Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lehtitoimittajien lakosta tulossa pitkä, älä tilaa nyt sanomalehteä

Vierailija
03.05.2013 |

Journalistiliitto aloittaa 17.5. pitkän lakon, joka koskee kaikkia 6 ja 7 päiväisiä lehtiä. Todennäköisesti työnantaja aloittaa työsulun, jolloin lakko leviää myös pienempiin lehtiin. Lakosta tulee pitkä, sillä tilanne on periaatteellinen. Toimittajat eivät halua luopua ylipitkästä lomaedustaan ja työnantajat eivät halua avata syksyn palkkapeliä 0 suuremmalla korotuksilla. Nyt ei tarvitse ketään lomauttaa eikä lomarahoja leikata, sopii kaikille.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakko kestää vain viikonlopun ajan, sen jälkeen alkaa TYÖSULKU. Eli työnantaja kieltää työntekijöitä tulemasta töihin.

Työsulkuun täytyy osallistua myös niiden, jotka eivät kuulu liittoon, eikä työsulussa voi rikkuroida.

Ei voi myöskään ostaa freelancereilta juttuja vain siksi, että ei huvita omia työntekijöitä päästää töihin.

Nyt on oikeasti tärkeät asiat kyseessä. Jos journalistit taipuvat lomalyhennyksiin, seuraavaksi voidaankin siirtyä palomiehiin ja sairaanhoitajiin ja kohta kaikkiin muihinkin työntekijöihin.

Vierailija
102/106 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 17:46"]

Toi oli Radio- tv-toimittajien liiton sivulta, tuo luku. itse asia luku on suurempi kuin ilmoittamani, sillä kaikki eivät ole liiton jä'seniä. [/quote]

Vähän tällaista arvelinkin. Tuo liiton nimi on hieman harhaanjohtava, sillä liittoon kuuluu myös teknisiä henkilöitä, jotka eivät tee journalistista työtä. Paljonko heitä on, en tiedä. Ja tosiaan, sitten on toimittajia, jotka eivät kuulu liittoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen Uutis- ja ajankohtaistoimituksessa on yhteensä noin tuhat työntekijää yhteensä 25 paikkakunnalla. Siis puhtaasti journalistisen työn tekijöitä, ei esim. kuvaajia ja muuta teknistä henkilöstöä.

Vierailija
104/106 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä en tiedä mihin noita toimittajia edes tarvitaan , mä luen kaikki jutut netistä ,mitä mua kiinnostaa sillonku kiinostaa!!!

Vierailija
105/106 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 19:36"]

Ylen Uutis- ja ajankohtaistoimituksessa on yhteensä noin tuhat työntekijää yhteensä 25 paikkakunnalla. Siis puhtaasti journalistisen työn tekijöitä, ei esim. kuvaajia ja muuta teknistä henkilöstöä.

[/quote]

Meinaatko, että kuvaajat ei tee journalistista työtä?

Vierailija
106/106 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 19:44"]

Hei mä en tiedä mihin noita toimittajia edes tarvitaan , mä luen kaikki jutut netistä ,mitä mua kiinnostaa sillonku kiinostaa!!!

[/quote]

Kukahan ne jutut sinne nettiin kirjoittaa?...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän