Uusi kumppani puhuu todella paljon ex-puolisosta
Olemme tapailleet nyt 8 kk. Hänellä erosta 4 vuotta ja mies itse haki avioeroa. Mukavaa on yhdessä ja tunteitakin molemmin puolin ihan selvästi. Mietin miksi mies todella usein (joka tapaamisella) kertoo ex-puolisostaan. Hänen kanssaan reissaamisesta, sattuneista tapahtumista, ex:n vanhemmista ym ym sekä laajalti edellisen suhteen arkipäivisistä asioista. Toinen suosikkiaihe on kertoa mitä ex oli sanonut tai tehnyt. Mistähän moinen johtuu? Ei ole päässyt yli ex:stä vai mikä mahtaa olla syynä? Kenelläkään vastaavia kokemuksia? Olen ollut tähän asti kärsivällinen mutta nyt alkaa mitta tulla täyteen.
Kommentit (9)
Minusta se ex:stä jauhaminen on kummallista. Väillä tuntuu että saa jäädä tulevaisuudessa keskenään muistelemaan.
Lisää kokemuksia. Miten olette reagoineet asiaan?
Minullekin tulee mieleen, että hänelle ei ole viimeisen neljännvuoden aikana tullut muita muistoja.
Ja mitä tahansa tapahtuu, niin se herättää muiston, milloin teki sitä viimeksi. Joi ensimmäistä kertaa x:ää eksän kanssa, on ollut kerran elämässään x:ssä - eksän kanssa.
On luonnollista kommentoida asiaa silloin, mutta tämän muiston pitäisi korvaantua uudella muistolla.
Jostain syystä hän elää vahvasti niissä muistoissaan. Sanotaan, että suurin osa ihmisistä elää menneisyydessä. Toinen puoli suunnittelee tulevaisuutta, ja vain pieni osa on läsnä nykyhetkessä. Ehkä hän on näitä muistoissa pyörijöitä?
Suosittelen, että sanot hänelle. Ja katso loppuuko.
Näitä tuli vastaan tinderissä kun vielä pyörin. Rasittavia tyyppejä. Ja kyllä, olen myös sitä mieltä ettei ole päässyt yli.
Mulla on niinpäin, että uusi kumppani jauhaa exäni tekemisistä kyllästymiseen asti. Minä haluaisin jo unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niinpäin, että uusi kumppani jauhaa exäni tekemisistä kyllästymiseen asti. Minä haluaisin jo unohtaa.
Odotas kun pääset siihen vaiheeseen kun tämä nykyinen on exäsi ja sitten se ottaa yhteyttä yli vuosi eron jälkeen ja muistelee exääsi. Siinä on jo jotain. Hyvä, että joku muistelee tietysti exääsi jos sinä et jaksa :D
Ei ole normaalia että puhuu mitä exä on tehnyt/sanonut. Mutta esim. omassa tapauksessa jos minulta kysyttäisiin historiasta, reissuista jne. exä joutuisi lähes jokaiseen tarinaan.
Exästä kuuleminen riippuu täysin siitä kuinka pitkä parisuhde on ollut ja millainen se suhde on ollut.
Tietenkin jos ap ei kysele mitään ja extempore mies ystävä alkaa kertomaan reissuista ja Exästä. Silloin taas ei ole normaalia.
Ja jotta ei jää epäselväksi normaalista poikkeama minun mielestä tarkoittaa myös ettei ole päässyt eroon kuitenkaan Exästä. (ja jopa alkaisin itse epäilemään että onkohan hän kuitenkaan ollut se joka haki eroa)
Vierailija kirjoitti:
Näitä tuli vastaan tinderissä kun vielä pyörin. Rasittavia tyyppejä. Ja kyllä, olen myös sitä mieltä ettei ole päässyt yli.
Juu, siellä näitä kyllä riittää. Jotkut alkavat jo viestittelyvaiheessa puhumaan eksästä ja silloin tiedän blokata tyypin välittömästi. Jotkut malttavat treffeille asti olla puhumatta, mutta treffeillä sitten lähtee. En vain käsitä mitä noilla jutuilla haetaan, niinkuin minua oikeasti kiinnostaisi niitä kuunnella? Ihan noin pahaan tapaukseen en onneksi ole törmännyt kuin ap, mutta lähelle.
Hänellä ei ole muuta elämää ja kerrottavaa kuin parisuhde tai jostakin syystä hän ei halua ainakaan niistä muista asioista kertoa.