Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttumisleikit; onko teistä lopputulos aina parempi

Vierailija
17.05.2013 |

kuin se alkuperäinen look jota lähdettiin muokkaamaan? Minusta ei. Katsoin eilen yhtä sarjaa, jossa kunnon bilehirmu stailattiin konservatiiviseksi pikkurouvaksi, joita on sata tusinassa. Ja mun mielestä se alkuperäinen överi look oli paljon hauskempi ja itse asiassa jopa sievempi.

Harmittaa, että joidenkin muuttumisleikkien tarkoitus on aivan selvästi vaan koodata se nainen sponsoreiden tarjoamien vaihtoehtojen mukaan, ja vaikka sillä lailla varmaan on tyylikäs ja muodikas, niin joku omannäköinen juttu niistä puuttuu.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole. Usein tosiaan tulee tätimäinen vanhempi look.

Olen muuten itse ollut vuosia sitten Kauneuden ja terveyden muuttumisleikissä. Lopputulos oli minunkin tapauksessani sellainen konservatiivinen täti -look. Näytin oikeasti 10-15 vuotta vanhemmalta muutoksen jälkeen. Tosin varakkaalta vanhemmalta rouvalta, mutta minä en halunnut enkä vieläkäään halua näyttää siltä. 

Mulla siis pitkä mustanruskeaksi värjätty tukka leikattiin polkaksi ja laitettiin pehmeä punaruskea väri. Sitten semmoinen tangokuningatarmeikki hillityillä sävyillä, ja vaatteiksi jakkupukutyyliä... 

Vierailija
2/25 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yksi suomalainen ohjelma oli ihan käsittämätön. Joku kahden naisen pitämä tyylitiimi se oli... asiakkaalle valitut vaatteet oli aivan käsittämättömän erikoisia ja yhdistelmät sekavia. Itse tykään väreistä ja tykkään pukeutua näyttävästi mutta sitä ohjelmaa seuratessa tuli joka kerta sellainen what the fuck fiilis...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin on onnistunu. Oon kattonu sitä brittisarjaa, missä POD tekee muodonmuutoksen. :D En nimeä muista mutta kuvailusta saa varmaan selvän. Siinä oli jotkut kaksoset, jotka stailattiin just sellasiks polkkatukka tätilookkiin. Phyi.

Vierailija
4/25 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on myös ollut muuttumisleikissä, ei tosin julkisessa, vaan kaverini kustansivat sen minulle lahjaksi. Vieläkin on epäselvää, että oliko se vittuilua vai oliko sen tarkoitus olla hemmottelua. Minustakin tekaistiin oikea täti, ja se meikki ja hiukset olivat valovuoden päässä siitä, mitä minä haluaisin itse ulkoisella olemuksellani ilmaista. Pällistelin itseäni peilistä ja mietin, että tältäkö mun oikeasti pitäisi näyttää? Tällaisenako muut minua mieluummin katsoisivat? Kulmakarvatkin oli paklattu niin tummiksi ja leveiksi että niihin ois voinut kylvää pienen ohrapellon, ja poskipunaa oli roiskittu roimin ottein että saadaan tämänkin pallopään poskiin vähän varjostusta. Hauskinta oli otsatukka, jota mulle ei voi pyörteen vuoksi leikata, mutta leikattiin kuitenkin, ja niinpä mun otsaa koristi taivaalle sojottava punainen töyhtö. En ole ikinä kehdannut kysyä, paljonko kaverit tästä nöyryytyksestä maksoivat. Toivottavasti eivät hirveästi. 

ap.

Vierailija
5/25 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi muuttumisleikit on ihan kamalia :D Jokaisessa pitää tehdä joku polkkatukka, tätimeikki ja jakkupuku. Ja lopputulos on, että muuttuja näyttää vähintään sen 10 vuotta vanhemmalta.

Vierailija
6/25 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 20:48"]

Se yksi suomalainen ohjelma oli ihan käsittämätön. Joku kahden naisen pitämä tyylitiimi se oli... asiakkaalle valitut vaatteet oli aivan käsittämättömän erikoisia ja yhdistelmät sekavia. Itse tykään väreistä ja tykkään pukeutua näyttävästi mutta sitä ohjelmaa seuratessa tuli joka kerta sellainen what the fuck fiilis...

[/quote]

Joo, Leenan tyylitiimi. Ihan kauheitta vaatteita muuttujille valittiin, ja hiukset leikattiin rumiksi, meikitkin monesti ihan järkyttäviä. Kaikki vanhenivat vuosia muutoksen myötä tai heistä tuli muuten vain ihan oudon näköisiä. Tosi epäonnistuneita oli muutokset.

Vierailija
7/25 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin vasta jotakin ohjelmaa, jossa on tarkoitus stailata muutoksen kohde n. kymmenen vuotta nuoremmaksi. Aluksi ihmiset kadulla arvioivat naisen iän ja tyylitiimi luonnollisesti kauhisteli, kuinka vanhalta nainen näyttää. Itse veikkasin naisen iäksi n. 40-vuotta, mikä meni lähelle, sillä oikea ikä oli 39-vuotta. Kadulla kysyttäessä keskiarvoksi saatiin 47-vuotta.

Naisen hiuksia kauhisteltiin ohjelmassa. Minun mielestäni ne olivat oikein kivat, pitkät, kivan väriset ja raidoitetut. Ne kuitenkin leikattiin lyhyeksi ja vaalennettiin. Vaatteiksi valittiin joitakin tylsän näköisiä, mutta tyylikkäitä perusvaatteita. Lopuksi kysyttiin uudestaan randomeilta ihmisiltä, minkä ikäiseltä nainen näyttää. Keskiarvoksi tuli 37-vuotta. Minun mielestäni nainen näytti muutoksen jälkeen paljon vanhemmalta, ainakin 55-vuotiaalta. Silti kaikki jaksoivat hehkuttaa, kuinka tiimi onnistui tehtävässään...

Vierailija
8/25 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8; kuten olet huomannut tuossa ohjelmassa, niin ne kaduilla haastatellut ihmiset ovat aina joko sitä muutettavaa huomattavasti nuorempia tai muuten edustavat niin eri maailmaa, että heillä olisi vaikeuksia arvioida sitä ikää oikein muutenkaan. Kaikkien 18-vuotiaiden mielestä yli kolmekymppiset näyttävät niin vanhoilta, että on ihan sama onko tyyppi viisikymmentä vai neljäkymmentä, ja he arvioivat ihmisen iän usein yläkanttiin. Iäkkäät ihmiset taas arvioivat iän alakanttiin, koska heistä kaikki alle kolmekymppiset näyttävät nuorilta hupakoilta.

Tuossa ohjelmassa siis selvästi taktikoidaan - eikähän meistä kukaan tiedä, paljonko siitä on leikattu pois, ja ovatko haastateltavat oikeasti randomeita kaduilla kulkijoita vai eivät.

Vierailija
9/25 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon muuttumisohjelmasta onko lopputulos hyvä vai ei. Itse olen esim. POD:n muutoksista pitänyt, mutta yhdellä kaudella lopputulokset olivat järjestäen kamalia, liekö silla kaudella ollut surkea "tyylitiimi" hjelmassa vai missä vika?

Lisäksi mahdollisesti joissain muutoksissa vaikuttaa taustalla sponsorointi: on eri asia luoda uusi tyyli jos on ns. vapaat kädet vert. pitää suosia tiettyä merkkiä mistä ei välttämättä löydy muuttujalle hänenlaisiaan/kokoisiaan vaatteita niin että muutos olisi onnistunut.

Lisäksi olisi hyvä kuunnella sitä millainen ihminen on, kaikissa ohjelmissa niin ei käy. Jos on luonteeltaan "hippi" tai "seksybaby" tai "uratykki" voi nuo kaikki ottaa huomioon muutoksessa. Tarkoitan nyt sitä että että sen sijaan että em. on päällään mauttomat reikäiset kirpparivaatteet/ seksikaupan alelaarista ostetut minikokoiset tekokuitu asut/ harmaat laatikkoimaiset bleiserit tmv. voi em. stailata kauniiksi oma tyyli säilyttäen, esim:

-Valkoinen pitsikirjailtu löysä "puuvillapaita", tiukat farkut joissa hieman levenevät lahkeet ja kaulassa puuhelmet.

-Vakoiset tiukat husut, hyvin istuva tiukka jakku jonka alla esim. paljetein koristelty toppi.

-Hyvin räätälöity jakkupuku jonka alla paita jossa jujua/neutraali paita ja näyttävä huivi/koru tuomassa särmää.

Eikä niin että kaikista tehdään ns. samannäköisiä tätejä ja unohdetaan oma persoona. 

Vierailija
10/25 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 21:18"]

8; kuten olet huomannut tuossa ohjelmassa, niin ne kaduilla haastatellut ihmiset ovat aina joko sitä muutettavaa huomattavasti nuorempia tai muuten edustavat niin eri maailmaa, että heillä olisi vaikeuksia arvioida sitä ikää oikein muutenkaan. Kaikkien 18-vuotiaiden mielestä yli kolmekymppiset näyttävät niin vanhoilta, että on ihan sama onko tyyppi viisikymmentä vai neljäkymmentä, ja he arvioivat ihmisen iän usein yläkanttiin. Iäkkäät ihmiset taas arvioivat iän alakanttiin, koska heistä kaikki alle kolmekymppiset näyttävät nuorilta hupakoilta.

Tuossa ohjelmassa siis selvästi taktikoidaan - eikähän meistä kukaan tiedä, paljonko siitä on leikattu pois, ja ovatko haastateltavat oikeasti randomeita kaduilla kulkijoita vai eivät.

[/quote]

En ole seurannut ohjelmaa niin usein, että olisin pannut merkille, kysytäänkö aluksi mielipidettä nuorilta ihmisiltä ja lopuksi muutoksen jälkeen vanhoilta. Mielenkiintoinen pointti kyllä. Uskon vahvasti, että kaikkia kaduntallaajien mielipiteitä ei näytetä ohjelmassa. Olisihan se huonoa mainosta ohjelmalle, jos muutoksen jälkeen arvioitaisiin vanhemmaksi kuin ennen muutosta.

Vierailija
11/25 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, esimerkiksi tässä tyttö on vanhentunut huimasti:

http://otavafiles.fi/plaza/s/f/editor/images/seeraennenj%E4lkeen.jpg

Ja tässä pallokasvoiselle leikattu pahin mahdollinen tukkamalli, lihottaa kasvoja todella paljon:

http://otavafiles.fi/plaza/s/f/editor/images/hannaennenj%E4lkeen.jpg

Vierailija
12/25 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, olin muuttumisleikissä tuossa jokunen aika sitten eräässä lehdessä. Ja voi hyvää päivää, mikä täti minusta tehtiin! Vaatteet eivät istuneet ja kampaus oli "mummomallia" tai vähintään iskelmätähtilook. Meikki oli ok, mutta siitäkin pyyhin räikeimmät pois, kun pääsin talosta ulos... Ja nauroin itselleni ihan vedet silmissä, kun pääsin kotiin. Huh, järkyt muistot jäi!

Vierailija
13/25 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 21:35"]

Ja tässä pallokasvoiselle leikattu pahin mahdollinen tukkamalli, lihottaa kasvoja todella paljon:

[/quote]

Tokasta olen samaa mieltä, mutta eka on mun mielestä upea. Toki tyttö oli nätti aiemminkin, mutta vähän valju. Haluaisin tietää ekan tytön todellisen iän. Ekassa kuvassa näyttää tosi nuorelta, ehkä n. 15-vuotiaalta. Sekään tuskin on kiva juttu, jos on oikeasti reilusti yli täysi-ikäinen. Tokassakaan kuvassa ei näytä ainakaan yli 20-vuotiaalta. 

Vierailija
14/25 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 21:35"]

[/quote]

häh? noi molemmat on tosi onnistuneita muutoksia! tokan hiuksia en ehkä olisi värjännyt tuollaisiksi, mutta onnistunut muutos silti. ekassa kuvassa arvioisin hänet yli kolmekymppiseksi, tokassa näyttää kymmenen vuotta nuoremmalta. 

meikki on usein aika tätimäinen ja vahva noissa muutoksissa, mutta muuten mielestäni aika onnistuneita ovat, riippuu tietysti ohjelmasta, mutta varsinkin nuo hiukset. tuollaiset suorat, pitkät, kulahtaneen väriset eivät pue ketään eivätkä varsinkaan ole tyttömäiset tai nuorentavat, päinvastoin. 

Vierailija
16/25 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta noissa nro 12:n kuvissa toisen linkin naisella ei niinkään ole pyöreät kasvot vaan "neliömäiset jykevillä leukaperillä" --> malli&väri siinä mielessä hyvä, että vie huomiota pos kasvojen mallista ja luo pehmeyttä.

Vierailija
17/25 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa esitetyt esimerkit on kaikki ihan onnistuneita, kun taas siinä Leenan tyylitiimissä stailaukset oli jotain käsittämätöntä. saatettiin nuorehkolle naiselle laittaa ihme retrolook, sinapinkeltainen neule jonka päälle karvaliivi ja kukkahuivi kaulaan. Jalkaan hapsusaappat ja isot retropokat silmille. Ei siinä paljon auttanut vaikka tukka ja meikkisi oliskin sopinut stailattavalle.

Sitten siinä hehkutettiin kerrospukeutumista monessa jaksossa. Aloitetiin pukemalla asiakkaalle joku ihan nätti kuviollinen mekko jonka päälle sitten kasattiin neuletakkia ja huivia, jalkaan raskaat saappaat ja kainaloon valtava laukku. Lopputulos oli raskas, tunkkainen ja epäkäytännöllinen. Näihin verrattuna se jakkupuku kuulostaa aivan loistavalta vaihtoehdolta.

Vierailija
18/25 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tykkään että oikeastaan jokainen POD:n tekemä luonnollistus on alkuperäistä parempi.

Livillä tulee "tyyliä vai ei"sarja ja siinäkin jokainen ollut alkuperäistä parempi.

Vierailija
19/25 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitittekö huomiota, että kaikissa tässä ketjussa esitetyissä jälkeen-kuvissa on tehty pään sivuille samantapaiset "korkkiruuvikiharat"? Sekö nyt sitten on tyyli, joka sopii jokaisen kasvonpiirteisiin? Samoin kolmella neljästä on otsatukka.

Vierailija
20/25 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 01:35"]

Kiinnitittekö huomiota, että kaikissa tässä ketjussa esitetyissä jälkeen-kuvissa on tehty pään sivuille samantapaiset "korkkiruuvikiharat"? Sekö nyt sitten on tyyli, joka sopii jokaisen kasvonpiirteisiin? Samoin kolmella neljästä on otsatukka.

[/quote]

ei voi olla totta!! :-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi