Aion laittaa 3v tytölleni korvikset.
Tai siis en tietenkään itse niitä laita, vaan ammattilainen. Yhdelle kaverille kerroin jo etukäteen ja hän tuomitsi ajatuksen heti, katsotaan tuleekohan paljon sanomista muilta...
Kommentit (56)
Mulla on vain yksi kysymys: MIKSI?
Ja turha vastata: No kun se lapsi haluaa... Voi olla, että tyttö ei ole kauhean mielissään, kun siitä kasvaa.
Tietenkin, olethan äiti ja saat päättää!...voit antaa laittaa nenäkorun myös, nekin on söpöjä.
No laita. Saattaapi olla ihan mielenkiintoinen toimitus!
Mun duunipaikalla laitetaan (ammutaan) korvareikiä. En oo yhtään kertaa vielä nähnyt ongelmatonta pikkulapsen rei'itystä. Ei se lapsi ymmärrä miksi sattuu, eikä siinä yhtään auta miten hienolta näyttää tai minkälaisia koruja niissä rei'issä sitten käytetään kun on parantunu. Suurin osa lähtee liikkeestä hirveän huudon kanssa yhdellä reiällä. Sekin sitten useimmiten kasvatetaan umpeen kun ei vanhemmat kehtaa esitellä lasta jolla on vain toisessa korvassa koru.
Pahimmassa tapauksessa lapsi heiluttelee päätään niin että rei'ityspistooli ei osu, tai se osuu jonnekkin ihan muualle kuin piti. Että monet lapset on sitten köytettävä siihen tuoliin ja tarvitaan useampi aikuinen pitelemään paikoillaan.
Mutta mä en siis ota muuten kantaa tähän asiaan. Kyllä se lapsi sen kivun unohtaa nopeasti sitten. Ja kannattaa muuten rei'ittää mahdollisimman viileänä päivänä niin kipu lähtee nopeemmin ulkoilmassa. Kuumuus pitää sen kivun pitempään tykyttämässä.
Heippa! Täällä on samaa pohdittu ja toteutettukin. Silloinen kolmivuotias osasi jo itsekin esittää toiveen korvakorujen laittamisesta ja lahjaksi hän sitten saikin reijät korviin :)
Marttina Aitolehti laitto sillon sille Victorialle kun se oli ihan vauva.. Ne oli kait pakko saada. Sitä ihmettelen..
Laitatan tytölleni korvikset, sillä uskon että tulevaisuudessa ne kuitenkin jossain välissä "pitää" ottaa. Ainakin nyt tytölläni prinsessaleikit on suosiossa. Toki vanhempana ne voi ottaa pois, jos ei enää innosta. Ja kyllä, mielestäni pienet timantit on pienillä tytöillä tosi söpöt. Ap
Ja mitä kipuun tulee, niin se kestää vain sen muutaman sekunnin! Laitetaan emlaa korvalehtiin, joka vähän puuduttaa. Samalla lailla lapseni on kestänyt rokotuksetkin, niin miksei korviksetkin. Toki se itse laitto voi olla melkoinen show, mutta uskon että saadaan molempiin korviin. Ap
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:11"]
Ja mitä kipuun tulee, niin se kestää vain sen muutaman sekunnin! Laitetaan emlaa korvalehtiin, joka vähän puuduttaa. Samalla lailla lapseni on kestänyt rokotuksetkin, niin miksei korviksetkin. Toki se itse laitto voi olla melkoinen show, mutta uskon että saadaan molempiin korviin. Ap
[/quote]
Kyllä korvisten jälkeen muuten polttelee ihan törkysesti, ihan kun melkeen minkävaan lävistyksen ottamisen jälkeen.. Mutta totta on että se kun ne laitetaan -kipu kestää vaan hetken.. Asia ei kuulu minulle kyllä mitenkään, laittakoon ne lapsilleen korut kuka haluaa :) Tsemppiä sitten kun se aika tulee! (: Siis sihen laittoon.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:05"]
Heippa! Täällä on samaa pohdittu ja toteutettukin. Silloinen kolmivuotias osasi jo itsekin esittää toiveen korvakorujen laittamisesta ja lahjaksi hän sitten saikin reijät korviin :)
Häh? Naapurin kolmevuotias tyttö halusi pippelin, koska meidän juhalla(3v) oli pippeli.
Olisin laitattanut parisen vuotta sitten tyttärelleni korviin reiät. Kaikissa paikoissa, joista asiaa tiedustelin, sanottiin, että laittavat aikaisintaan 5-vuotiaalle. (Asumme siis Helsingissä.) Kauhean monesta paikasta en kyllä kysellyt.
No nyt tyttö sitten täyttää viisi. Olemme sopineet, että hän saa reiät korviinsa loppukeväästä, jos itse haluaa.
Meidän tyttö päätti, että haluaa 5-vuotislahjaksi korvikset. Liikkeestä lähdettiin tosiaan sitten vain yhden reiän kanssa... 6-vuotislahjaksi vasta uskalsi ottaa sen toisenkin reiän. Nyt on teini-iässä ruvennut vinkumaan napakorua, mutta siihen en taida taipua.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:05"]
Häh? Naapurin kolmevuotias tyttö halusi pippelin, koska meidän juhalla(3v) oli pippeli.
[/quote]
No joku 3-vuotias tyttö nyt saattaakin haluta pippelin, koska naapurin pojallakin sellainen on :)
Hassuja nämä korviskammoiset, kun vetävät noin överiksi :D
No joku 3-vuotias tyttö nyt saattaakin haluta pippelin, koska naapurin pojallakin sellainen on :)
Jollet tajunnut, niin tässä kannanotossa keskusteltiin 3v tytön toiveesta, eikä korviksista.
Perustelisiko joku lasten korvakorukammoinen puolestaan minulle, että miksi noin ehdoton ei? Monille kolmivuotiaille puetaan käsi -ja kaulakoruja, mutta sitten pienen pienet helmet korvissa on ehdoton ei?
Hassua, että moni oletti minun olen vähän yksinkertainen "pissisäiti" vastauksista päätellen. Oikeasti olen kolmekymppinen korkeasti koulutettu nainen, enkä mikään teiniäiti joka laittaa lapselleen korvikset, koska ne on niin ihQut!!
Ap
Meillä tyttö halusi reilu 3,5-vuotiaana korvikset ja pari kuukautta siitä puhuttuaan sanoin yhdellä kauppareissulla, että mennäänkö ottamaan. Nainen joka korvikset ampui sanoi että ensimmäisen korviksen jälkeen tyttö pitää heti kääntää ja ampua toinen, jotta ei vielä kivun takia ala sitten perumaan toisen korviksen laittoa. Niin ne sitten laitettiin ja tyttö itki kolme sekuntia. Sen jälkeen ei kipua kuulema ollut, vaikka kyselin sattuuko. Itse olen saanut 4-vuotiaana ja en ole kokenut tätä mitenkään ongelmana, joten miksen antaisi oman tyttönikin laitattaa.
Minulle laitettiin kun olin 1v, (nyt 22) enkä ole hirveästi kärsinyt :) enkä edes itkenyt koko toimituksessa.
Minulle laitettiin kun olin 1v, (nyt 22) enkä ole hirveästi kärsinyt :) enkä edes itkenyt koko toimituksessa.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:47"]
Jollet tajunnut, niin tässä kannanotossa keskusteltiin 3v tytön toiveesta, eikä korviksista.
[/quote]
No kyllä tajusin. Mutta koko pippelitoivevertaus oli niin typerä, ettei tuohon viestiin kannattanut niin kovin totista vastausta laatia.
Reiät korvissa ovat pieni juttu. Jos vanhempi tuollaiseen toiveeseen suostuu, ei se todellakaan tarkoita sitä, että hän suostuisi ihan mihin vaan.
Aikuinen ihminen varmaan osaa odottaa, että se lapsi on vanhempi jne.
IhQu äidit koittavat saada lapsistaan äkkiä isoja, aikuiset äidit antavat lasten olla lapsia.
Tottakai laitat. Onhan se Sun mielestä söpöä!...lapsesta viis. Ja voithan sä vaikka kysyä lapselta; Do you want earrings? jollei vastaa, se on myöntymisen merkki!