Onko muita jotka eivät kestä yhtään jäätelöä ja vehnää?
Minulla ihmeellinen maha. Voin juoda maitoa ja jugurttia ja ei mitään oireita, mutta jos syön vähäänkään jäätelöä, saan juosta tunnin sisään vessaan ja kaikki tulee alakautta ulos. Sama homma vehnän kanssa. Pahin joku pelkkää vehnää sisältävä leipä tai leivos.
Minulla ei ole keliakiaa eikä varsinaista allergiaa ..vehnä oli vähän koholla testeissä.
Hankalaa kun en saa lääkärintodistus tuosta vehnästä. Ilman todistusta joudun töissä päiväkodissa syömään normaalia ruokaa. Vain lääkärintodistuksella saan vehnättömän ruuan.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et saa lääkärintodistusta? Eihän kaikki herkkyydet näy allergiatesteissä. Onko nykyään tällainen käytäntö?
Rupeat nyt käymään lääkärissä joka kerran kun tulee ripuli. Lähdet siis töistä kesken kaiken. Voisin tehdä myös niin, että antaisin töissä tulla sen ripulin, jos et ehdi kunnolla vessaan.
Tähän en ihan lähde että pas kon housuuni töissä :D
Olen menossa parin viikon päästä hoitovapaalta uuteen päiväkotiin töihin ja pomo sanoi puhelimessa että jos on allergioita niin vain lääkärintodistuksella saa oman ruuan. Päiväkodissa siis pakko syödä talon ruokia, koska opetustilanne.
Kun pari vuotta sitten olin allergia- ja keliakiatesteissä, ei lääkäri antanut mitään todistuksia koska venhäallergia oli niin vähäistä. Kuulemma aaltoilevaa ja tavallista.
Antavatkohan työterveyslääkärit vain oireiden perusteella todistuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et saa lääkärintodistusta? Eihän kaikki herkkyydet näy allergiatesteissä. Onko nykyään tällainen käytäntö?
Rupeat nyt käymään lääkärissä joka kerran kun tulee ripuli. Lähdet siis töistä kesken kaiken. Voisin tehdä myös niin, että antaisin töissä tulla sen ripulin, jos et ehdi kunnolla vessaan.
Tähän en ihan lähde että pas kon housuuni töissä :D
Olen menossa parin viikon päästä hoitovapaalta uuteen päiväkotiin töihin ja pomo sanoi puhelimessa että jos on allergioita niin vain lääkärintodistuksella saa oman ruuan. Päiväkodissa siis pakko syödä talon ruokia, koska opetustilanne.
Kun pari vuotta sitten olin allergia- ja keliakiatesteissä, ei lääkäri antanut mitään todistuksia koska venhäallergia oli niin vähäistä. Kuulemma aaltoilevaa ja tavallista.
Antavatkohan työterveyslääkärit vain oireiden perusteella todistuksia?
No, minun mielestäni ei ole vähäistä, jos tulee ripulia päivittäin, eikä se mene ohitse. Jos ei muuten mene läpi, niin rupea pitämään päiväkirjaa siitä, mitä olet syönyt( käytännössä sitä vehnää), ja milloin ripuli iskee.
Käy uudella lääkärilla, ja valita ongelmasta.