Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joiden miehet eivät ymmärrä politiikkaa ym. "miesten aiheita"?

Vierailija
15.05.2013 |

Tarkoitan "miesten aiheilla" siis vain sitä, että usein miehiä kiinnostaa nimenomaan politiikka, talous, sotahistoria, poliittinen historia ja vastaavat aihealueet. Mutta ei minun miestäni. Kun ikää tulee lisää ja puheenaiheet siirtyvät yhä enemmän asiallisiin ja "vakaviin" aiheisiin, huomaan miten mieheni jää usein ulkopuolelle. Näin käy sekä ystävien että miehen kollegojen parissa. Mies ei siis ole ammatissa jossa noita tietoja tarvittaisiin, mutta olen huomannut että usein miehet tykkäävät tuollaisista asioista puhua.

Minun miestäni ei kiinnosta kyseiset asiat, eikä hän siis pysy noissa keskusteluissa kärryillä ollenkaan. Tavallaan ihmettelen asiaa, miksi hän on niin erilainen kuin muut miehet? Esim. jostain EU:n talousasioista tai vaikka USA:n tai Venäjän ulkopolitiikasta hän ei tiedä mitään eikä ole kiinnostunut, vaikka monet hänen ystävistään ja tutuistaan kyllä juttelevat aika usein noista aiheista.

Tavallaan minua harmittaa miehen puolesta, kun tylsistyy niin monen puheenaiheen aikana. Hän tykkäisi puhua kalastamisesta, talon rakennuksesta, tietotekniikasta jne. Olisin ihan otettu jos hänkin joskus miehekkäästi väittelisi vaikka politiikasta ystäviensä kanssa, pitäisi sitä jotenkin viehättävänä :P

Muita joiden miehet eivät ihan istu stereotyyppiseen kuvaan miehen kiinnostuksen kohteista?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä, millaisissa piireissä liikut. Kyllä naisiakin kiinnostaa politiikka, eikä kaikkia miehiä kiinnosta politiikka. Kuulostaa tosi vanhakantaiselta, jos vain miehet keskustelevat tuollaisista aiheista.

Naiset äänestävät miehiä ahkerammin, joten on omituista, jos tuttavapiirissäsi miehet ovat jotenkin erityisen kiinnostuneita politiikasta. Ja eikö talonrakennus, kalastus ja tietotekniikka ole sitten muka miesten aiheita?

Vierailija
2/5 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 13:52"]

Ihmettelen kyllä, millaisissa piireissä liikut. Kyllä naisiakin kiinnostaa politiikka, eikä kaikkia miehiä kiinnosta politiikka. Kuulostaa tosi vanhakantaiselta, jos vain miehet keskustelevat tuollaisista aiheista.

Naiset äänestävät miehiä ahkerammin, joten on omituista, jos tuttavapiirissäsi miehet ovat jotenkin erityisen kiinnostuneita politiikasta. Ja eikö talonrakennus, kalastus ja tietotekniikka ole sitten muka miesten aiheita?

[/quote]

En kai tehnyt tarpeeksi selväksi että tietenkin naisetkin voivat noista asioista olla kiinnostuneita; itsekin olen. Mutta oman kokemukseni mukaan lähes jokainen mies tykkää nimenomaan keskustella noista asioista. Sitä ei kai pidetä niin omituisena jos nainen ei ole kiinnostunut politiikasta tai sotahistoriasta?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän politiikka ole miesten aihe laisinkaan. enemmän se naisia kiinnostaa.

Vierailija
4/5 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikka, miesten aihe! Vtsiisus, tää taisi olla tällainen esitänpäs idioottia -provo.

Vierailija
5/5 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi kalastus ja tietotekniikka ovat paljon lähempänä stereotyyppisiä miesten aiheita kuin politiikka. Miehesi on siis oikeastaan aika stereotyyppinen mies, sitähän sää halusit.