Vauvan nimi alkanut vaivata
Eli poikamme sai nimekseen Antti pari viikkoa sitten...Nyt minua on alkanut vaivaamaan, koska teini-iässä olin hirmu ihastunut erääseen Anttiin. Tämä jäänyt nyt kummittelemaan mieleen päivittäin... Alkaa jo pikkuhiljaa ahdistaa... Miten tässä pitisi nyt ajatella? Emme tuon Antin kanssa koskaan seurustelleet, eikä hän ollut minuun ihastunut, tunne oli siis vain yksipuolista...tuosta nyt siis aikaa jo 9 vuotta... Taidan olla sekoamassa, kun ei ole muuta mietittävää?? :D Mut siis vinkkejä miten ajatella, en haluaisi kuitenkaan poikani nimeä vaihtaa.
Kommentit (16)
Yksi mun lapsista nimetty AMK:n fysiikan open mukaan. Oli huippuhyvä opettaja ja taisin olla vähän ihastunutkin :)
Onneksi olkoon ap! Antti on ihana pieni kullannupu:)
Eiks toi oo just hyvä syy antaa pojalle sama nimi? Siis jos kukaan muu ei osaa yhdistää poikasi nimeä ja tätä teini-ihastusta yhteen, niin sehän on vain kaunis tapa muistaa teinirakkautta :) Eiköhän se vaivaaminen siitä ohi mene, kun oma poika alkaa tuntua tutummalta. Kohta et muita Antteja muistakaan!
P.S. Kiva nimi tuo Antti, harvinainen nykylapsilla.
Hyvä nimi, ja ilmeisesti ihastuksesi oli kiva poika! Siinähän on hyvät syyt olla iloinen nimestä.
Onko asia tullut mieleesi vasta nimen antamisen jälkeen? Etkö aiemmin yhdistänyt nimeä entiseen ihastumiseesi? Samaa mieltä edellisen kanssa, kyllä nimi pian vakiintuu nimenomaan oman lapsesi nimeksi. :)
mitä kauemmin aikaa meneen, sitä enemmän nimi alkaa yhdistyä nimenomaan omaan lapseesi, ei siihen ex-ihastukseen. Eli jossain vaiheessa nimi Antti ei enää tuo minkäänlaista mielleyhtymää ex-ihastukseen, siitä tulee vaan mieleen oma poika, ei kukaan muu.
Näin minulle ainakin kävi tytärpuolen kanssa, en voinut sietää hänen nimeään, koska siitä tuli mieleen eräs ihminen, josta en lainkaan pidä, mutta nykyään nimestä tulee mieleen vain tytärpuoli ja nimi kuulostaa ihan nätiltä.
en aiemmin ajatellut tätä entistä ihastusta..ja siitä kyllä tietää muutamat ihmiset...
ap
Mulla oli lapsen nimeämisen jälkeen pitkään hankaluuksia. Mutta suuri lohdutus sinulle: se menee oikeasti ohitse! Lapsen syntymän jälkeen on herkässä tilassa ja lapselleen antama nimi tuntuu järjettömän isolta päätökseltä. Mutta ajan myötä tilanne helpottuu. Kutsu lastasi reilusti Antiksi ja hiljalleen poikasi ei voi olla muuta kuin Antti. Voimia tilanteeseen! Jos olo alkaa mennä kauheaksi eli nimi vain pyörii päässä koko ajan, mikään ei estä sinua varamaasta aikaa neuvolan psykologille ja juttelemasta asiasta. Kauniin nimen olette joka tapauksessa valinneet!
Peesaan aiempia kirjoittajia, erityisesti ysiä. Hormonit tekevät nyt tepposia, muistan itsekin omien lasteni ristiäisajoilta ihme juttuja, jotka hyrräsivät päässä ja luulin hulluksi tulevani. Antti on kiva nimi ja mitä se haittaa, vaikka joku yhdistäisikin (tuskin siis yhdistää) sen ihastukseesi? P.s. Nauti Antti-pojun vauva-ajasta!
Kyllä tuollaiset ajatukset pian menevät ohi. Olet selkeästi järkevä ihminen, koska pojallasi on noin kiva nimi eikä mitään näitä nykyaikaisia, ah niin muka trendikkäitä nimiä.
up