Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tuossa juuri kysyin yhdestä pihahommasta, että tekeekö tämä kyseinen yritys työtä x, kun mainintaa ei ollut nettisivuilla. Mainitsin tekotavan viestissä, mutta en todellakaan painottanut, että se on jotenkin erityisen tärkeää. Sitten minulle vastataan, että tekotapa valitaan kohteen mukaan. VOI HUOH. Eikö ihan oikeasti voi yrittää lukea rivien välistä ja vastata ihmiselle ajatellen, että hän ymmärtää ihan normaalin vastauksen ilman turhanpäiväisyyksien painottamista?

Tässäkin olisi voinut esimerkiksi vastata, että kyllä, teemme tätä hommaa, tekotapa vaihtelee. Hinta-arviota voit tehdä sivuillamme (ohje). Haluatko varata ajan?

Jotain tuollaista. Mutta alkaa aina ärsyttämään, kun pitäisi tehdä jokin homma, jonka suorittamiseen ei ole kymmeniä eri firmoja joista valita paras. Ja sitten se tyyliin ainoa oljenkorsi kohtelee asiakaskandidaatteja kuin jotain ääliöitä.

Kommentit (12)

Vierailija

Mitäs jos ensikerralla kirjoittaisit selkeämmin? Ei aspa osaa lukea ajatuksia rivien välistä, vaan vastaa siihen mitä kysytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mutta vaikka valinnanvaraa ei pahemmin ole, niin en rahojani vie noille, jos nuo viestit ovat koko ajan tuollaisia voi sinua tyhmää-tyyppisiä. Automyyjät ovat huijareita, mutta heidän kanssaan asiointi on aina todella helppoa (kunhan tajuaa itsekin autoista edes jotain eikä luota sokeasti myyjään.) He ovat aina niin avuliaita, vastaavat mahdollisimman nopeasti, esittävät kysymyksiä yms. Tekevät sen tietysti eurot silmissä kiiluen, mutta niin me kaikki. Minulle asiakkaana tai asiakasehdokkaana tärkeintä on hyvä ja asiallinen palvelu, se että minulle vastataan kuin täysjärkiselle ihmiselle.

ap

Vierailija

Sinä olet kyllä oikea ihme, jos pystyt aina täydellisesti ymmärtämään mitä toinen tarkoittaa ja pystyt selittämään asiasi siten, että kuka tahansa ymmärtää sen juuri sinun tarkoittamallasi tavalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos ensikerralla kirjoittaisit selkeämmin? Ei aspa osaa lukea ajatuksia rivien välistä, vaan vastaa siihen mitä kysytään.

Kyllä myyjän tehtävä on hoitaa hommansa ammattimaisesti, kysellä, tarjota apua jne. Erittäin selkeästi kuule kirjoitin, enkä edes saanut vastausta itse kysymykseen. En minä painottanut mitään tekotapaa, vaan pihahommaa x. Kysyin, että tekevätkö sitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sinä olet kyllä oikea ihme, jos pystyt aina täydellisesti ymmärtämään mitä toinen tarkoittaa ja pystyt selittämään asiasi siten, että kuka tahansa ymmärtää sen juuri sinun tarkoittamallasi tavalla.

Tässä kyllä huomaa että ketkä ymmärtävät myynnistä jotain ja ketkä eivät. Myyjän tehtävä on tehdä tarkentavia kysymyksiä, tarjota apua, tehdä asiakas(ehdokas) tyytyväiseksi. Ei niin, että vastataan parilla sanalla tyyliin voi sinua tyhmää, tekotapa valitaan kohteen mukaan morjens. Ei MITÄÄN kysymystä, ei MITÄÄN avun tarjoamista.

Ammattilainen EI toimi noin. Jos haluaa toiselta rahaa, niin kannattaa ansaita se raha hyvällä palvelulla.

ap

Vierailija

asiakaspalvelu on aika turhaa, pitää kertoa heille suoraan mitä niiden kuuluu tehdä ja antaa kaikki tarvittava tieto kahteen kertaan. Ne vaan on todella vajaita. Painotetaankin että kuuluu käyttää copy-pastea kirjoittaessa viestejä toistaen vain virallisia vastauksia.

Vierailija

Ärsyttää ihmiset jotka odottavat ammattilaisilta aina täydellistä suoriutumista.
Ihmisiä hekin ovat eivätkä mitään robotteja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mutta vaikka valinnanvaraa ei pahemmin ole, niin en rahojani vie noille, jos nuo viestit ovat koko ajan tuollaisia voi sinua tyhmää-tyyppisiä. Automyyjät ovat huijareita, mutta heidän kanssaan asiointi on aina todella helppoa (kunhan tajuaa itsekin autoista edes jotain eikä luota sokeasti myyjään.) He ovat aina niin avuliaita, vastaavat mahdollisimman nopeasti, esittävät kysymyksiä yms. Tekevät sen tietysti eurot silmissä kiiluen, mutta niin me kaikki. Minulle asiakkaana tai asiakasehdokkaana tärkeintä on hyvä ja asiallinen palvelu, se että minulle vastataan kuin täysjärkiselle ihmiselle.

ap

"Me kaikki". Kaikki ihmiset eivät ole ahneita.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat