Kumman kannalle yövieraiden suhteen kallistut, minun vai mieheni?
Meillä väännetään aina kättä miehen sukulaisten suhteen. Miehen mielestä on ihan ok, että he yöpyvät muutaman yön, minä taas en heitä meille huolisi.
Meillä on suuri perhe ja ahdas koti. Jos majoitamme vaikka nelihenkisen perheen, he joutuvat nukkumaan jokainen eri huoneen lattialla erikseen, jotta mahtuisivat jotenkuten. Lisäksi sukulaiset olettavat, että koska meillä on monta lasta, ruoanlaitto heitä varten menee siinä sivussa ja kustannuksiinkaan ei tarvitse osallistua, koska neljä henkeä sinne tänne suuressa perheessä nyt ei missään tunnu.
Kommentit (34)
kiva että vieraita käy. vaihtelua. Jos olisi kyse omista sukulaisistasi, suhtautuisitko yhtä nihkeästi. Ja voihan sitä vähän vihjasta, että lähdetäämpä sitten käymään ruokaostoksilla.
kyllä se vain tuntuu, jos on rahat tiukilla.
omasta kokemuksesta tiedän, että jotkut tulevat täysihoitolaan. Siinä ei auta pyyntö eikä vihjailu.
Sukulaiset ovat sitä rikkautta jota parempaa ei ole. Muutama yö ja muutama ruoka, ei ne maailmaa kaada :)
Voihan heiddän kanssaan keskustella, että osallistuisivat safkakuluihin?!
Jos haluavat, niin voivat ostaa ruokatarvikkeita kaupasta, mutta mielelläni tarjoan heille syötävät (kotiruokaa).
Kiva kun käy vieraita.
kyllä pitäis hoksottimet toimia jo nukkumapaikkojen ahtauden vuoksi. Ja jos rahat on muutenkin tiukilla. Kyllä minä veisin oman perheeni johonkin halpaan hotelliin, jossa hyvä aamiainen ja kaikki sais nukkua rauhassa ja ois sitä omaa rauhaa..
ruokaa ja järjestää kutsuja yms. mutta sitä en kestä, että porukka makaa vetelänä ja rapsuttelee omaa koiraansa - edes lautasia eivät saa katettua pöytään (mitäny siskon tyttö joskus puolipakolla)....huh että tympii tollaset täysihoitovieraat!
Minä olen ilmeisesti sellainen justiina, että ruuanlaitto apua aina löytyy, samoin vieraat niin fiksuja, että kantavat ruokaa niin, että oma väki syö puoli viikkoa jälkeen päin tuliaisia.
teitä ei sitten haittaa, jos vieraat ei laita tikkua ristiin vaan odottavat koko ajan passausta, ja vähät rahat menee sitten niin, että saa miettiä, millä elää kesällä eteenpäin.
Itse ottaisin mielelläni vieraita ja laittaisin pöydät koreaksi ihan mukisematta, jos meillä olisi tilaa ja rahaa siihen, ja joskus niistä samaisista sukulaisista apuvoimia edes vaikka kerran viidessä vuodessa johonkin.
meillä pyyhkeiden ja lakanoiden vaihto omalta perheeltä tekee noin seitsemän koneellista pyykkiä ilman minkäänlaista pyykinkuivatustilaa, en kaipaa enää yhtään lisää siihen.
Meillä sama ongelma. Miehen sukulaisia lappaa tänne yöksi, mutta minun ei. Syynä tähän on se, että miehen suku asuu pääasiassa 750 kilsan päässä. Pari yötä on minusta ihan ok, enkä vaatisi osallistumaan ruokakuluihin. Lakanatkin meiltä löytyy. Mutta: en ihan oikeasti jaksaisi useampaa päivää katsella. Miehen veli oli kahden lapsensa kanssa käymässä ja viipyivät täällä 4 yötä. Ihan liikaa. Etenkin kun hän ei osallistunut mitenkään ruoanlaittoon, tms. Vuodesohvaakaan ei sijannut. Ruokaa kyllä osti, esim. leikkelettä, maitoa, olutta.
itse kuljetamme mukana. minusta se on fiksu tapa.
Makaronivelliä jne. Jos ihmettelevät, sano, että on rahat tiukilla.
Esim. makaronilaatikko ei maksa melkeimpä mitään.