Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuorohoito on turhaa

Vierailija
06.05.2013 |

Ymmärrän, että vanhemmat joutuvat olemaan vuorotöissä. Mutta että lapsetkin. Se on turhaa.

Miksi näissä tapauksissa ei voi käyttää sitä varahakijaa? Hänenhän kuuluu hakea lapsi, jos vanhemmat ei syystä tai toisesta pysty.

Päiväkodin pitäisi nimensä mukaisesti olla auki päiväsaikaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä.

Vierailija
2/8 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, kaikkien elämäntilanne ei ole sama kuin sinun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varahakija? Ei meillä ainakaan sellaista ole.

Vierailija
4/8 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä sikiää? Oikeasti? Arvaan, että ap on sitten kyllä niitä tyyppejä jotka ekana täällä itkevät kun pitää lähteä päivystykseen nico-jennican kanssa ja "siellä oli vaan yksi lääkäri paikalla, ihan kauheeta, joutu jonottamaan melkein tunnin!!!!". Vai pitäisikö esim terveydenhuollon henkilökunnan olla hankkimatta lapsia ollenkaan?

Miten se varahakija eroaa siitä phoidon hoidosta? Muutenkuin että se on ammattilasiten tekemään ja tutussa ympäristössä lapselle tuttujen aikuisten kanssa? Se varahakija kun voisi stten olla mikä vaan tutun tuttu..

Vierailija
5/8 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alittaja taitaa olla nuori ja tietämätön. Puhun vain omasta kokemuksesta, mutta mun lapset on olleet aina vuorohoidossa ja ihan paras vaihtoehto mun mielestä. Ylimääräisiä vapaapäiviä 6 kpl kuukaudessa, hoitopäivistä n 1/3 max viiden tunnin pituisia. Nyt nuorempi eskarissa ja on siis päiväkodissa n. 2-3 päivää viikossa. koska mulla on vuorotyö, on lapsi mun kanssa vapailla silloin kun mullakin vapaata. Vuoropäiväkodissa paljon kodinomaisempi tunnelma, harvoin koko ryhmä paikalla eli hilajisempaa ja rauhallisempaa AINA. Tekevät todella paljon retkiä, käyvät usein lähikallioilla paistamassa makkaraa ym mukavaa. Ehdottomasti suosittelen vuorotyötä ja vuoropäiväkotia kaikille :D nyt mulla siis kohta kaksi koululaista ja harrastusten ym vuoksi joudun siirtmään todennäköisesti päivätyöhön. Iltaisin se 3-4h aikaa perheelle ja aina vkl:t vapaat, VAIN 2 päivää. Eipä ehdi tehdä mitään, illat menee liian nopeasti ja kotihommat kerääntyy. Aivan hanurista :(

Vierailija
6/8 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla logiikallahan ei tarvitsisi päivähoitopaikkojakaan.

Eikös varahakija kuitenkin ole lähinnä erikoistapauksia varten, eikä säännöllinen hoitaja.

Vierailija
7/8 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 09:53"]

Alittaja taitaa olla nuori ja tietämätön. Puhun vain omasta kokemuksesta, mutta mun lapset on olleet aina vuorohoidossa ja ihan paras vaihtoehto mun mielestä. Ylimääräisiä vapaapäiviä 6 kpl kuukaudessa, hoitopäivistä n 1/3 max viiden tunnin pituisia. Nyt nuorempi eskarissa ja on siis päiväkodissa n. 2-3 päivää viikossa. koska mulla on vuorotyö, on lapsi mun kanssa vapailla silloin kun mullakin vapaata. Vuoropäiväkodissa paljon kodinomaisempi tunnelma, harvoin koko ryhmä paikalla eli hilajisempaa ja rauhallisempaa AINA. Tekevät todella paljon retkiä, käyvät usein lähikallioilla paistamassa makkaraa ym mukavaa. Ehdottomasti suosittelen vuorotyötä ja vuoropäiväkotia kaikille :D nyt mulla siis kohta kaksi koululaista ja harrastusten ym vuoksi joudun siirtmään todennäköisesti päivätyöhön. Iltaisin se 3-4h aikaa perheelle ja aina vkl:t vapaat, VAIN 2 päivää. Eipä ehdi tehdä mitään, illat menee liian nopeasti ja kotihommat kerääntyy. Aivan hanurista :(

[/quote]

Niinkuin esimerkistä huomaa ei vuoropäivähoito tarkoita mitenkään automaattisesti sitä että lapsi viettäisi enemmän aikaa hoidossa kun päivisin päiväkodissa oleva lapsi. Asia on usein jopa päinvastoin! On typerää ajatella että olisi jotkut tietyt kellonajat jolloin lapsi ei missään tapauksessa saisi olla hoidossa kuten esim. illat. Paljon raskaampaa lapselle on olla 10h hoidossa päivisin kun vaikka 6h iltaisin. Rankkaa vuorohoito voi olla silloin kun lapsi jotuuu viettämään öitä hoidossa vaikka näissäkin tapauksissa olen kuullut että hoito on sujunut ihan hyvin ja riippuu tietenkin sitten vanhempien työ aikataulusta miten niitä vapaita sitten sijoittuu arkeen ja päivään eli jos vapaita on enemmän kun päivätöissä olevalla niin sehän on vain lapselle parempi.

Jotkut ovat vain niin tyhmiä että kun kuulevat sanan vuorohoito kuvittelevat että lapset lähinnä asuvat hoidossa vaikka usein juuri niiden päivisin hoidossa olevien lasten päivät ovat lähes 10 tuntiset.

Vierailija
8/8 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin peukutan vuorohoidolle ja yöhoidolle myös. Lapsi ei mene siitä rikki, että viettää öitä myös turvallisessa hoitopaikassa, eikä vaan kotona. Päinvastoin, lapsi joutuu olemaan hereilläoloajastaan vain pienen osan hoidossa ja lopun kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä