Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mies tekemään kotitöitä?

Vierailija
17.04.2013 |

Eilinen päivä esimerkkinä: Kävin yksin kaupassa, tein yksin ruuat, katoin pöydän kauniiksi. Mies oli iloinen päästessään valmiiseen pöytään. Tämän jälkeen olisi kohtuullista, että mies olisi vaikka tyhjentänyt pöydän ja laittanut tiskit koneeseen. Tätä ei kuitenkaan tapahtunut. Huomautin hetken päästä että jos mies kerran tuli iloiseksi siitä että pääsi valmiiseen pöytään, niin eikö hän voisi tehdä minua iloiseksi tekemällä oman osuutensa. Tämä oli miehenkin mielestä kohtuullinen pyyntö, mutta iso ongelma on siinä, että likaiset astiat pöydällä eivät häiritse häntä. Hän saattaa tyhjentää pöydän, mutta vasta kahden tai kolmen päivän päästä syömisestä. Siihen se sitten menee, että minä teen kaiken, koska kyllästyn sotkuihin nopeammin.

Mitkään sopimukset, kompromissit ym. eivät miehen kanssa toimi. Hän ei muuta tapojaan kuitenkaan. Mielestäni kotitöiden pitäisi mennä edes suunnilleen puoliksi, mutta nykyään minä teen kaiken. Kyse ei ole pelkästään miehen laiskuudesta, vaan myös siitä, että sotkut eivät yksinkertaisesti häiritse häntä. Miten tästä lähtötilanteesta voi edes kehittyä mihinkään?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kuitenkin kokeilisit yhden kuukauden kestää sitä hitautta ja sotkua? Eli sovitte, että jos sinä teet sen ruuan, mies hoitaa jälkisiivon, jos siihen menee se kolme päivää, niin sitten menee, sinnikkäästi vaan seuraavana päivänä teet sen ruuan ja katat sinne sotkun keskelle.

Vierailija
2/3 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se perinteinen, mutta usein tehokas temppu: korjaa vain omat jälkesi ja siivoa vain omat sotkusi. Anna miehen astioiden, tavaroiden, pyykkien yms. jäädä niille sijoilleen. Katso miten mies reagoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tietää eikä kuitenkaan tee, ei sille enää mitään voi. Joko hyväksyt sen tuollaisena, palkkaat siivoojan tai alat pitää omaa huushollia. Valitettavasti et voi vaatia pelkästään omien aikataulujesi noudattamista, myös sinun pitää tehdä kompromisseja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan