Käykö joku ihan oikeasti ABC.llä äitienpäivälounaalla?
Kai se on joku vitsi. Ei kai kukaan oikeasti mene huoltsikalle lounaalle äitienpäivänä :O
Meillä mies osti marinoituja pihvejä ja hyvää punaviiniä ja krillataan huomenna ulkona ja syödään vähän paremmin.
En kyllä menisi mihinkään HUOLTOASEMALLE syömään äitienpäivänä
Kommentit (37)
EI se olekaan HUOLTOASEMA, ikävä tuottaa pettymys!
Kyllä, usein käymme. Olin huomennakin menossa, mutta mies oli ostanut kuulemma jotain pihvejä ja niiden kanssa valkosipuliperunoita.
Ja ap, se on grillataan!
mä en todellakaan suostuisi mennä syömään tollaseen paikkaan äitienpäivänä. Alaarvoista viedä joku sinne juhlapäivänä
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 22:56"]
mä en todellakaan suostuisi mennä syömään tollaseen paikkaan äitienpäivänä. Alaarvoista viedä joku sinne juhlapäivänä
[/quote]
Ai miksi? Hyvä ruoka hyvässä seurassa...
Jos perheestä ei löydy kokkaustaitoista miestä, (niin kuin meiltä ei löydy), niin kyllä se ABC:n tarjonta kelpaa. On se luxusta päästä välillä syömään jonkun muun tekemää ruokaa, oli se sitten ABC:n tai jonkun 5tähden ravintolan. Ja vielä sellanen, että joissain paikoissa se ABC on oikeasti ainoa, joka tarjoo "ravintolatasoista" ruokaa, niiden kaikkien pikaruokaloiden rinnalla.
Miksi pihvi pitää ostaa marinoituna? Ei kerro ruoanlaittotaidosta ja varmaan yhtä hyvää saa sitten sieltä ABC:lta.
Totta sen on oltava, oli ABC:n sivulla mainos asiasta. Minen sinne kyllä äitienpäivänä lähtisi. Kotiin jäisin mököttämään. Järkyttävää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jos siis oltais ihan tosissaan välillä, eikä provottais koko ajan. Niin monesti kun on ajeltu läpi suomen, on pikkupaikkoja, missä se ABC on varmaan ainoa paikka, missä saa valmista ruokaa, ellei aja lähikaupunkiin.
Nämä ABC-paikat on monesti sijoitettu juuri päätien varteen hiukan syrjemmälle isoista taajamista.
Ja kyllä, me syömme reissussa aina näissä paikoissa. Olen sillai inhorealisti, että olen aina nauranut ihmisille, jotka lipittää kallista punaviiniä ja syö kallista salaattia,kun luulee sen olevan hienompaa. Ihan samalla tavalla se halpispunkku menee päähän ja ihan yhtä lailla samanlaista paskaa siitä halpissalaatista tulee.
Se vain toiset kuvittelee olevansa jotenkin parempia mukahienoissa kulisseissa, jotka joku ihminen on määritellyt, että se on hienoa.
Toiset näkee nälkää ja toiset kuvittelee olevansa hienompia maksamalla maltaita siitä samasta perunasta ja kastikkeesta valkoisen liinan äärellä :)
Uh, kun tuntuu hyvältä olla parempi kuin se naapurin äiti. Mun mies varmaan rakastaa mua äärettömän paljon enemmän, kun me KRILLATAAN takapihalla :D
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 22:56"]
[/quote]
Varsinkin kun vaihtoehtona on krillaus:)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 22:58"]
Jos perheestä ei löydy kokkaustaitoista miestä, (niin kuin meiltä ei löydy), niin kyllä se ABC:n tarjonta kelpaa. On se luxusta päästä välillä syömään jonkun muun tekemää ruokaa, oli se sitten ABC:n tai jonkun 5tähden ravintolan. Ja vielä sellanen, että joissain paikoissa se ABC on oikeasti ainoa, joka tarjoo "ravintolatasoista" ruokaa, niiden kaikkien pikaruokaloiden rinnalla.
[/quote]
Teillä on ala-arvoinen mies kun ei kokkaustaitoa löydy.Sori vaan.
Mitäs siihen sanotte, kun minä haluan kotiin tilattuna huomenna pizzaa tai kebabia, koska meillä tehdään aina kotiruokaa eikä käytetä ikinä eineksiä?
Mulle ihan yks hemmetin hailee, kunhan saa muonaa, jonka on tehnyt JOKU MUU :P
Tosin me syödään huomenna todennäköisesti kotona. Tämänpäiväistä possupataa.
Äitienpäivä nyt ei ole kummoinenkaan juhlapäivä. Mä saan aamulla aamupalan sänkyyn ja muksuilta lahjoja. Ihan riittävää juhlistamista.
No senkö takia, että jotkut näkevät nälkää, me täälläkään emme saisi nauttia juhlahetkistä täysin siemauksin? Vähentäisikö meidän kurjuutemme toisten nälänhätää? Tuota pointtia en siis ymmärrä alkuunkaan.
Reissussa mekin saatamme poiketa ABC:llä tankkaamassa myös ruokaa, mutta huoltari se on. Pointti ei tietenkään ole, kuinka kalliisti syödään, vaan se, miten syödään. Halpakin punkku on kokonaisuutena miellyttävämpää nauttia viinilasista kuin jostakin kerakäyttömukista. Edulliset ruoka-aineet eivät sulje pois kaunista kattausta. Kukkia, koivun oksia, yms. voi hakea maljakkoon, ellei kukkia halua ostaa. Pöytäliina tuo arvokkuutta.
Kyse on siis siitä, kuinka paljon juhlaa arvostaa. Äitienpäivä on suuri ja perinteikäs juhla, joka ansaitsee arvoisensa puitteet. Jos ei syystä tai toisesta pääse oikeaan ravintolaan, niin ainahan voi kodin siivota raikkaaksi ja koristella kauniiksi.
Ei ole siis mikään rahakysymys, vaan arvokysymys. Tunnen valitettavsti "ihmisiä", jotka elävät kuin eläimet konsanaan. Eivät arvosta kauneutta, ja arki ei eroa juhlasta millään tavalla. Onneksi voi itse elää ja opettaa eri tavalla.
Terv. perinteitä kunnioittava esteetikko
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 23:19"]
No senkö takia, että jotkut näkevät nälkää, me täälläkään emme saisi nauttia juhlahetkistä täysin siemauksin? Vähentäisikö meidän kurjuutemme toisten nälänhätää? Tuota pointtia en siis ymmärrä alkuunkaan.
Reissussa mekin saatamme poiketa ABC:llä tankkaamassa myös ruokaa, mutta huoltari se on. Pointti ei tietenkään ole, kuinka kalliisti syödään, vaan se, miten syödään. Halpakin punkku on kokonaisuutena miellyttävämpää nauttia viinilasista kuin jostakin kerakäyttömukista. Edulliset ruoka-aineet eivät sulje pois kaunista kattausta. Kukkia, koivun oksia, yms. voi hakea maljakkoon, ellei kukkia halua ostaa. Pöytäliina tuo arvokkuutta.
Kyse on siis siitä, kuinka paljon juhlaa arvostaa. Äitienpäivä on suuri ja perinteikäs juhla, joka ansaitsee arvoisensa puitteet. Jos ei syystä tai toisesta pääse oikeaan ravintolaan, niin ainahan voi kodin siivota raikkaaksi ja koristella kauniiksi.
Ei ole siis mikään rahakysymys, vaan arvokysymys. Tunnen valitettavsti "ihmisiä", jotka elävät kuin eläimet konsanaan. Eivät arvosta kauneutta, ja arki ei eroa juhlasta millään tavalla. Onneksi voi itse elää ja opettaa eri tavalla.
[/quote]
Tiedätkö, mulle se kauneus on siellä kotona ja alkaa jo aamusta, kun pienet ja isommat kädet kietoutuu ympärille. Joku lapsista on tehnyt sydämen muotoisia leipiä ja toinen keittänyt kahvit. Ne itsetuherrellut kortit ja suut korvissa, sitä se kauneus ja arvostus on.
Mulle on paljon mukavampi nauttia se lounas sen perheeni kanssa rennosti siellä Apparilla kuin pönöttää jossain Michelin-ravintolassa. Se seura sen tekee ja rentous.
Ei se nyt vaan ole niin tärkeä JUHLA se äitienpäivä että sen takia pitää kuristua kravattiin ja jäpittää se viinilasin kanssa. Ne juhlat on sitten ihan toisenlaisia.
Täytyy kyllä 15 kiittää, että sait mut arvostamaan mun rakkaita entistä enemmän. Kiitos!
t: 16
[/quote]
Äidiksi tulee narkkihuorakin kun persettä antaa. Kerro minulle, mitä siinä on arvostettua.
Mammat ryykää ravintolaan siksi, että saa kehua hiekkalaatikolla, että MINUN MIEHENI.
Sitten jos mies ei tajua nöyristellä tarpeeksi äitienpäivänä, kiukutellaan ja tiristetään itkua ja pillua ei anneta.
Ihan oikeasti. Ihmisten olisi hyvä palata joskus nöyryyteen ja köyhyyteen, että tulisi mieleen, mikä tässä elämässä on oikeasti tärkeintä. Ylenkatse muita kohtaan, vai mikä?
[/quote]
Hui kauhea, jotkut ovat jopa töissä äitienpäivänä, eiväktä ehdi siivota kotia raikkaaksi
Kun pitää paikkailla ensiavussa niitä teidän äijiänne, kun rypevät kännissä jonkun lutkan luona.
"Grillataan", "ala-arvoista".
Me käydään lounaalla abc:llä koska ajomatka on pitkä ja siinä se on matkan varrella.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 23:12"]
Mitäs siihen sanotte, kun minä haluan kotiin tilattuna huomenna pizzaa tai kebabia, koska meillä tehdään aina kotiruokaa eikä käytetä ikinä eineksiä?
[/quote]
Tuo on mielestäni parempaa ruokaa kuin ABC:n kamat.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 22:48"]
Kai se on joku vitsi. Ei kai kukaan oikeasti mene huoltsikalle lounaalle äitienpäivänä :O
Meillä mies osti marinoituja pihvejä ja hyvää punaviiniä ja krillataan huomenna ulkona ja syödään vähän paremmin.
En kyllä menisi mihinkään HUOLTOASEMALLE syömään äitienpäivänä
[/quote]
Ihanko krillaatte? reps