Vierailija

.... Kolmanneksi alimpaan. Laskin juuri järkytyksekseni kun katselin iltasanomien uutista kotitalouksien tuloista perkulutusyksikkö.

Hämmentävintä on se, että en koe elintasoni laskeneen juurikaan. Molemmilla oli liitossakin isoimmalta osin omat rahat ja luonteeni on säästäväinen. Joku varmaan haluis sitä lompakkoloista huudella, mutta vissiin en sitä ollut. Elän kuten ennenkin.

Älkää pelätkö rahan vuoksi eroa. Järkeä toki kannattaa käyttää (syytä etenkin lasten kanssa) ja laskea, että pärjää, mutta mielenrauhaa ei voi ostaa rahalla.

Kommentit (15)

Vierailija

Suunnilleen sama tapahtui, mutta ei haittaa yhtään. Ei niistä rahoista mitään nauti jos on surullinen koti.  Minulla on nyt toinen köyhimys miesystävänä, ja voin todeta että parhaat asiat elämässä ei maksa mitään. Olen onnellisempi kuin koskaan. Kysyin yhtenä päivänä lapsilta huomaavatko he eroa elintasossa ja eivät kuulemma huomaa, olen pystynyt edelleen osamaan heille välillä muotivaatteita joten heitä ei haittaa että suurin osa vaatteista ei ole niitä huippumerkkejä, kunhan joku on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Piensijoittaja

Palkkani on noussut 50% muutaman vuoden takaisesta ja samalla asuntolaina ja yhden sijoitusasunnon laina on loppunut. Se ei ole kuitenkaan juuri vaikuttanut elintasooni. Ei ole ennenkään ollut puutetta mistään, joten nyt vaan jää enemmän rahaa säästöön.

Luulen, ettei moni mukaan pistä kaikkea saamaansa rahaa kuluttamiseen, jolloin vaikkapa ero laskisi elintasoa.

Vierailija

Itselläni on paljon enemmän rahaa käytettävissä eron jälkeen. Exällä oli pienet tulot, ja minä maksoin suuren osan laskuista. Nyt makselen vain omia laskujani ja lasten kuluja enkä exän olemista. Lasten kulutkin oli avioliitossa minun kuluja, joten siihenkään ei muutosta tullut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä en ole säästäväinen ja olen tottunut tiettyyn elintasoon, joten en eroa.

Juuri näin! Valhe on se, ettei raha tekisi onnellisemmaksi.

Zinc

Vierailija

Miksi tulosi tippuivat noin radikaalisti? Jouduitko vähentämänä töitä lasten takia vai mikä? Jos näin, niin kannattaa tarkistuttaa elatusmaksut kuntoon. Lisäksi voit mahdollisesti hakea osittaista hoitorahaa, vammaistukea tai omaishoidonkorvausta, jos joudut hoitamaan lapsia (erityis-) noin paljon enemmän.

Vierailija

Tulokymmenyksiä tilastoidaan siis niin, että kotitalouden tulot jaetaan kulutusyksiköiden määrällä (henkilöille laskennallinen iästä riippuen). Luonnollisesti omat tuloni eivät tippuneet, vaan eksmies oli hyvätuloinen ja nyt perheessä on vain yksi tienaaja lapsia ruokkimassa. Edelleen pärjätään hyvin ja syytä toki onkin, sillä myös todella pienituloisia on tässä maassa ja hekin pärjäävät. -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tulokymmenyksiä tilastoidaan siis niin, että kotitalouden tulot jaetaan kulutusyksiköiden määrällä (henkilöille laskennallinen iästä riippuen). Luonnollisesti omat tuloni eivät tippuneet, vaan eksmies oli hyvätuloinen ja nyt perheessä on vain yksi tienaaja lapsia ruokkimassa. Edelleen pärjätään hyvin ja syytä toki onkin, sillä myös todella pienituloisia on tässä maassa ja hekin pärjäävät. -ap

Etkö muka saa elatusmaksua?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä en ole säästäväinen ja olen tottunut tiettyyn elintasoon, joten en eroa.

Sama juttu mulla. En ikinä saisi tällaista taloa, kesäpaikka ja autoa omilla tienesteillä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat