Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ccri lääkkeen lopetus

Vierailija
15.04.2013 |

Onko kellään kyseisen lääkkeen lopetuksesta tietoa. Itselläni on ahdistava olo ja muutenkin olo kuin sähköiskun saanneella.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän yritä kerralla lopettaa? Minä lopetin niin että aina 1/4 annosta pois muutaman viikon välein. Ja silti oli aina jokaisen annospienennyksen jälkeen aika tukalat olot kuukauden verran. Tosi vaikeaa se oli, ja lääkäri ei yhtään auttanut asiaa kun yritti väittää että ei ole vieroitusoire vaan että masennukseni on niin paha edelleen että mun täytyy syödä loppuikä lääkettä... Mutta en uskonut, kärsin välillä viinallakin oloa helpottaen oireet läpi, ja kyllä pääsin lääkkeistä lopulta. Mutta tosiaan kaikenlaista siihen mahtui: voimakasta ahdistusta, paniikkia, itkukohtauksia, sähköiskun tunteita päässä, päänsärkyä, valtavaa makeanhimoa, valtavaa himoa ottaa sitä lääkettä (tuli oikein lääketabletin maku suuhun ja siihen ajatukseen liittyi todella kova himo ottaa nappi) jne. 

Eniten vituttaa että kun aloitin, psykiatri väitti ettei niihin tule riippuvuutta. No mitä ne kolmen kuukauden helvetilliset vieroitusoireet sitten oli??

Vierailija
2/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun minulla on puristava tunne rinnassa niin  työterveyslääkäri sanoi että nämä lääkkeet ovat auttaneet masennuksen yli. Aloin popsia niitä ohjeene mukaan. Huomasin vaan että ahdistus paheni ja olen nyt kolmatta viikkoa syönnyt puolikkaan päivässä ja sitten lopetan kokonaa. Syömishimo on todella kauhea. Pitää vaan hillitä itseä. En suosittele kenellekkään kyseistä lääkettä. Lopetus on todella kamalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 16:41"]

Ethän yritä kerralla lopettaa? Minä lopetin niin että aina 1/4 annosta pois muutaman viikon välein. Ja silti oli aina jokaisen annospienennyksen jälkeen aika tukalat olot kuukauden verran. Tosi vaikeaa se oli, ja lääkäri ei yhtään auttanut asiaa kun yritti väittää että ei ole vieroitusoire vaan että masennukseni on niin paha edelleen että mun täytyy syödä loppuikä lääkettä... Mutta en uskonut, kärsin välillä viinallakin oloa helpottaen oireet läpi, ja kyllä pääsin lääkkeistä lopulta. Mutta tosiaan kaikenlaista siihen mahtui: voimakasta ahdistusta, paniikkia, itkukohtauksia, sähköiskun tunteita päässä, päänsärkyä, valtavaa makeanhimoa, valtavaa himoa ottaa sitä lääkettä (tuli oikein lääketabletin maku suuhun ja siihen ajatukseen liittyi todella kova himo ottaa nappi) jne. 

Eniten vituttaa että kun aloitin, psykiatri väitti ettei niihin tule riippuvuutta. No mitä ne kolmen kuukauden helvetilliset vieroitusoireet sitten oli??

[/quote]

onko siis kyse ssri lääkkeestä? 

millainen olo on nyt kun olet päässyt irti tosta lääkkeestä, oletko elävämpi, tunteellisempi, kokevampi, seksuaalisempi, iloisempi. haluaisin tietää koska olen itsekkin harkinnut lopettavani, olen käyttänyt pitkään ja tunnen olevani jotenkin vain puoliksi toiminnassa, musta tuntuu että mussa olisi enemmän ihmistä jos en käyttäisi.

Vierailija
4/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on menossa parempaan suuntaan. On kysymys Cympalte lääkkeestä. Mutta vierotusoireet ovat todella kauheat. Olen päättänyt lopettaa kyseisen lääkkeen. Tuskan hiki tulee ja ahdistus on kova. Tämä hinta täytyy maksaa.

Vierailija
5/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 16:59"]

elämä on menossa parempaan suuntaan. On kysymys Cympalte lääkkeestä. Mutta vierotusoireet ovat todella kauheat. Olen päättänyt lopettaa kyseisen lääkkeen. Tuskan hiki tulee ja ahdistus on kova. Tämä hinta täytyy maksaa.

[/quote]

eli puhe on sitten kaiketi SNRI-lääkkeestä:

Duloxetine (sold under the brand names CymbaltaAriclaimXeristarYentreveDuzela) is a serotonin-norepinephrine reuptake inhibitor (SNRI) manufactured and marketed by Eli Lilly. It is effective for major depressive disorder and generalized anxiety disorder (GAD). Duloxetine failed the US approval for stress urinary incontinence amidst concerns over liver toxicity and suicidal events; however, it was approved for this indication in Europe, where it is recommended as an add-on medication in stress urinary incontinence instead of surgery

Vierailija
6/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä lääkkestä on kysymys. Kauheata tämän lääkkeen lopetus. Eiköhän joskus helpota.

Vierailija
7/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 16:51"]

[/quote]

millainen olo on nyt kun olet päässyt irti tosta lääkkeestä, oletko elävämpi, tunteellisempi, kokevampi, seksuaalisempi, iloisempi. haluaisin tietää koska olen itsekkin harkinnut lopettavani, olen käyttänyt pitkään ja tunnen olevani jotenkin vain puoliksi toiminnassa, musta tuntuu että mussa olisi enemmän ihmistä jos en käyttäisi.

[/quote]

joo, ssri-lääke oli. Ja on tosiaan kuin olisi vuosien tokkurasta herännyt. Kun söin lääkettä, kaikki tuntui laimealta. Seksi ei kiinnostanut, eikä oikein mikään muukaan. Silti ei kyllä ahdistanut vaikka vain olla möllötin, ei tuntunut miltään. Kyllä se lääkeolokin kauhean tuskan ja ahdistuksen voitti, mutta ei se normaalia täyttä elämää ollut.

Vierailija
8/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 16:51"]

[/quote]

[/quote]

joo, ssri-lääke oli. Ja on tosiaan kuin olisi vuosien tokkurasta herännyt. Kun söin lääkettä, kaikki tuntui laimealta. Seksi ei kiinnostanut, eikä oikein mikään muukaan. Silti ei kyllä ahdistanut vaikka vain olla möllötin, ei tuntunut miltään. Kyllä se lääkeolokin kauhean tuskan ja ahdistuksen voitti, mutta ei se normaalia täyttä elämää ollut.

[/quote]

mun tekis niin mieli lopettaa se, mä koen vähän olevani zombie. olis ihanaa kokea ja tuntea asioita. nyt mä päätän että alan hiljalleen pienentämään annosta. olen syönnyt tosiaan hirveän kauan, mulla varmaan käytönlopetus kestää 6kk. kiitos vastauksesta, oli kiva kuulla sun kokemuksia, autoit mua tekemään tämän päätöksen, mitä olen miettinyt niin pitkään :)

Vierailija
9/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut kahdesti SSRI-lääkkeen. Hitaasti, niin kuin piti. Toisella kerralla tuli aivan kamalat oireet. Tällöin lääkkeenä Optipar. Toisella kerralla tuli hyvin lievät oireet, lääkkeenä Seronil.

Vierailija
10/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 18:53"]

Olen lopettanut kahdesti SSRI-lääkkeen. Hitaasti, niin kuin piti. Toisella kerralla tuli aivan kamalat oireet. Tällöin lääkkeenä Optipar. Toisella kerralla tuli hyvin lievät oireet, lääkkeenä Seronil.

[/quote]

kestikö ahdistus koko prosessin ajan ja oliko se jatkuvaa, vai ajoittaista

Vierailija
11/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus kestää. Vielä pitäisi viikko kestää. Eiköhän sitten helpota. Toivottavasti. Tunsin samanlaisia tunteita kuin Sinä. Olen ollut niinkuin toisessa maailmassa. Tuntuu että pää räjähtää. Kiitos tämän työterveyslääkärin. Vähitellen kannattaa pienentää annoksia.