teon itsessään voi antaa anteeksi, ei tuollaista luonnetta voi muuttaa/kannata hyväksyä.
Äläkä nyt itseäsi syytä, tunnen useita järkeviä ja mukavia naisia joita heidän miehet kohtelevat surkeasti. Itse miehenä ihmettelen, miksei kaltaiselleni overall-hyvälle tyypille ole kysyntää.
[/quote]
Tää on niin taas tälläistä yksipuolista näkökulmaa. Tietenkin siinä toisessakin on jotain vikaa pakko olla jos toinen lähtee pettämään. Kuka oikeasti pettäisi jos kumppanina olisi se mister/tai miss täydellisyys? Kysyn vaan? Ei sellaista halua pettää, tai en usko jos joku väittää niin tekevänsä. Kuka vaihtaisi huonompaan? Aina halutaan parempaa ja jotkut tai aika moni ajautuu pettämään. Kuitenkin voisin väittää jokaisen vilkuilevan aidan yli silloin tällöin eikä pidä sitä edes pahana.
[/quote]
Ok, kuvaa ei siis voinut liittää. Mutta vaikka täältä voit kurkata: http://www.google.fi/search?hl=fi&gs_rn=14&gs_ri=psy-ab&pq=ashley+cole&cp=4&gs_id=1j&xhr=t&q=cheryl+cole&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.46751780,d.bGE&biw=1680&bih=860&wrapid=tljp1368895033945028&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=Uq6XUbi5E-KJ4ATfzoDoAw
Tuudittaudutko sä oikeasti tuollaiseen paskaan?
Ensinnäkin: miten sä luokittelet, kuka ihmisistä on paras? Kun kukaan ei ole täydellinen. Eikä rakkaus perustu siihen, että pitää olla täydellinen. Se perustuu hyväksyntään, luottamukseen, armollisuuteen, siihen, että haluaa olla toisen kanssa.
Toiseksi: ihan tutkitusti kauniit ihmiset pettää enemmän. ON enemmän tilaisuuksia ja laadukkaita kumppaneita tarjolla.
Ja jos yhtään seuraat elämää ympärilläsi, niin hyvin moni julkkiskaunotar on tullut petetyksi. Kuten vaikkapa kuvassa oleva Cheryl Cole.
Tai Jennifer Aniston. Tai miehistä Robert Pattinson.
Että eläpä jaksa jauhaa paskaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 19:38"]
Älä missään nimessä lähde nyt purkamaan tilannetta sillä tavalla, että syyllistät itseäsi jollain tasolla. Miehesi on tehnyt väärin, ja vaikka teon itsessään voi antaa anteeksi, ei tuollaista luonnetta voi muuttaa/kannata hyväksyä.
Äläkä nyt itseäsi syytä, tunnen useita järkeviä ja mukavia naisia joita heidän miehet kohtelevat surkeasti. Itse miehenä ihmettelen, miksei kaltaiselleni overall-hyvälle tyypille ole kysyntää.
[/quote]
Tää on niin taas tälläistä yksipuolista näkökulmaa. Tietenkin siinä toisessakin on jotain vikaa pakko olla jos toinen lähtee pettämään. Kuka oikeasti pettäisi jos kumppanina olisi se mister/tai miss täydellisyys? Kysyn vaan? Ei sellaista halua pettää, tai en usko jos joku väittää niin tekevänsä. Kuka vaihtaisi huonompaan? Aina halutaan parempaa ja jotkut tai aika moni ajautuu pettämään. Kuitenkin voisin väittää jokaisen vilkuilevan aidan yli silloin tällöin eikä pidä sitä edes pahana.
[/quote]
Ok, kuvaa ei siis voinut liittää. Mutta vaikka täältä voit kurkata: http://www.google.fi/search?hl=fi&gs_rn=14&gs_ri=psy-ab&pq=ashley+cole&cp=4&gs_id=1j&xhr=t&q=cheryl+cole&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.46751780,d.bGE&biw=1680&bih=860&wrapid=tljp1368895033945028&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=Uq6XUbi5E-KJ4ATfzoDoAw
Ensinnäkin: miten sä luokittelet, kuka ihmisistä on paras? Kun kukaan ei ole täydellinen. Eikä rakkaus perustu siihen, että pitää olla täydellinen. Se perustuu hyväksyntään, luottamukseen, armollisuuteen, siihen, että haluaa olla toisen kanssa.
Toiseksi: ihan tutkitusti kauniit ihmiset pettää enemmän. ON enemmän tilaisuuksia ja laadukkaita kumppaneita tarjolla.
Ja jos yhtään seuraat elämää ympärilläsi, niin hyvin moni julkkiskaunotar on tullut petetyksi. Kuten vaikkapa kuvassa oleva Cheryl Cole.
[/quote]
[/quote]
Totta. Itsekin nuorena tyttönä ja naisena petin kaikkia poikaystäviäni, joissa ei ollut mitään vikaa. Mua pidetään yleisesti "kilttinä tyttönä". Olin aika kivannäköinen ja tilaisuuksia oli yllin kyllin. Onhan pettäminen jännittävää. Siksi kai petinkin. Sen jännityksen vuoksi. Ainoa mies jota en ole pettänyt on aviomieheni ja se on tietoinen päätös. Kyllä tilaisuuksia olisi ollut, mutta kun on aikanaan tämänkin kokenut tietää, että ei siitä mitään pidempi aikaista iloa ole.
Keväisin mä varsinkin villiinnyin. Kaikki pettämiset tapahtuivat keväällä. Ja aika nopeasti kyllästyin sitten. En koskaan kertonut pettämisestäni poikaystäville ja en ole niistä erityisemmin ylpeä. Rumasti tehty. Mutta enpähän tee enää.
Ap:lle
Vaikka nyt hyvin todennäköisesti suhteenne oli siinä ehdottaisin, että "vaivautuisit" tekemään seuraavaa. Kun miehesi tulee kotiin, kysyt suoraan, onko hänellä suhde. Jotenkin uskoisin, että olisi kasvattavaa lopettaa suhde siten, että toinen saa sanoa myös sanottavansa. En väitä, että se muuttaisi mitään.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 19:50"]
Vaikka nyt hyvin todennäköisesti suhteenne oli siinä ehdottaisin, että "vaivautuisit" tekemään seuraavaa. Kun miehesi tulee kotiin, kysyt suoraan, onko hänellä suhde. Jotenkin uskoisin, että olisi kasvattavaa lopettaa suhde siten, että toinen saa sanoa myös sanottavansa. En väitä, että se muuttaisi mitään.
[/quote]
Itse en tuolle tielle lähtisi, se on loputon suo. Näissä tapauksissa kannatan linjaa "actions speak louder than words". Mies on toiminnallaan osoittanut missä menee, nyt on aika itse tehdä samoin. Selittelemättä. Sopimusrikkomus, siinä kaikki, siitä tulee sanktiot.
Aivan liikaa puhetta näissä asioissa. Se antaa pettäjälle tilaisuuden luistaa tilanteesta höpöttämällä puutaheinää toisen pyörryksiin. Turpa tukkoon ja kanna seuraukset. Piste.
Aikuinen olisi joko väistänyt kiusauksen tai ensin päättänyt nykyisen suhteen, sitten astunut uuteen. Harvinaisen kirkastabja selkeätä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 20:47"]
[/quote]
Itse en tuolle tielle lähtisi, se on loputon suo. Näissä tapauksissa kannatan linjaa "actions speak louder than words". Mies on toiminnallaan osoittanut missä menee, nyt on aika itse tehdä samoin. Selittelemättä. Sopimusrikkomus, siinä kaikki, siitä tulee sanktiot.
Aivan liikaa puhetta näissä asioissa. Se antaa pettäjälle tilaisuuden luistaa tilanteesta höpöttämällä puutaheinää toisen pyörryksiin. Turpa tukkoon ja kanna seuraukset. Piste.
Aikuinen olisi joko väistänyt kiusauksen tai ensin päättänyt nykyisen suhteen, sitten astunut uuteen. Harvinaisen kirkastabja selkeätä.
[/quote]
Täysi komppi tälle. Varsinkin kun on mielettömän epätodennäköistä, ettämieheltä koskaan saisi esim. rehellistä vastausta kysymykseen MIKSI?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 20:47"]
[/quote]
[/quote]
Ehkä siinä hetkessä ei halua kuulla toiselta mitään, mutta jälkeenpäin ainakin itse kaipaisin jotain selitystä, että ymmärtäisin tilannetta paremmin. Harva varmaan pystyy jatkamaan elämäänsä ruotimatta ensin tapahtunutta perinpohjaisessti.
Ihan hyvä vainhtoehto on pakata kamppeet ja muu omaisuus ja lähteä sanaakaan sanomatta. Takaisin vois palata muutaman viikon päästä hakemaan muutamaa jäljelle jäänyttä tavaraa ja kysyä siinä lyhyesti, että miksi tai jotain muuta, mikä vaivaa itseä. Mitään pitkiä selitysmahdollisuuksia ei ehkä miehelle kannata antaa. Niissä mies vain pääsisi esittämään ja anelemaan.
Mä en tajua näitä, jotka jättää puhelimeen viestejä. Ei kai kukaan ole niin tyhmä?
Olen yllättynyt kuinka moni ohjeistaa vaan jäipymään talosta mitään sanomatta tai ehdottaa jopa huiputtamista, että olisi muka itse ollut pettämis reissuilla. Minusta tuollaisessa toiminnassa alennuttaisiin pettäjän tasolle. Huijaamista, salailua, valehtelua ja puhumattomuutta.
En toki suosi mitään karjumistakaan, mutta sekin kuulostaisi järkevämmältä ap:n parantumista ajatellen, että päästäisi kaiken ulos mitä sisällään on. Minä ainakin istuttaisin miehen sohvalle ja ottaisin tiukan keskustelun asiasta. Sanoisin, että ymmärrätkös nyt mies ihan mitä mies olet tässä menettämässä? Oliko vieras sen arvoista? En päästäisi miestä pälkähästä niin, että tämä ei koskaan joutuisi katsomaan minua silmiin ja selittämään MIKSI? Se on miehille kaikista tuskallisinta, kohdata se ihminen jota on satuttanut ja oikeasti selittä sille ihmiselle miksi tätä on satuttanut. Ja lopuksi tietysti menettää tämä ihminen. Tuo salasude nainenkaan ei ole missään arvossa sen jälkeen kun mies huomaa tulleensa tyylikkäästi jätetyksi.
Kyllä minäkin olen puhumisen kannalla, muuten asiat jäävät vaivaamaan loppuiäksi. Niistä pääsee parhaiten eroon, kun selvittää ne puhumalla perinpohjin ja vaatimalla mieheltä samaa.
Mutta kyllä minäkin oon sitä mieltä, että puhumisen voisi hoitaa sen jälkeen, kun ensin häipyy asunnosta. Näin miehelle ei jää tilaisuutta selitellä asioita niin hyvin, että petetylle tulisi mitään halua jäädä suhteeseen.
[/quote]
[/quote]