Perjantaina kauppakeskuksessa.
Olimme menossa mökillemme ja matkaa oli takana noin 45 minuuttia, kun pääsimme kaupalle, josta ostokset piti ostaa..
Eskarilaisemme aloitti jo lähtiessä mankumisen: En jaksa kävellä / Minulla on jano / Äiti sä olet tyhmä... No jano asiaan hänelle selitettiin koko matka, että hän saa juotavaa heti, kun pääsemme paikkaan, josta juotavaa saa... No kaupalle päästyämme " mankuminen" jatkui ja miehelläni meni hermot. Hän " huusi" lapsellemme... Eli siis kovaan ääneen tiuskaisi, että nyt saa riittää, lakkaa mankumasta ja saat juotavaa kaupasta etc..
No siinähän oli sitten tietysti (av-mamma?) nainen miehensä ja pienen poikansa kanssa palauttamassa kärryjä ja tämä nainen jäi suu auki tuijottamaan miestäni ja lastani, itse olin siis edempänä. Nainen oli jo palauttanut kärryt ja yhä vain suu auki toljotti miestäni, kääntyi pois päin ja yhä kääntyi tuijottamaan. Siinä vaiheessa, kun hän kääntyi pois ja alkoi taas tuijottamaan meni itseltäni hermot...
Koko toljotukseen ja tapaukseen meni ehkä minuutti(?) mutta se tuntui pidemmältä ajalta.
Sanoin naiselle, että vittuako mulkkaat siinä vitun tyhmä ämmä?
No johan loppui tuijotus.
Siis juu, tiedämmehän, että lapsukaisellemme ei saa korottaa ääntä ja tiedämmehän, että kannata välittää ulkopuolisten katseista oli tilanne mikä hyvänsä yms. Mutta joskus vaan menee hermot? Itseänikin ärsytti hieman miehen tiuskiminen lapselle mutta siihen päälle vielä jonkun ulkopuolisen ämmän päästä tippuneet silmät? Ei kiitos.
Oikein aurinkoista ja mukavaa ensi viikkoa kaikille!! =)
Kommentit (9)
Itsekin aikoinaan samanlaisessa tilanteessa tokaisin melkein yhtä pahasti, tosin vähän vanhemmalle naisihmiselle. Kyllä siinä ämmän suu venyi vielä isommaksi mutta eipä enää kehdannut tuijottaa vaan lähti nolona paikalta pois. Eikä minua hävettänyt yhtään, ärsyttää tuolloiset hys hys -tyypit!
Mutta yhtä typerästi käyttäydyit sinäkin, ap, huutaessasi vieraalle naiselle ja varsinkin, koska käytit törkeää kieltä, ja vielä lastesi kuullen. Ei ole ihme, että nykyisin on niin paljon pieniäkin lapsia, joiden kielenkäyttö on ala-arvoista.
Olisit voinut ilmaiste mielipiteesi sen juntin käyttäytymisestä toiella tavoin. Ymmärrän kyllä, että suututti, mutta silti.
sanonut että " kaikkien perheissä huudetaan toisinaan, tämän kierroksen tarjoaa meidän perhe, ottaisitko kuvan?
Kun on eka vauva kainalossa, ei vielä tiedäkään mitä kaikkea on edessä.
Minä nostan hattua kaikille, jotka pistävät lapset aisoihin riippumatta siitä ollaanko kotona vai julkisella paikalla.
ärsyttää kun ihmiset toljottaa kun eivät tiedä mistä homma alkoi. Monesti kun kuopus parivuotiaana sai uhmaraivareita nostin sen rattaisiin ja työnsin huutavana kotia niin sai kyllä sellaisia katseita tyyliin eikö tuo nainen lohduta lastaan etc..
Kieltämättä itsekkin katson jos jonkun lapsi itkee rattaissa lohduttomasti mutta yritän aina muistella omaa elämää lasten kanssa.
Meillä 5:n, 4:n ja 2:n vuoden uhmat, ja kaupassa käynti helvettiä. No, en ole ehtinyt kyllä katsomaan, tuijottaako muut silmät selällään, mutta luultavasti tuijottaa. Meillä lähdetään huudon kanssa kaupasta kerta toisensa jälkeen.
Sattuuhan sitä ap : )
Tuijottavat ihmiset ovat niitä alkeellisimpia ihmisiä, jos hyvistä tavoista puhutaan.
Itse en tuijota ketään varsinkin erilaiset, kuten vammaiset saavat huomiota osakseen ja se on niin kamalaa tuijottaa...!
Hekin ovat tavallisia ihmisiä.
Minun mielestäni kenen tahansa tuijottaminen on epäkohteliasta ja jos tuijotetaan, niin kyllä olen piikittänyt takaisin, että mikä nyt niin kiinnostaa...
Mutta muutaman kerran kun ole torunut lapsiani julkisella paikalla, ja nää ulvoo siellä, niin eikö siihen pamahda joku mummeli voivottelemaan lapsille. Ärsyttää kuunnella sitä lässytystä sitten.