Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoan tätä ns. kesää niin paljon!!

Vierailija
11.07.2020 |

Sää on samanlainen kuin oli lokakuussa. On tää vaan niin h.lvetin hienoa.

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi viileni loman ajaksi niin jaksaa tehdäkin jtkn. Toiv. elokuukin on viileää :)

Vierailija
42/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että nää viileiden säiden hekuttajat on niiden hullujen esi-isien jälkeläisiä jotka joskus päätti tänne perssilmään asettua, vaikka aurinko paistaa yhtä harvoin kuin sinne kuuluisaan alkuperäiseen perssilmään. Me muut ollaan jotain eteläisempää rotua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattelin just lentoja italiaan. Ensi viikolla sinne siis.

Jääkin sitten sinne koronasi kanssa!

Vierailija
44/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että miten jollakin voi olla kylmä jos on esim +20°C lämmintä varsinkin jos päälle on vielä aurinkoinen keli.

Vierailija
45/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan syvältähän tämä on. Ei kiinnosta pyöräillä tai lenkkeillä vesisateessa. Takki saa olla päällä aina kun ulos menee, ei siellä mikään kesäkeli ole. Sataa, sataa ja sataa, aivan per seestä. Kuka haluaa vesisateessa piknikille tai huvipuistoon?

Vierailija
46/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viikon lomalla Kirkkonummella. Tämä on ensimmäinen päivä kun sataa koko päivän. Muina päivinä on tullut kuuroja. Harrastetaan siskon kanssa puutarhanhoitoa. Eilen ei satanut lainkaan. Ollaan hoidettu puutarhaa aina kun ei sada. Hyvin on onnistunut. AP:lla on vain väärä asenne. Nyt lähdettiin kirpputoreja kiertämään.

Vierailija
47/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöhalvaustako halutaan? kirjoitti:

En ymmärrä, että miten jollakin voi olla kylmä jos on esim +20°C lämmintä varsinkin jos päälle on vielä aurinkoinen keli.

Oliskin se 20, en valittaisi yhtään. Mutta kun sataa kaatamalla ja lämpötila keikkuu max 15 kieppeillä, aurinkoa näkynyt viimeksi pari viikkoa sitten, ei tässä pääse lämpöhalvaus yllättämään.

Vierailija
48/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en nyt ymmärrä tätä nillitystä. Meillä on ollut älyttömän hyvä ja kuuma kesä (vai oletko tosiaan jo ehtinyt unohtaa ne helteet?), nyt on ollut muutama sadepäivä ja heti on kesä pilalla?

Eilen oli lämmintä 20 astetta ja aurinko paistoi. Huomiseksi luvataan samaa. Tänään sataa ja tää on sitten maailmanloppu?

Muutama lämmin viikko tai ehkä kuukausi vuodessa. Lenkillä kävin koko kesäkuun entiseen tapaan ihan keskellä päivää kun olin lomalla.  Koko loppuvuosi ikuista kylmyyttä. Nytkin pitää heinäkuussa olla takki mukana tai tulee kylmä kun aurinko menee pilveen tai on tuulisella paikalla. Mä olen läpeensä kyllästynyt tähän ikuiseen kylmyyteen. Mitä vanhemmaksi olen tullut sitä enemmän inhoan talvea. Talvella ei ole minulle muuta ilonaihetta kuin metsästyskausi. Ihmis elämälle sopiva ilmasto alkaa jostain Tanskan tasolta missä ei enää ole lunta ja helmi-maaliskuussa alkaa jo kevät. Viime talvi oli hyvä. Tajusin etten ihan oikeasti kaipaa lunta enkä edes pakkasia.

Vierailija
49/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattelin just lentoja italiaan. Ensi viikolla sinne siis.

Jääkin sitten sinne koronasi kanssa!

Jos niin huono tuuri sattuu niin sille ei voi sitten mitään. Sinun laisia länkyttäjiä ei kukaan jaksa kuunnella.

50/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yli 40 vuotiaat muistavat miten miellyttävä Suomen ilmasto oli vielä kun olimme pikkulapsia. Yleinen korkeapaine on tänäaikana muuttunut matalapaineeksi noin yksinkertaistettuna.

Vierailija
51/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha! Muuta pois jos ei Suomen kesä kelpaa! Asut väärässä maassa jos kaipaat jotain välimeren ilmastoa.

Itse nautin ihanasta viileydestä!

Vierailija
52/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut viikon lomalla Kirkkonummella. Tämä on ensimmäinen päivä kun sataa koko päivän. Muina päivinä on tullut kuuroja. Harrastetaan siskon kanssa puutarhanhoitoa. Eilen ei satanut lainkaan. Ollaan hoidettu puutarhaa aina kun ei sada. Hyvin on onnistunut. AP:lla on vain väärä asenne. Nyt lähdettiin kirpputoreja kiertämään.

Työnnä se asenne per-seessees!!!

Vierailija
53/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pk-seudulla ja pari päivää sitten hengitykseni höyrysi, kun menin aikaisin aamulla ulos. :( 

Vierailija
54/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi viikko ollut +20 ja sadekuuroja, niin nyt jo inhotaan. Opettele kestämään edes pieniä pettymyksiä. Jos sulat sateessa, mene vaikka jonnekin museoihin tai näyttelyihin.

Huvittava kommentti. Sen jälkeen kun keväällä/kesällä on yhden päivän ajan ollut asteita +20, niin täällä huudetaan kuorossa, kuinka ei kestetä hellettä ja kuumaa. 

Jos et silloin tullut ohjeistamaan, että pitää kestää pettymyksiä, niin tämä yllä oleva kommenttisi on ihan yhtä tyhjän kanssa. 

Vierailija
55/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä27148 kirjoitti:

Kaikki yli 40 vuotiaat muistavat miten miellyttävä Suomen ilmasto oli vielä kun olimme pikkulapsia. Yleinen korkeapaine on tänäaikana muuttunut matalapaineeksi noin yksinkertaistettuna.

Olen kolmekymppinen, ja kyllä se vielä minunkin lapsuudessa oli hyvä (ilmasto, siis). Kesäisin ei montaa sadepäivää ollut, eivätkä ne kestäneet koko päivää yleensä. 

56/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on hyvä sää! Luonto kukoistaa kun saadaan sadettakin paisteen vastapainoksi, toisin kuin alkukesästä. 18-20 on hyvä kesälämpö, ei liian kylmä eikä liian kuuma. Ilmakin on raikkaampi!

Joo sitä sadetta on vaan saatu vaihteeksi pian 9 kk poislukien tuo kahden viikon aurinkoinen jakso, että mieti vähän mitä puhut.

Vierailija
57/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää valittajat on ihan kuutamolla, missä maassa asuvat. Haloo, tää maa on hyvin pohjoisessa, teillä on hieman epärealistiset odotukset. Jo tuo kesäkuu oli normaalia lämpimämpi, ei kai nyt koko kesä voi olla.

Eli muuttakaa muualle niin ei tarvitse valittaa koko aikaa.

Vierailija
58/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa heinäkuun sateisuus ja koleus lomalaisten puolesta. Suurimmalla osalla kesäloma heinäkuussa. Itse olen juuri jäänyt eläkepäiville, joten eri tilanne, mutta kyllä hyvin muistan työuran ajalta, että kesälomalle toivoi poutaista ja leppoisan lämmintä kesäsäätä. Ei satunnaiset sateet haitanneet, mutta viikkoja jatkuva epävakaisuus oli kyllä aina yhtä ikävää.

Vierailija
59/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän on ihanaa, kun ei ole liian kuuma. Ja hellettäkin oli jo, jos sitä kaipaat. Kaikki voittavat.

Ainakin pk-seudulla on ollut just hyvä kesäsää tällä viikolla kun on hyvin tarennut t-paidassa ja lyhyissä lahkeissa, mutta ei ole ollut järkyttävän hiostava ja kuuma kuten pari viikkoa sitten. Lisäksi olen saanut oikein nätin rusketuksenkin tällä viikolla kun on tullut oltua pihalla istumassa ja muutenkin ulkona aktiivisemmin kuin niiden helleviikkojen aikana jolloin ulkoilut ajoittui lähinnä aikaan auringonlaskun jälkeen.

Tänään on sitten oikein kunnon sadepäivä, mutta ei yhtään haittaa että voi ottaa vähän lungimmin ja olla vaihteeksi 4 seinän sisällä ja nukkua vaikka päikkärit.. Ihan sellainen normilomasää <3

Vierailija
60/158 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sää! Siivoilen kotona lomalla kaappeja, jotka ovat liian pitkään jääneet siivomatta, luen kirjoja, katson elokuvia silloin tällöin jne. Ei hikoiluta, saa nukuttua kunnon yöunet, aivan parasta! Illalla voi käydä kävelyllä ja tuoksutella rantapolulla raikasta ilmaa.