Kiltit miehet kertovat naisten kovista vaatimuksista
"Tutkimuksen perusteella kumppanin löytäminen on vaikeinta maissa, joissa perinteiset sukupuoliroolit ovat murtuneet, mutta uusia tasa-arvoisia rooleja ei ole löytynyt. Helpoiten kumppanin ovat löytäneet nimittäin ihmiset maissa, joissa eri sukupuolet ovat tasa-arvoisia keskenään sekä maissa, joissa sukupuoliroolit ovat perinteiset. Murrosvaihetta elävissä yhteiskunnissa on vaikeinta löytää kumppani. Muissa Pohjoismaissa tasa-arvokehitys on tutkimuksen mukaan Suomea pidemmällä ja ikisinkkujen osuus siksi pienempi kuin Suomessa. Paljon ikisinkkumiehiä on sen sijaan Irlannissa ja ikisinkkunaisia Italiassa."
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/a/0c758f6a-4719-4f44-…
Kommentit (3307)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Suomi ole Islannin jälkeen maailman toiseksi paras maa naisille? Ilmeisesti naisena olemiseen liittyy sitten muutakin kuin tasa-arvoa.
Siihen liittyy sellaisia asioita kuin äitiyskuolleisuus, naisten vaikutusmahdollisuudet politiikassa, naisten mahdollisuudet käydä töissä jne.
Ja,naisten oikeus itse valita puolisonsa ja päättää omasta ruumiistaan.
On se kumma, että 2020 joku ùliboy pitää naista jonain vapaasti hyödynnettävänä luonnonvarana eikä vertaisenaan ihmisenä.
Tuskin kukaan näin väittää.
Ennemminkin tämänkaltaiset keskustelut kumpuavat miesten kollektiivisesta alemmuudentunteesta naisia kohtaan. Käytännössä nämä úlisijat úlisevat sen takia, että kokevat miehinä olevansa 2. tai 3. luokan kansalaisia naisiin (ja harvoihin hyväosaisiin miehiin) verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä koko keskustelu on lopulta typerä. Minä naisena pariudun juuri sen miehen kanssa kenen kanssa haluan pariutua, ja joka samaan aikaan haluaa pariutua minun kanssani. Niin pitäisi jokaisen tehdä, sukupuolesta riippumatta. Jos taas pariutuu sellaisen kanssa kenet saa muttei oikeastaan haluaisi, niin se on täyttä typeryyttä. Mikä kummallinen pakko on olla parisuhteessa jonkun kanssa, niin pakko että joko ottaa rinnalleen ihmisen kenestä ei pidä, tai että katkeroituu kun ei saa juuri sitä kaikista upeinta kenet kaikki muutkin haluavat? Minä olen mieluummin ilman kuin tyydyn johonkin tyyppiin joka vain sattuu olemaan "oikeaa" sukupuolta.
Oletko ihan varma, että myös miehesi on aidosti tuota mieltä?
Suurin osa miehistä joutuu parisuhteissa ja rakkaudessa tyytymään siihen naiseen, joka sattumalta osoittaa kiinnostusta heitä kohtaan.
No se on sitten sen miehen omaa typeryyttä. Kyllä se tietää missä on ovi jos alkaa ahdistaa. Enkä minä todellakaan ollut ainoa joka osoitti kiinnostusta miestä kohtaan, olisi se voinut jonkun muunkin (myös paremman näköisen) valita, kun en mikään kedon kaunein kukkanen ole, vaan ihan tavallinen.
Harvalla miehellä on niin hyvä itsetunto, että uskaltaa lähteä parisuhteesta, vaikka ei naista rakastaisikaan. Miehet jäävät suhteisiin roikkumaan sen vuoksi, että ovat lähestulkoon varmoja siitä, etteivät kuitenkaan koskaan enää löytäisi ketään, vaan eläisivät loppuelämänsä yksin itsemurhayksiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on miesvihaa palstalla. Siitä ei kerro pelkästään nämä kommentit, vaan myös tykkäykset.
Miten ihmeessä on miesvihaa todeta että naisten osa ei ole helppo, tai kysyä että miksi naisten pitäisi ottaa itselleen miehiä jotka eivät ole asiallisia, kiinnostavia tai kohtele heitä hyvin?
Miestenkö osa on helppo? Enemmän turpaansaantia ja pakollinen asevelvollisuus. Erittäin heikko asema lasten suhteen jos tilanne riitautuu.
Nainen on kuitenkin aina uhri?
Teidän miesten on ongelma on ne muut miehet, ihan samalla tavalla kuin ne on naistenkin ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä koko keskustelu on lopulta typerä. Minä naisena pariudun juuri sen miehen kanssa kenen kanssa haluan pariutua, ja joka samaan aikaan haluaa pariutua minun kanssani. Niin pitäisi jokaisen tehdä, sukupuolesta riippumatta. Jos taas pariutuu sellaisen kanssa kenet saa muttei oikeastaan haluaisi, niin se on täyttä typeryyttä. Mikä kummallinen pakko on olla parisuhteessa jonkun kanssa, niin pakko että joko ottaa rinnalleen ihmisen kenestä ei pidä, tai että katkeroituu kun ei saa juuri sitä kaikista upeinta kenet kaikki muutkin haluavat? Minä olen mieluummin ilman kuin tyydyn johonkin tyyppiin joka vain sattuu olemaan "oikeaa" sukupuolta.
Suurin osa miehistä joutuu parisuhteissa ja rakkaudessa tyytymään siihen naiseen, joka sattumalta osoittaa kiinnostusta heitä kohtaan.
No se on sitten sen miehen omaa typeryyttä. Kyllä se tietää missä on ovi jos alkaa ahdistaa. Enkä minä todellakaan ollut ainoa joka osoitti kiinnostusta miestä kohtaan, olisi se voinut jonkun muunkin (myös paremman näköisen) valita, kun en mikään kedon kaunein kukkanen ole, vaan ihan tavallinen.
Harvalla miehellä on niin hyvä itsetunto, että uskaltaa lähteä parisuhteesta, vaikka ei naista rakastaisikaan. Miehet jäävät suhteisiin roikkumaan sen vuoksi, että ovat lähestulkoon varmoja siitä, etteivät kuitenkaan koskaan enää löytäisi ketään, vaan eläisivät loppuelämänsä yksin itsemurhayksiössä.
Et kovin paljon arvosta miessukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista että italiassa on paljon ikisinkkunaisia kun siellä nimenomaan on perinteiset perhearvot yms.
Eiköhän se kerro siitä, että perinteiset arvot ovat murtumassa; naisia ei kiinnosta pariutuminen miesten kanssa lainkaan. Hakevatkohan italialaiset miehet puolisoja muista maista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kovin paljon arvosta miessukupuolta.
Miehet eivät enää suuresti arvosta itseään.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiedä Suomesta yhtään pariskuntaa, jossa mies osallistuu yhtä paljon tai enemmän lasten hoitoon, kotitöihin ja parisuhteeseen kuin nainen.
Täällä ilmoittautuu yksi!
Olin lapsen kanssa kotona 6kk, jonka jälkeen mies jäi koti-isäksi. Teen pitkää päivää ja usein reissutöitä, joten miehelle jää selvästi enemmän kotitöitä. Totta kai autan aina kun pystyn ja pidän huolta, että saamme myös kahdenkeskeistä aikaa ja että mies pääsee tarpeeksi usein kavereiden kanssa reissuille ja harrastuksiin. Näin menty jo kaksi vuotta. Olen todella kiitollinen miehelleni siitä, että hän halusi jäädä lapsen kanssa kotiin ja tällä tavalla mahdollisti sen, että itse saan keskittyä enemmän uraan.
Alentuvaa vihajankuttajaa en ota vaikka olisi viimeinen kikkelityyppi maan päällä. Mikä tahansa Sinfulin kalikka päihittää moisen.
Onneksi suurin osa miehistä on IHMISIÄ eikä näitä palstapelättimiä.
Miksi ikänsä puolesta aikuiset ihmiset ovat nykyään näin lapsellisia vänkkääjiä, kuten tässä ketjussa huomataan? Keskustelun pääasia on päästä ilkeilemään ja tahallaan väärinymmärtämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on, että miesten on niin vaikea hyväksyä sitä, ettei kumppania löydy? Naisille sen hyväksyminen näyttää olevan paljon helpompaa. Tuntuu, että miehet ajattelevat jotenkin "narsistisemmin" ja heille on jonkinlainen "loukkaus" jos jäävät yksin. Ihan kuin olisi naisten velvollisuus olla näistä miehistä kiinnostuneita.
Naiset ovat jokaisen miehen elämän keskiössä, kun taas miehet ovat naiselle mukava sidequest, jos hyvin käy. Miehethän elävät avioliitossa pidempään ja onnellisempana kuin sinkkuna, naisilla ei samaa korrelaatiota ole.
...ja taas tämä virheellisiin tutkimustuloksiin perustuva papukaijailu.
Ja vaikka tutkimustulokset pitäisivätkin paikkaansa, niin se on jokaisen miehen ihan henkilökohtainen hel..tti jos ei muuta sisältöä elämään keksi. Ei se mua naisena mitenkään velvoita pitämään huoli että jokaiselle miehelle löytyy parisuhde.
Kyllähän sitä muuta sisältöä voi olla paljonkin, mutta miehen biologia vaikuttaa olevan suuressa osassa siihen onnettomuuteen, jonka naisettomuus aiheuttaa. Tuollainen vähättelevä kuittailu ei auta ketään, vähiten itseäsi. Tuntuu usein että naiset ymmärtävät miehiä aivan yhtä huonosti kuin miehet naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on miesvihaa palstalla. Siitä ei kerro pelkästään nämä kommentit, vaan myös tykkäykset.
Miten ihmeessä on miesvihaa todeta että naisten osa ei ole helppo, tai kysyä että miksi naisten pitäisi ottaa itselleen miehiä jotka eivät ole asiallisia, kiinnostavia tai kohtele heitä hyvin?
Miestenkö osa on helppo? Enemmän turpaansaantia ja pakollinen asevelvollisuus. Erittäin heikko asema lasten suhteen jos tilanne riitautuu.
Missä kohtaa nainen oli uhri? Naisethan just mennä porskuttavat pitkin maailmaa, täyttävät yliopistot ja jättävät naimatta epäkiinnostavat miehet. Miehet ne on kun täälläkin päivästä toiseen itkevät ja valittavat.
Ja lukisitte joskus sen mitä on linkattu. Jankutatte taas kerran ihan asian vierestä.
Eri
Vaikea löytää miestä jolle kelpaisi muukin kuin pelkkä pano. Itse en yhden illan juttuja harrasta, enkä randomeja pane, pitää olla oikea parisuhde, jossa molemmin puolinen arvostus ja kunnioitus, ei petä toista (jos kerran pettää aina pettää) ja että molemmat rakastaa toista sellaisena kuin toinen on vikoineen kaikkineen...
Se tuntuu olevan yleistä et pelkkää jatkuvia seksi kumppaneita haetaan, eikä oikeaa lämmintä ja aitoa parisuhdetta
Siksi jään ikisinkuksi, en koskaan halua pelkkää pikpanoja randomejen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Miksi ikänsä puolesta aikuiset ihmiset ovat nykyään näin lapsellisia vänkkääjiä, kuten tässä ketjussa huomataan? Keskustelun pääasia on päästä ilkeilemään ja tahallaan väärinymmärtämään.
Mistä sinä kenenkään ikää tiedät? Ei minultakaan kysytty, olenko yli vai alle 10-vuotias.
MUISSA POHJOISMAISSA ON SUKUPUOLIROOLIT PERINTEISEMMÄT, tavat ja ulkonäkö on tässä aivan keskeissä roolissa, ei se tiskaako kumpi....
- ei ole samanlaisia sukupuolineutraaleja naisilmestyksiä yhtä paljon missään muualla kuin Suomessa, tähän on kiinnittänyt huomiota moni ulkomaalainenkin.
Suomessa on myös eniten tyttöjä, joilla ongelmia itsensä ja oman sukupuoli-identifikaation kanssa. Kiitos kouluihin pakkotuodun ideologian sekä hiukan vähemmän onnekkaan geeniperimän eli moni ns. ruma tyttö ahdistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on, että miesten on niin vaikea hyväksyä sitä, ettei kumppania löydy? Naisille sen hyväksyminen näyttää olevan paljon helpompaa. Tuntuu, että miehet ajattelevat jotenkin "narsistisemmin" ja heille on jonkinlainen "loukkaus" jos jäävät yksin. Ihan kuin olisi naisten velvollisuus olla näistä miehistä kiinnostuneita.
Naiset ovat jokaisen miehen elämän keskiössä, kun taas miehet ovat naiselle mukava sidequest, jos hyvin käy. Miehethän elävät avioliitossa pidempään ja onnellisempana kuin sinkkuna, naisilla ei samaa korrelaatiota ole.
...ja taas tämä virheellisiin tutkimustuloksiin perustuva papukaijailu.
Ja vaikka tutkimustulokset pitäisivätkin paikkaansa, niin se on jokaisen miehen ihan henkilökohtainen hel..tti jos ei muuta sisältöä elämään keksi. Ei se mua naisena mitenkään velvoita pitämään huoli että jokaiselle miehelle löytyy parisuhde.
Kyllähän sitä muuta sisältöä voi olla paljonkin, mutta miehen biologia vaikuttaa olevan suuressa osassa siihen onnettomuuteen, jonka naisettomuus aiheuttaa. Tuollainen vähättelevä kuittailu ei auta ketään, vähiten itseäsi. Tuntuu usein että naiset ymmärtävät miehiä aivan yhtä huonosti kuin miehet naisia.
Kerro siis, mieluiten mahdollisimman konkreettisesti, mitä tarkalleen ottaen te miehet/naisettomat miehet näiden ketjujen avaamisella kerta toisensa jälkeen meiltä naisilta haluavat ja toivovat. (Älä, please, sano että tavoite on saada meidät tunnustamaan jotain, koska tuossa 100-sivuisessa Tinder-aiheisessa ketjussa on jo käyty se keskustelu.)
Eli: Miksi haluatte käydä näitä keskusteluja nimenomaan tällä naisvoittoisella palstalla? Miksi ette keskustele näistä asioista jossain miesten kesken?
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että näin täti-ihmisenä olen jotenkin yksinkertainen, mutta miten pakollinen asepalvelus ja se, että naiset ottavat sellaisia miheiä, jotka kiinnostavat heitä liittyvät yhteen?
Viittasin siis siihen kun tämä uhrinainen valitta naisen vaikeaa asemaa. Vielä ei ole käynyt selväksi mikä naisella on niin hankalaa, yhteiskunnassa saamapuolella ja paremmat oikeudet kuin miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelkaa naiset nyt, miksi sen kerran paneskellun miehen kanssa ei voi paneskella useimmin vaan pitää sinkkuna aina olle eri miehen kanssa (vaikka ette halua olla kyläpyöriä)? Onko kerta pano aina huono eikä kemiaakaan ollut vaikka just ennen panoa oli kemiaa ja kiimaa? Muuttuuko teidän oma valinta yhtäkkiä huonoksi yön aikana vai onko sitten kyse karkkikauppa -ilmiöstä? Nainen hakee joka viikonloppu uuden panon vain "koska se on helppoa ja koska mä voin"?
Hyvin harvoin omassa elämässä sinkkuna olen edes edennyt siihen kertapanoon, sillä se on aina riski naisen turvallisuudelle. Nainen kun harrastaa seksiä tuntemattoman miehen kanssa, hän laittaa aina itsensä hyvin haavoittuvaiseen asemaan. Siksi haluan ainakin itse aina tuntea miehen edes jotenkin, ennen sänkyyn hyppäämistä.
Miehet ei taida oikeasti nähdä, miten paljon naisen tulee miettiä omaa turvallisuuttaan jokapäiväisessä elämässä. Ja tämä ei todellakaan tarkoita, että kaikki miehet ovat pelottavia ja vaarallisia, ei edes suurin osa! Mutta se pieni marginaaliryhmä pilaa paljon myös niiltä hyviltä miehiltä. Tämän marginaaliryhmän takia naisia monesti ahdistaa kun tuntematon mies tulee juttelee, nainen joutuu miettimään tarkkaan missä tapaa Tinder-treffin, uskaltaako mennä tuntemattoman kotiin, kenelle pitää muistaa kertoa minne menee jos käy huonosti. Nämä on oikeasti asioita joita jokainen nainen miettii ja usein päivittäin. Lenkillekkin mennessä pitää miettiä onko liian pimeää vai voiko vielä mennä metsään, baarin jälkeen miettii voiko kävellä kotiin vai pitääkö varmuuden vuoksi tilata kallis taksi. Kerran yksin työmatkalla tuntematon mies tuli keskellä yötä hotellin aulassa vastaan ja oli seuraamassa minua hissiin. Hissin tultua mies sanoi ottavansa seuraavan hissin, niin saan rauhassa mennä yksin. Olin häkeltynyt mutta kiitollinen, että mies tajusi joidenkin naisten varmasti pelkäävän mennä keskellä yötä tuntemattoman miehen kanssa hissiin jos hän vaikka seuraisi hotellihuoneeseen.
Moni mies voi ajatella, että tämä on ylireagointia ja kärjistettyä, mutta totuus on ettei se ole. Ja kun te hyvät miehet omalla käytöksellänne ja teoillanne autatte saamaan k*sipäät ja epämääräiset hyypiöt vastuuseen, ette vähättele naisten pelkoa ja ymmärrätte miltä naisista tuntuu, silloin te olette juuri niitä turvallisia, mahtavia kympin miehiä. Se ei lompakkoa tai ulkonäköä jos kohtelette naisia kunnioittavasti.
Taas tätä samaa lässytystä. Miehet kokevat paljon enemmän väkivaltaa kuin naiset, mutta naiset ovat riskiasemassa? Enemmän minä itseäni riskeeraan olemassa paikallisessa baarissa kännissä kuin nainen lähtiessään antamaan vulvansa saloja miehen ja lihasauvansa iloksi.
Mutta ulise ja uhriudu toki jos se oloasi helpottaa.
Ja kuka sitä väkivaltaa kohdistaa mieheen? Nainen, vai toinen mies? Juttu on niin, että niin kauan kuin miehet ovat niin tunteidensa vietävinä että sekä naisten, että toisten miesten pitää pelätä, niin aika heikossa on arvostus ja mielenkiinto. Ja kun ei ole sitä kristallipalloa mistä katsoa mihin ryhmään tämä vasta tavattu mies kuuluu, niin on pakko suhtautua varauksella kaikkiin miehiin.
Pitääkö suhtautua myös varauksella kaikkiin naisiin koska jopa puolet ovat pettäneet miehiään ja osa on vetäneet vauvan pöntöstä alas?
Vai niinqu eriasia?
On eri asia. Naiset eivät ole edes teoreettinen uhka henkilökohtaiselle hyvinvoinnillesi.
Eri
Eli esimerkiksi edesmennyt lapsuudenystäväni, jonka nainen surmasi veitsellä, ei joutunutkaan naisen uhriksi vaan mitä ilmeisimmin miesten naisiin kohdistaman vihan uhriksi? Naissurmaaja ei ollut siis millään tavalla uhka tälle miehelle, vaikka sattumalta iskikin tätä veitsellä useita kertoja keskivartaloon?
Vierailija kirjoitti:
Some on tehnyt aikuisista naisista tällaisia. Some ohjaa naisia olemaan ikuisia teinityttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle se on paljon rajaavampaa, kun tavismies ei saa yhden yön juttuja eikä sinkkumiehenä voi hankkia lasta. Siinä jää iso osa elämästä pois
Aika iso osa naisista ei saa mitään yhden illan jutuista, eikä niitä siksi harrasta. Jos seksi tuntemattoman kanssa tuntuu lähinnä pelottavalta tai ällöttävältä, miksi sellaiseen ryhtyisi? Ilman parisuhdetta nainenkin todennäköisesti jää ilman seksiä.
Monet miehet eivät saa yhden illan juttuja vaikka haluaisivat. Naiset taas saavat kyllä jos haluavat, mutta monet naiset eivät halua, koska naiset eivät ole niin seksuaalisia luonnoltaan kuin miehet.
Siinä on iso ero, että onko mahdollisuutta lainkaan vai jättääkö vain omasta halustaan käyttämättä sen mahdollisuuden.
Siinä meillä taas varsinainen naisen seksuaalisuuden asiantuntija.
Naiset ovat tasan yhtä seksuaalisia, jopa seksuaalisempia kuin miehet. Naisen seksuaalisuus vain poikkeaa siitä aggressiivisesta ja naiselle kipua tuottavasta pornorynkytyksestä, mitä sinä pidät seksuaalisuutena. Naiset eivät tykkää yhden illan jutuista siksi, että vaikka niissä saisi seksiä, se seksi ei ole useimpien naisten kannalta tyydyttävää. Sinäkin saisit homobaarista jonkun rynkyttämään itseäsi anaaliin milloin vain. Ai eikö kiinnosta? Syy ei ole siinä että et olisi seksuaalinen, vaan et vain pidä tuollaisesta seksistä. Ei (juuri) kukaan halua olla toisen panopuuna saamatta siitä itselleen nautintoa.
t. Ohis
Ei tämä mikään ohis ollut vaan täyttä asiaa. Harmi että näiden keskustelujen miehet ovat täysin kykenemättämiä sisäistämään tätä ja näkemään asiaa naisten näkökulmasta.
Kyllä se nyt vaan faktaa on, että miehillä on keskimäärin naisia kovempi libido. Ihan turha sitä on lähteä feminismiteorisoimaan uusiksi. Suuri libido ei ole muuten mikään meriitti, mikä se tuntuu teille naisille olevan, kun yritätte silläkin keulia miesten edelle.
Näin on.
Tietysti pieniä poikkeuksiakin on. Lisääntymisikäisissä miehissä on varmaan ehkä noin 2-5% parisuhteessa, jossa naisosapuoli haluaa seksiä selkeästi enemmän.
Sen sijaan naisista noin 85% on parisuhteessa, jossa mies haluaa seksiä selkeästi enemmän. Lopuilla halut lienevät kutakuinkin samantasoiset.
Miehet haluavat roolittoman tasavertaisen suhteen ja paljon seksiä. Tähän on yksi todella helppo ratkaisu. He ryhtyvät homosuhteisiin kesekenään. Toiset miehet ovat juuri se mitä he haluavat, eikä tarvitse edes pelätä, että toinen tulee tahallaan raskaaksi.