Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tällainen ihminen välittää toisesta oikeasti?

Vierailija
11.07.2006 |

Kyse on siskostani, joka ei ole koskaan voinut auttaa missään asiassa, vaikka olisin tarvinnut apua, ei edes hätätapauksessa. Aina on jokin syy, työt tai oma väsymys, tai jokin sovittu meno tms.

En nyt kaipaa kommentteja niiltä, joiden mielestä sukulaisen velvollisuus ei ole koskaan auttaa lähimmäistään. Lähinnä kysyn, että voiko aikuisen, terveen, perheettömän ihmisen elämä olla todellakin sellaista, että ei ole mahdollisuutta auttaa toista edes kerran kymmenessä vuodessa, vaikka aitoa halua ja välittämistä löytyisi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä ei koskaan voi joustaa.

Lapseton ihminen, jonka ei ole koskaan tarvinnut asettaa muita oman itsensä edelle..Auta ei vaikka olisi minulla yksinhuoltajalla pää irti ja lapsilla vatsatauti. Toista se on onneks muulla suvulla :)

Vierailija
2/14 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu siis ainakin tuohon kategoriaan, vaikkei tilanne aivan noin kamala ole.

Mutta hän auttaa vain jos itselleen sopii, ei siis koskaan siirtäisi esim. tansseihin tai mökilleen menoja tai kampaaja-aikaansa vain siitä syystä että me tarvitsisimme apua.

Nyt kesälläkään hän ei koskaan voi ottaa lapsia viikonloppuna edes pariksi tunniksi, kun " on pakko" mennä miehensä kanssa mökille tms.

Otan osaa, kyllä näitä itsekkäitä otuksia aina löytyy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus voi joustaa, mutta ei aina.

Vierailija
4/14 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

selittää.

Vierailija
5/14 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein soittorinki kuka vie kenet ja minne ja kenen autolla.

Vierailija
6/14 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

autetaan, jos on tarvis. Eivät tosin kovin usein pyydä apua...

Jos joku koko ajan ruinaisi apua, sitten ehkä ei jaksaisi.

Vierailija
7/14 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitäisi olla hälytysvalmiudessa, jos joku perheellinen sukulainen sattuisi tarvitsemaan apua. Ihan oikeasti: esim. työnantaja ei hyväksy poissaolon syyksi sitä, että menet hoitamaan siskosi lapsia, olkoonkin että lasten äidillä on pää kainalossa.

Vierailija
8/14 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain sillä tavalla jaksaa.

Vierailija
9/14 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on perheen hankkinut, niin siitä täytyy vain jaksaa huolehtia. Ei ole muiden sukulaisten asia huolehtia toisten perheistä.

Vierailija
10/14 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ehkä välitä sun lapsista erityisemmin. Kaikki eivät pidä lapsista.

Vierailija
11/14 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vattua jostain tuntemattomasta kolarin uhrista, mulla nyt sattuu olee kiire mökkeilemään.? Luulisi, että omat sukulaiset tai läheiset olisivat ihan vain rakkaudesta joskus valmiita auttamaan.

Vierailija
12/14 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin hankalassa tilanteessa oleva yh.

Vierailija
13/14 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun serkkuni synnytti, suku ihmetteli miksen minä voi olla häntä auttamassa muutossa (muutto synnytyksen kanssa päällekkäin). Siivosin hänen kotinsa katosta lattiaan ilman kiitosta. Joka hemmetin sukujuhliin minua odotetaan leipomaan ja siivoomaan, järjestämään ohjelmaa yms... Kun sitten lapseni sairastui ja minulla oli koulussa tentti, ei kukaan ollut valmis auttamaan. Viimein iäkäs mummoni tarjosi apuaan ja hoiti lasta kolme tuntia, että sain tentin suoritettua. Mutta missä kaikki ne olivat, joille itse olen ollut avuksi..?

Vierailija
14/14 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä vattua jostain tuntemattomasta kolarin uhrista, mulla nyt sattuu olee kiire mökkeilemään.? Luulisi, että omat sukulaiset tai läheiset olisivat ihan vain rakkaudesta joskus valmiita auttamaan.

mutta sukulaisten auttaminen ei ole mikään kansalaisvelvollisuus.