Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa päivästänne kotiäidit :)

Vierailija
19.04.2013 |

Etenkin pienten vauvojen äidit, kiinnostaisi lukea millaisista päivistä elämänne koostuu. Laittakaa esimerkki päiviä ja suunnilleen kellonaikoja. Ja mahdollisimman tarkasti. Laittakaa myös perustiedot kuten ikäsi, lastesi ikä ja lukumäärä. Jos et jaksa niin tarkasti niin vapaastikkin voi kirjoitella. Kiitos :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 3,4 ja rintalapsi. "Heräsin" n.5.30, jonka jälkeen torkkuilin ja ihmettelin klo 6.45 asti. Koko perheen aamutoimet. Mies vei isommat hoitoon klo 8, vauva unille tuolloin. Siivosin 1.5h, sitten äitini luokse tekemään kotitöitä vauvan kanssa. Haettiin isot hoidosta klo 15, sitten syömään ulos. Kotona klo 17.15, jonka jälkeen leikin ja kylvettin isot, mies nukutti vauvan, nyt nukuttelen isoja. Klo 21 kaikki nukkuvat, syön iltapalan ja katsomme hetken tv:tä. Nukahdan n. 21.30, yösyötöt klo 23, 02, 04 ja n.5.30 alkaen kuten yllä.

Isojen kotipäivinä puen isot ja laittaudumme lähtövalmiiksi vauvan aamu-unilla ja lähdemme jonnekin tai sitten leikin heidän kanssaan vauvan aamu-unet. Vauva syö klo 10, minä ja isot klo 11. Klo 12 isot katsovat videota ja minä ja vauva nukumme (jos kaikki menee putkeen). Klo 13 vauva syö, jonka jälkeen me muut otamme välipalaa. Kun vauva menee iltapäiväunille ulkoilemme jos emme aamulla ulkoilleet tai askartelen tms.isojen kansaa sisällä. Klo 16 vauva syö, jonka jälkeen viimeistelen iltaruuan. Mieheni tulee klo 17, jolloin syömme.

Vierailija
2/4 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 2 ja 4. Meillä on suunnilleen joka päivä sama rytmi:

- ylös klo 7, aamutouhut, lähdetään jonnekin missä lapsilla on leikkiseuraa viimeistään yhdeksältä

- kotona yhden maissa, lounas, pienempi nukkuu, isompi katsoo telkkaria, minä teen kotitöitä.

- klo 16 isompi ruoka, minkä jälkeen käytän koiran pitemmällä lenkillä, lapset ovat mukana jos mies vielä töissä. Sen jälkeen naapurin lapset tulevat pihalle leikkimään, ja leikit jatkuvat iltaseitsämään. Koetan jotenkin saada aikani kulumaan siinä pihalla näitä vahtiessa, soittelen kavereiden kanssa, teen pihahommia tms.

- sitten iltatouhut ja muksut ovat kahdeksalta nukkumassa.

Kerran, pari kuukaudessa tehdään pitempi reissu jonnekin sukulaisten luo ja ollaan siellä muutama päivä. Samoin pari kertaa kuussa teen lasten kanssa retken jonnekin, käyn konsertissa tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen jatkaa, että kun olin esikoiselta äitiyslomalla, päivät menivät niin, että aamusta lähdin kerhoon tai perhekahvilaan (vedin kerhoa), iltapäivällä lapsi nukkui samalla kun käytin koiraa lenkillä ja illalla oli pari-kolme kertaa viikossa muskari tai jumppa. Olin ensimmäinen kaveripiiristäni joka sai lapsen ja olin aika yksinäinen koska kavereiden elämään ei oikein enää lapsen saaneet mahtuneet, ja mies oli usein monta päivä putkeen reissussa. Uusien ihmisten tapaaminen ja heidän kanssaan tutustuminen vei aika paljon aikaa, mutta oli myös tosi hauskaa ja nautin tuosta ajasta paljon. Jos ei olisi ollut koiraa joka tarvitsi lenkin heti aamusta, ja jos minulla olisi jo ollut valmiina jonkinlainen kaveripiiri muista äideistä, olisin varmaan käynyt vähemmän harrastuksissa ja kerhoissa, ja nauttinut enemmän pelkästään lapsen kanssa olemisesta.

Vierailija
4/4 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vajaa 1 v

-herätään aamulla 10-10.30 vaihdan vaipan ja vaatteet, syötän aamupuuron. Käyn itse pikasuihkussa sillä aikaa kun lapsi leikkii, sitten mennään ulos n. tunniksi, sen jälkeen ruoka, liru maitoa ja päiväunille. Päiväunien aikaan pesen pyykkiä ym. siivoan, teen ruokaa.

- Lapsi herää suunnilleen 16 aikaan, leikitään, teen kotitöitä ja lapsi seuraa kiinnostuneena vieressä. Syödään taas ruokaa n. 17-18 välillä, maitoa ja toisille päiväunille.

- Lapsi herää joskus 19-19.30 taas leikitään/leikkii itsekseen, yökkäreiden vaihto, iltapuuro 21-21.30 aikaan, vaipanvaihto ja maito klo 22 aikaan ja unille..näin se suurinpiirtein joka päivä menee..tietysti joskus käy vieraita kylässä/me käydään kylässä/kaupassa käynti(sitä lapsi rakastaa)!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi