Vierailija

Päivät menee samaa rataa, klo 10 herätys, 600g lasagnea kera Netflixin. Menee 3-4h,vähän kotihommia. Netissä roikkumista. Ruokaa ruokaa ruokaa, ei lohisalaattia kuten töissä käydessä, vaan hiilari halvalla kermajuustolla.
Töissä ollessa kiinnosti liikunta, nyt lamaantunut ja ruoka lohduttaa.
T. 100kg

Sivut

Kommentit (25)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

johanna_sos kirjoitti:
Monilla työttömillä on psyykkisiä häiriötä, masennusta, bipolaaria ym

Tuossahan ei ole se itse masennus mikä lihottaa, vaan masennuslääkkeet

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
johanna_sos kirjoitti:

Mikään lääke ei lihota.

Vierailija

En mä vaan lihonut yhtään työttömänä ollessani. Pikemminkin päin vastoin, kun en ylensyönyt työpaikan lounasravintolassa kellon mukaan. Työttömänä söin silloin kun oli nälkä.

Muutenkin oli niin paljon touhua työttömänä, että kaloreita paloi enemmän kuin toimistolla istuessa.

Vierailija

Mulla on päinvastoin.

Töissä ollessa olin aina niin väsynyt, että elin epäterveellisillä eineksillä ja viikonloppuisin nollasin v*tutuksen alkolla enkä jaksanut/kiinnostanut harrastaa liikuntaa.

Nyt vuosi työttömyyttä ja syön terveellisesti ja monipuolisesti, on aikaa liikunnalle ja alkon käyttö on siinä sivussa loppunut kokonaan. Painokin on pudonnut, vaikka en mitenkään lihava ollut aiemminkaan.

Vierailija

Luulisi että työttömillä olisi aikaa urheilla, sekä huolehtia ruokavaliostaan

Päärynät ja omenat on halpoja, samoin esim kaali

Vierailija

Olen sekä laihtunut että lihonnut työttömänä, aivan itsekurista se on kiinni. Alimmillaan sain painon 60 kiloon ja nyt se on taas 85.

Totta kai kun ei ole järkevää tekemistä, se ruoka on koko ajan mielessä. Mutta se on itsestä kiinni paljonko niille ajatuksille antaa tilaa.

Tällä hetkellä ei tunnu siltä että se laihuus olisi minulle sen arvoista vaan haluan edes jotain iloa elämään, joten syön aika runsaasti herkkuja enkä juuri enää tuijota vaakaa.

Ehkä jos myöhemmin on joku motivaatio, laihdutan takaisin 60-70 kiloon. Nyt sitä motivaatiota ei ole, vaan mennään pitsa+jäätelö+netflix linjalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luulisi että työttömillä olisi aikaa urheilla, sekä huolehtia ruokavaliostaan

Päärynät ja omenat on halpoja, samoin esim kaali

Ei ole aikaa, kun pitää perustaa pieni kittari.

Vierailija

johanna_sos kirjoitti:

Tätä stigmatisaatiota kannattaa välttää. Masennus voi olla työmyyden taustalla ja luonnollisesti vastoinkäymiset voivat laukaista masennuksen, jos siihen on taipumusta. 

Tästä huolimatta työttömyys ei ole terveydellinen haitta. Suurin osa työttömistä kulkee työttömyysjakson läpi suhteellisen nopeasti, eivätkä kärsi mielenterveysongelmista. 

Stressaava elämänmuutos saattaa johtaa kuitenkin lohtusyömiseen, mikä lihottaa. 

Vierailija

johanna_sos kirjoitti:

Eiköhän nuo ole olemassa jo ennen työttömyyttä. Ei se työttömyys mitään mielenterveyden häiriöitä laukaise

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
johanna_sos kirjoitti:

Kyllä se syöty ruoka sen ylipainon aiheuttaa, ei mitkään lääkkeet.

Vierailija

Kaikella hyvällä: kukaan ei pakota sua syömään puolta kiloa lasagnea aamupalaksi ja roikkumaan koko päivää netissä. Olet noidanpyörässä: mitä huonommin syöt ja mitä vähemmän liikut, sitä apaattisempi ja vähemmän motivoitunut olet tekemään mitään.

Kokeilepa joskus aloittaa aamu kupillisella kahvia ja kävelyllä. Itselleni ehdottomasti tärkein mielenterveyden hallinnan keino on käydä joka päivä ulkona kävelyllä, jos en muuten poistuisi kotoa. Se parantaa mieltä ja kroppaa yhtä lailla.

Vierailija

Mulle tuli painoa vaivihkaa 10 kg kun sain töitä. Pelkkää istumista, istumista ja vessaankin pari metriä, taukopaikalle kolme...pieni yritys pienessä konttorissa. Vaikka liikun kohtalaisesti edelleen, niin 10 km aamulenkit jäi pois. Loma-aikaan usein taas lähtee pari kiloa pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen sekä laihtunut että lihonnut työttömänä, aivan itsekurista se on kiinni. Alimmillaan sain painon 60 kiloon ja nyt se on taas 85.

Totta kai kun ei ole järkevää tekemistä, se ruoka on koko ajan mielessä. Mutta se on itsestä kiinni paljonko niille ajatuksille antaa tilaa.

Tällä hetkellä ei tunnu siltä että se laihuus olisi minulle sen arvoista vaan haluan edes jotain iloa elämään, joten syön aika runsaasti herkkuja enkä juuri enää tuijota vaakaa.

Ehkä jos myöhemmin on joku motivaatio, laihdutan takaisin 60-70 kiloon. Nyt sitä motivaatiota ei ole, vaan mennään pitsa+jäätelö+netflix linjalla.

Noin siinä käy, kun laihduttaa itsekurilla. Takaisin tulee ja korkojen kanssa. Kannattaisi yrittää jotain fiksumpaa keinoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
johanna_sos kirjoitti:

Eiköhän nuo ole olemassa jo ennen työttömyyttä. Ei se työttömyys mitään mielenterveyden häiriöitä laukaise

Öh? Kyllä, usein stressaava elämänmuutos tai menetyksen tunne juuri laukaisee masennuksen. Edelleen, yleisellä tasolla näen, ettei työttömyydestä ja mielenterveysongelmista kannata puhua yhdessä, ettei luoda mielikuvaa työttömistä sairana tai muuten irroteta työttömyyttä talouden rakenteista.

Mutta jos puhutaan masennuksesta, niin kyllä työttömyys voi aivan hyvin olla mielenterveydessä laukaiseva tekijä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli painoa vaivihkaa 10 kg kun sain töitä. Pelkkää istumista, istumista ja vessaankin pari metriä, taukopaikalle kolme...pieni yritys pienessä konttorissa. Vaikka liikun kohtalaisesti edelleen, niin 10 km aamulenkit jäi pois. Loma-aikaan usein taas lähtee pari kiloa pois.

Olisko kannattanut muuttaa syömisiä, eikä syyttää lihomisesta liikunnan puutetta?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat