Olen toinen nainen
Olen ajautunut suhteeseen, jossa olen toinen nainen. Suhdetta on kestänyt jo 7kk ja nyt on tunteet herännyt puolin ja toisin. Mies ei ole luvannut jättää huonoa parisuhdettaan, mutta kuulostelee itseään ja tuntemuksiaan eikä pidä mahdottomana ideana eroa avokistaan kuitenkaan. Suhde on ollut jo kauan huono ja seksitön.
Tapailemme melkein päivittäin. Soittelemme ja viestittelemme. Tiedämme toistemme vahvuudet ja heikkoudet. Rakastuminen ei ole kaukana...
Olen miehelle sanonut, etten halua painostaa häntä vaan hän tekee omat ratkaisunsa. Haluamme edetä hitaasti kohti mahdollista yhteistä elämää...Joka päivä mies tuntuu varmemmalta, että haluaa olla kanssani ihan virallisesti ja julkisesti...
Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?
Kommentit (192)
Siinähän se menee miten menee jos on mennäkseen mutta jos ei oo niin ei voi mitään. Ite en kyllä tollaseen ihmiseen täysin luottaisi.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 13:37"]
Olet hyvää vauhtia matkalla kynnysmatoksi. Toivottavasti tajuat ajoissa riuhtaista itsesi siitä irti.
Jos mies sinusta tosissaan välittää, hän päättää ensin nykyisen suhteensa ennen kuin aloittaa sinun kanssasi uuden.
Ennen kuin uskot miehen puheet huonosta ja seksittömästä suhteesta, mieti, kuinka paljon mies on valmis valehtelemaan voidakseen ylläpitää sivusuhteen. Ja ihan vain vinkiksi: vaimo ei ole ainoa, jolle hän valehtelee.
[/quote]
Siinähän se onkin, kun tunnen myös hänen avovaimon joka on vihjaillut huonosta parisuhteesta. Myös luottamuksesta olen miehen kanssa kskustellut, siitä miten se saavutetaan mikäli yhteinen elämä alkaa. Mies on paikkakunnalla erittäin pidetty ja uskollisena perheenisänä ajateltu henkilö. Siksi tämä salasuhde hiukan hämmentääkin..
[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 13:37"]
Olet hyvää vauhtia matkalla kynnysmatoksi. Toivottavasti tajuat ajoissa riuhtaista itsesi siitä irti.
Jos mies sinusta tosissaan välittää, hän päättää ensin nykyisen suhteensa ennen kuin aloittaa sinun kanssasi uuden.
Ennen kuin uskot miehen puheet huonosta ja seksittömästä suhteesta, mieti, kuinka paljon mies on valmis valehtelemaan voidakseen ylläpitää sivusuhteen. Ja ihan vain vinkiksi: vaimo ei ole ainoa, jolle hän valehtelee.
[/quote]
Siinähän se onkin, kun tunnen myös hänen avovaimon joka on vihjaillut huonosta parisuhteesta. Myös luottamuksesta olen miehen kanssa kskustellut, siitä miten se saavutetaan mikäli yhteinen elämä alkaa. Mies on paikkakunnalla erittäin pidetty ja uskollisena perheenisänä ajateltu henkilö. Siksi tämä salasuhde hiukan hämmentääkin..
[/quote]
Jos mies kerran on koko ajan varmempi, että haluaa olla kanssasi virallisesti ja julkisesti, niin sittenhän asia ratkeaa sillä, että olette yhdessä sitten, kun hän on siihen valmis ilman salailuja. Kunnioita hyvä nainen itseäsi sen verran!
Seitsemän kuukautta on kyllä jo aika pitkä aika elää kaksoiselämää, eipä tuon miehen toiminta minusta ole kovin luottamusta herättävää. Vielä, kun sanoo, ettei itse aio erota, sehän tarkoittaa, että jatkaa nykyisen puolisonsa kanssa, jos tämä ei halua erota. Sinä olet siis varalla.
Ihan itsesi ja oman omanarvontuntosi takia sinun pitäisi irrottautua suhteesta. Kuten sanoin, jos tosiaan olet hänelle tärkeä, hän kyllä tulee luoksesi, kun on itse vapaa. Enkä nyt tarkoita sitä, että kiristät häntä, vaan että yksinkertaisesti kävelet ulos tuollaisesta suhteesta, joka sinua vahingoittaa. Hän sitten tulee luoksesi myöhemmin, jos on tullakseen.
Minä olin tossa samassa tilanteessa - mutta sitä kesti alle kaksi viikkoa, jonka jälkeen sanoin miehelle, että turha luulla että pääsisi kahta naista pyörittämään. Sanoin, että jompikumpi pitää valita, ja äkkiä myös. Meni muutama päivä, ja mies erosi avovaimostaan ja muutti mun luokseni. Mitä pidempään te tätä pitkitätte (ja nytkin näköjään jatkunut jo törkeän kauan), sitä pahempaa hallaa teette sille alkuperäiselle avokille. Vaikka suhde olisi kuinka huono ja seksitön (niin oli mun miehellä ja hänen exällään myös), ei se oikeuta toista tällä lailla satuttamaan. Toisen naisen vuoksi jätetyksi tuleminen on itsetunnolle ihan uskomaton takaisku, siinä murtuu koko nainen hetkeksi aikaa, ja tieto siitä että mies käynyt panemassa selän takana kyllä varmasti pahentaa. En ole itse joutunut petetyksi eli en voi puhua kokemuksesta mutta eipä paljon tarvii maalaisjärkeä käyttää sen tajutakseen. Kolmiodraamat on aina paskamaisia, kaikille osapuolille!
Mies saa joka tapauksessa pettäjän ja kusipään maineen, kun tilanne selviää. Jotkuthan yrittää sitä, että pitää uuden suhteensa vielä hetken salassa, että vaikuttaisi että tapasi vasta eron jälkeen eikä pettämistä ole tapahtunut, mutta en ole koskaan nähnyt tän onnistuvan - kun mies onkin sinkku, sitä uuden suhteen huumaa on todella vaikea piilotella KAIKILTA, ja jos ei piilota KAIKILTA, joltakulta se lipsahtaa. Jos avokilla ei ole uutta miestä, hänellä luultavasti myös jonkin aikaa kestää uusi mies löytää, eli helposti voi myös olla vihainen/mustasukkainen, kun mies on nopeammin löytänyt uuden ja saada päähänsä, että suhde alkanut jo ennen heidän eroaan.
Avokki saa osakseen hirveästi sääliä, joka ei tilannetta todellakaan auta. Sinä taas saat automaattisesti tietynlaisen maineen - muistan kyllä, minkälaisena ihmiskunnan pohjasakkahuorana mua pidettiin, kun se meidän tilanteemme selvisi. Meillä ei ollut tilanteessa lapsi ja siitä on jo sen pari vuotta eli tilanne on jo ohi, mutta näissä tilanteissa ei eteenpäin pääse ennen kuin mies lopettaa suhteensa jommankumman kanssa. Todella paskamaista mielestäni mieheltä pitkittää tätä 7kk ilman päätöstä, ei vain avokkia kohtaan vaan myös sinua, joka roikut miehessä, jolla on kaksi naista.
Mies hakeutuu jo tällä hetkellä seuraani..haluaa pusutella ja halia, ei siis pelkkää seksiä. Keskustelut kumpuavat ja leijailevat milloin missäkin...huonossa parisuhteessa, likaisissa sukissa lattialla, lapsen vatsanpuruissa. Arjessa.
En pidä itseäni uhrina, vaan saan suhteesta voimaa. Jotenkin olen varovaisen optimistinen yhteisen tulevaisuuden suhteen. Mutta silti realisti. Hankalaa.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 14:03"]
Minä olin tossa samassa tilanteessa - mutta sitä kesti alle kaksi viikkoa, jonka jälkeen sanoin miehelle, että turha luulla että pääsisi kahta naista pyörittämään. Sanoin, että jompikumpi pitää valita, ja äkkiä myös. Meni muutama päivä, ja mies erosi avovaimostaan ja muutti mun luokseni. Mitä pidempään te tätä pitkitätte (ja nytkin näköjään jatkunut jo törkeän kauan), sitä pahempaa hallaa teette sille alkuperäiselle avokille. Vaikka suhde olisi kuinka huono ja seksitön (niin oli mun miehellä ja hänen exällään myös), ei se oikeuta toista tällä lailla satuttamaan. Toisen naisen vuoksi jätetyksi tuleminen on itsetunnolle ihan uskomaton takaisku, siinä murtuu koko nainen hetkeksi aikaa, ja tieto siitä että mies käynyt panemassa selän takana kyllä varmasti pahentaa. En ole itse joutunut petetyksi eli en voi puhua kokemuksesta mutta eipä paljon tarvii maalaisjärkeä käyttää sen tajutakseen. Kolmiodraamat on aina paskamaisia, kaikille osapuolille!
Mies saa joka tapauksessa pettäjän ja kusipään maineen, kun tilanne selviää. Jotkuthan yrittää sitä, että pitää uuden suhteensa vielä hetken salassa, että vaikuttaisi että tapasi vasta eron jälkeen eikä pettämistä ole tapahtunut, mutta en ole koskaan nähnyt tän onnistuvan - kun mies onkin sinkku, sitä uuden suhteen huumaa on todella vaikea piilotella KAIKILTA, ja jos ei piilota KAIKILTA, joltakulta se lipsahtaa. Jos avokilla ei ole uutta miestä, hänellä luultavasti myös jonkin aikaa kestää uusi mies löytää, eli helposti voi myös olla vihainen/mustasukkainen, kun mies on nopeammin löytänyt uuden ja saada päähänsä, että suhde alkanut jo ennen heidän eroaan.
Avokki saa osakseen hirveästi sääliä, joka ei tilannetta todellakaan auta. Sinä taas saat automaattisesti tietynlaisen maineen - muistan kyllä, minkälaisena ihmiskunnan pohjasakkahuorana mua pidettiin, kun se meidän tilanteemme selvisi. Meillä ei ollut tilanteessa lapsi ja siitä on jo sen pari vuotta eli tilanne on jo ohi, mutta näissä tilanteissa ei eteenpäin pääse ennen kuin mies lopettaa suhteensa jommankumman kanssa. Todella paskamaista mielestäni mieheltä pitkittää tätä 7kk ilman päätöstä, ei vain avokkia kohtaan vaan myös sinua, joka roikut miehessä, jolla on kaksi naista.
[/quote]
Tässä järkevä mielipide...kiitos. Olen melko vahva ihminen, huorittelu ei kiinnosta eikä hetkauta. 7kk on pitkä aika, mutta jotenkin se aika vaan kuluu itsekseen.
Täällä se entinen ykkösnainen. Tiedän että ei ole sinun ongelma mutta minut jätettynä et voi uskoa millaisen nöyryytyksen olen läpi käynyt. Ja arvaa vaan miten hajalla lapset on perheen rikkouduttua. Mies vaan kaipasi jännitystä ja kaikki mennyt rikkoutui. Onnea valinnallesi mutta jätettynä toivoisin että aikuinen mies hoitaisi ensin oman eronsa ja vasta sitten nussisi muita. Jännitystä elämään voisi hakea muullakin tavalla kuin toisten tunteilla leikkien...
Käsitän kyllä, että tässä on paljon pelissä. Ykkösnaisella tosin tuntuu eroajatukset myöskin pyörivän mielessä. En halua miestä painostaa, koska valinnan täytyy kummuta hänestä itsestään, ei minun painostuksesta.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 14:22"]
Käsitän kyllä, että tässä on paljon pelissä. Ykkösnaisella tosin tuntuu eroajatukset myöskin pyörivän mielessä. En halua miestä painostaa, koska valinnan täytyy kummuta hänestä itsestään, ei minun painostuksesta.
[/quote]
Ei, kyllä sun pitää painostaa. Mies ei näköjään sitä päätöstä itse osaa tehdä jos 7kk jo miettinyt. Kunnioita itseäsi ja vaadi miestä päättämään.
Tunnetko ykkösnaisen vai uskotkl sen mitä mies sulle syöttää?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 13:21"]
Olen ajautunut suhteeseen, jossa olen toinen nainen. Suhdetta on kestänyt jo 7kk ja nyt on tunteet herännyt puolin ja toisin. Mies ei ole luvannut jättää huonoa parisuhdettaan, mutta kuulostelee itseään ja tuntemuksiaan eikä pidä mahdottomana ideana eroa avokistaan kuitenkaan. Suhde on ollut jo kauan huono ja seksitön.
Tapailemme melkein päivittäin. Soittelemme ja viestittelemme. Tiedämme toistemme vahvuudet ja heikkoudet. Rakastuminen ei ole kaukana...
Olen miehelle sanonut, etten halua painostaa häntä vaan hän tekee omat ratkaisunsa. Haluamme edetä hitaasti kohti mahdollista yhteistä elämää...Joka päivä mies tuntuu varmemmalta, että haluaa olla kanssani ihan virallisesti ja julkisesti...
Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?
[/quote]
Siis jo 7 kk ja vasta nyt tunteet heräilee?? No ette oo ainkaan kiirettä pitäneet..E siis olekaan hänen elämänsä nainen vaan joku joka vaan sattu tielle... Luulen ettei ukkosi jätäkään vaimoaan vaan pitää sinua ikuisena kakkosena, jolta lohkeaa paremman puutteessa ja pian hän ilmoittaa että on tavannutkin uuden...
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 16:46"]
Millainen on ap:n äitisuhde?
[/quote]
Häh??? Ihan tavallinen aikuisen tyttären ja äidin suhde :) AP
[/quote]
Miksi haluat viedä toisen naisen miehen, ja vieläpä isukin? Kaikki eivät lähtisi moiseen eivätkä huijaisi itseään ajattelemaan, että mies rakastaa juuri MINUA enemmän.
[/quote]
En halua viedä kenenkään miestä. Hän tekee oman päätöksensä. Miehelle olen sanonut jääväni kuviosta pois, mikäli hän haluaa vielä tosissaan yrittää avokkinsa kanssa. Rauhallisena miehenä hän miettii ja pohtii asioita. Hän tietää, että ikuisesti en odota...
[/quote]
Että ensin vähän pettämistä ja sitten et olekaan viemässä miestä. Olis tämän voinut vähän kauniimminkin hoitaa. Täältä katsottuna en kyllä ymmärrä miten tosta saa mitään kaunista yhteistä elämää aikaiseksi. Yhteinen elämä ollaan valmiita aloittaamaan valehtelun, salailun ja pettämisen pohjalta. Huoh, kyllä ihmisen moraalinen rappio voi olla totaalista.
Olemalla läsnä miehen elämässä vaikutat hänen päätökseen. Sinun pitäisi jättäytyä pois kuviosta ja jatkaa vain sitten jos mies eroaa edellisestä liitostaan.
Saa kyllä yrittämään ja hoitamaan omaa parisuhdetta entistä kovemmin vaikka se lapsiperheessä ja pitkässä suhteessa työtä vaatii. On siinä omassa vaimossa aika paljon hyvääkin jos tarjonta on tätä luokkaa muuten.
M39
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 16:47"]
[/quote]
Häh??? Ihan tavallinen aikuisen tyttären ja äidin suhde :) AP
[/quote]
Miksi haluat viedä toisen naisen miehen, ja vieläpä isukin? Kaikki eivät lähtisi moiseen eivätkä huijaisi itseään ajattelemaan, että mies rakastaa juuri MINUA enemmän.
[/quote]
En halua viedä kenenkään miestä. Hän tekee oman päätöksensä. Miehelle olen sanonut jääväni kuviosta pois, mikäli hän haluaa vielä tosissaan yrittää avokkinsa kanssa. Rauhallisena miehenä hän miettii ja pohtii asioita. Hän tietää, että ikuisesti en odota...
[/quote]
Että ensin vähän pettämistä ja sitten et olekaan viemässä miestä. Olis tämän voinut vähän kauniimminkin hoitaa. Täältä katsottuna en kyllä ymmärrä miten tosta saa mitään kaunista yhteistä elämää aikaiseksi. Yhteinen elämä ollaan valmiita aloittaamaan valehtelun, salailun ja pettämisen pohjalta. Huoh, kyllä ihmisen moraalinen rappio voi olla totaalista.
Olemalla läsnä miehen elämässä vaikutat hänen päätökseen. Sinun pitäisi jättäytyä pois kuviosta ja jatkaa vain sitten jos mies eroaa edellisestä liitostaan.
Saa kyllä yrittämään ja hoitamaan omaa parisuhdetta entistä kovemmin vaikka se lapsiperheessä ja pitkässä suhteessa työtä vaatii. On siinä omassa vaimossa aika paljon hyvääkin jos tarjonta on tätä luokkaa muuten.
M39
[/quote]
Tottakai hänen avokissa on jotain hyvää, eikai hänen muuten tarvitsisi miettiä. Tai potea huonoa omaatuntoa tästä meidän suhteesta. En väitäkkään, että mahdollisesta parisuhteestamme tulisi mitenkään kaunis, vaan se vaatisi todella paljon työtä, jotta luottamus palaisi. Hän ei ole mikään ihmemies, tavallinen mies. Ihana tosin ja harvinaisen avoin mieheksi. Ja harkitseva.
Niin ja jatkan vielä, että tottakai päämääräni on yhteinen elämä tämän miehen kanssa. Mikäli se ei toteudu, niin maailma on avoin minulle...AP
Korostat koko ajan tuota harkitsevuutta. Missäs se harkintakyky silloin oli, kun hyppäsi kanssasi sänkyyn ja aloitti pettämisen? Ja joka kerta sen jälkeen, kun on päättänyt valehdella puolisolle?
Ja nyt sitä pettämistä pitää harkiten ja harkitusti jatkaa, ettei vain tekisi liian äkkinäisesti jotakin fiksumpaa, koska mikä tahansa vaihtoehto olisi fiksumpaa kuin elää kaksoiselämää.
Onpa todella ihana ja harkitseva mies!
Ap kyllä aika hauskasti kääntää kaiken miehen liittyvän niiiiin ihanaksi. Ennemmin tai myöhemmin kaksoiselämän koko rumuus paljastuu ap:llekin.
Siinähän olet. Yleensä tuollaiset jahkailijat eivät ole hyviä kumppaneita. Jos jossain vaiheessa eroaisikin avokistaan ja aloittaisi yhteisen elämän kanssasi, olisi se heti hakemassa säälipillua muualta siinä vaiheessa kun teille tulisi niitä jokaiseen parisuhteeseen kuuluvia normaaleita vastoinkäymisiä.
Yleensä jos parisuhde on huono, erotaan ja sitten katsellaan uusi, ei mennä ruikuttamaan riemurasiaa ja empatiaa joltakin toiselta naiselta. Jos siis omaa selkärangan.
[/quote]
Eikös se ole isäsuhteen ongelmat, jotka saavat naiset tekemään epäonnistuvia miesvalintoja? Kun ei ole saanut isältä huomiota, naimisissa oleva mies tuntuu kypsältä ja niin kuin joku jo sanoi, ajatus siitä imartelee, että mies pitää häntä parempana kuin omaa vaimoaan.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 15:35"]
Kyllä te naiset olette joskus niin helppoja ja yksinkertaisia.
M39
[/quote]
Tätä minäkin naisena ihmettelen. Eikä tyhmyys karise, vaikka täälläkin on tullut asiallista tietoa ja iso osa omakohtaisesti koettua.
Nämä tarinat ovat kaikki niin samanlaisia. Nainen on jo osoittanut yksinkertaisuutensa siinä, että on lähtenyt tällaiseen suhteeseen. Sitten maalaillaan prinsessaunelmia siitä, kuinka jonakin päivänä se mies valitsee hänet ja eletään onnellisina elämä loppuun asti. Tuollainen voi kestää pitkäänkin, kun toisen naisen puolelta suhde on suureksi osaksi unelmointia, kun mies elää arkea puoliso
[/quote]
Suhde on lähtenyt pelkästä seksistä. Tarkoitus ei ollut ihastua...Ja mies viettää kotona lähinnä yöt, tunnelma siellä alkaa olla ilmeisesti hiukan painostava. AP
[/quote]No abso fucking lutely! Jos on vauva niin eikö sen miehen pitäis kantaa vastuunsa lapsen hoidosta ja kasvatuksesta? Vaimo on ihan oikeutetusti vihainen sille, vaikkei edes tietäis teidän suhteesta. Onko sulla kaikki kynät teräviä sun penaalissas? Juokse kuule toiseen suuntaan vielä kun kerkiät!
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 21:05"]
Miehet hoi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja miksei naisetkin. Miksi ryhdytte suhteeseen kahden kanssa yhtä aikaa??? En todellakaan halua tuomita ketään enhän tiedä elämästäsi mitään. Kiinnostaisi vaan kuulla sitäkin puolta asiasta. Tää keskustelu on vähän yksipuolista.
[/quote]
No, eihän miehet voi tulla tänne kertomaan, kuinka antavat tyhjiä lupauksia ja valehtelevat kummallekin silmät päästään, että saisi pitää molemmat naisensa.