Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnellisuustutkimus: lapset eivät tee onnelliseksi

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on omituinen käsitys, että joku toinen ihminen tai olosuhteet tms tekevät ihmisen onnelliseksi tai onnettomaksi. Onnellisuus on hyvin pitkälti oma valinta ja varsinkin täälläpäin maailmaa. Onnellisuus on mielentila, ei mikään ulkoinen juttu.

Minulle lapset ovat olleet yksi elämän hienommista kokemuksista, he opettavat minulle niin paljon, maailmankuva avartuu. Lapset saavat minut huomaamaan miten ihmeellinen paikka maailma on, miten pienestä asiasta voi iloita ja miten jokainen uusi päivä on täynnä mielenkiintoisia asioita.

Minusta sanonta "Ihminen, jolla ei ole lapsia, jää lapseksi. Ihminen, jolla on lapsia, saa elää lapsuuden kaksi kertaa", pitää aika pitkälle paikkansa. Ja aivan erityisesti naisten kohdalla. Ja onnellista on se, että voimme varsin paljon vaikuttaa siihen, haluammeko lapsia vai emme!

Vierailija
22/27 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 13:04"]

asiahan ei tietenkään minulle kuulu, mutta ...

mitä tekee vauva-palstalla lapsettomat, jotka eivät koskaan niitä aio edes hankkia? eikö ole muita foorumeita?

omituista.

[/quote]

Juttelevat mausteista minigripeissä, suomen historian merkittävimmästä henkilöstä, miehen lietevaunun ajamisesta, häämatkakohteista jne jne. Oliko yllätys? lapseton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en todellakaan halua elää lapsuutta kahta kertaa. Hoh hoijaa taas.

Vierailija
24/27 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt teidän, mistä näitä kitkeriä kommentteja suolletaan

Vierailija
25/27 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukavaa, jos kerrankin keskusteltaisiin tutkimustuloksesta, eikä jankattaisi siitä, miten kukaan ei oikeasti tiedä onko onnellinen vai ei (tms.).

Vierailija
26/27 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimustulos on tutkimustulos. sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
27/27 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minut on omat lapset tehneet onnellisemmaksi kuin mitä ennen olin, ihan ehdottomasti. Aivan sama millekään tutkimuksille. Olin ihan onnellinen mahtavan mieheni kanssakin, mutta lasten saaminen on lisännyt meidän onnea potenssiin sata. En koe minkäänlaista tarvetta selitellä tai puolustella sitä kenellekään kyynikoille, olen niin onnellinen etten välitä <3