Onnellisuustutkimus: lapset eivät tee onnelliseksi
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 13:04"]
asiahan ei tietenkään minulle kuulu, mutta ...
mitä tekee vauva-palstalla lapsettomat, jotka eivät koskaan niitä aio edes hankkia? eikö ole muita foorumeita?
omituista.
[/quote]
Juttelevat mausteista minigripeissä, suomen historian merkittävimmästä henkilöstä, miehen lietevaunun ajamisesta, häämatkakohteista jne jne. Oliko yllätys? lapseton
Joo, en todellakaan halua elää lapsuutta kahta kertaa. Hoh hoijaa taas.
Olisi mukavaa, jos kerrankin keskusteltaisiin tutkimustuloksesta, eikä jankattaisi siitä, miten kukaan ei oikeasti tiedä onko onnellinen vai ei (tms.).
Kyllä minut on omat lapset tehneet onnellisemmaksi kuin mitä ennen olin, ihan ehdottomasti. Aivan sama millekään tutkimuksille. Olin ihan onnellinen mahtavan mieheni kanssakin, mutta lasten saaminen on lisännyt meidän onnea potenssiin sata. En koe minkäänlaista tarvetta selitellä tai puolustella sitä kenellekään kyynikoille, olen niin onnellinen etten välitä <3
Ihmisillä on omituinen käsitys, että joku toinen ihminen tai olosuhteet tms tekevät ihmisen onnelliseksi tai onnettomaksi. Onnellisuus on hyvin pitkälti oma valinta ja varsinkin täälläpäin maailmaa. Onnellisuus on mielentila, ei mikään ulkoinen juttu.
Minulle lapset ovat olleet yksi elämän hienommista kokemuksista, he opettavat minulle niin paljon, maailmankuva avartuu. Lapset saavat minut huomaamaan miten ihmeellinen paikka maailma on, miten pienestä asiasta voi iloita ja miten jokainen uusi päivä on täynnä mielenkiintoisia asioita.
Minusta sanonta "Ihminen, jolla ei ole lapsia, jää lapseksi. Ihminen, jolla on lapsia, saa elää lapsuuden kaksi kertaa", pitää aika pitkälle paikkansa. Ja aivan erityisesti naisten kohdalla. Ja onnellista on se, että voimme varsin paljon vaikuttaa siihen, haluammeko lapsia vai emme!