taloyhtiön osakkaat eivät noudata ruohonleikkausvuoroja
Joten seuraavassa yhtiökokouksessa vastiketta nostetaan, ja täysin turhan syyn vuoksi. Ihmisen saamattomuuden.
Kommentit (95)
Talkoilu on vapaaehtoista. Jos sinulla on rahasta tiukkaa, niin sitten paikkailet muiden vuoroja.
Miksi pitää tehdä nurmikko ja saastuttaa sen leikkuulla? Kaunis luonnonniitty olisi luonnollisempi ja halvempi, jos on pakko multaa levittää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perseestä nuo yhtiöt joissa huolto on osakkaiden vastuulla. Taatusti on noin pihissä yhtiössä kaikki muukin ylläpito retuperällä tai omin voimin sössien tehty.
Eläkeläisvoittoisissa rapistuvissa yhtiöissä yleinen tapa, koska eläkeläiset ovat pienituloisia. Tai eivät vaan välitä kun laskevat kuolevansa ennen torpan totaalista laukeamista.
Hah, aika vakuuttava olet mutu-tuntumallasi. Oon asunut kahdessa tuollaisessa yhtiössä, jossa pienen yhteisen alueen vuoksi ei ole ulkoistettu. Muu kunnossapito sensijaan on saanut välittäjiltä ym. kiitosta ennakoinnista vrt. nämä hoidetaan vasta kun kuset on jo housussa. Taidat kitistä katellisena vuokraluukussa.
Tuntisin suurta tuskaa, jos joutuisin asumaan kanssasi samassa taloyhtiössä.
Vierailija kirjoitti:
Firma tekemään, kustannukset jakoon. On kaikille selkeämpää. Osa asunnoista voi olla vuokralla eikä vuokralainen välttämättä edes tiedä jotain antiikkista yhteissopimusta vuoroista. Eikä ne edes kuulu vuokralaiselle vaan osakkaalle, ellei niistä ole erikseen vuokrasopimukseen jotain kirjattu.
Itse en muuttaisi missään nimessä yhtiöön, jossa on joku kiertävä pihavuoro. Ei oo kiva talvella alkaa kolaamaan lumia ja hiekoittamaan pihoja aamuviideltä, jos pitää ehtiä seiskaksi töihin. Tai kuunnella kettuilua, kuinka joku eläkeläinen aina aikansa kuluksi oli ne hommat sitten päivällä tehnyt, kun ei nuoret ehdi...juu no ei todellakaan ehdi. On rahaa enemmän kuin aikaa.
Tuttavat asuivat tuollaisessa natsiyhteisössä. Toinen oli yrittäjä ja teki töitä klo 5-18 ja toisella oli selkä paskana, eivät oikein pystyneet hoitamaan aamuisia lumipartiovuorojaan, joten naapurit alkoivat kiusata heitä ja kolasivat lumet kasaan heidän vastuualueelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei joku firma hoida pihatöitä?
Miksi pitäisi. Itse ne kuuluu hoitaa.
Miksi asut taloyhtiössä jos haluat tehdä kaiken itse?
Tai siis pakottaa muutkin tekemään itse.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa maksu niille jotka ei hoida, näin meillä oli entisessä 10 asunnon yhtiössä. Siis jokaisella vuorotellen viikon "talonmiesvuoro" josta pystyi hankkiutumaan eroon maksamalla kuukausittain vastikkeen yhteydessä (olikohan 20e/asunto). Kyseessä niin pieni yhtiö ettei mtn järkeä ottaa huoltoyhtiötä, tuohon kuului vuorollaan lipun nosto liputuspäivinä, yleinen yhteisten alueidentsekkaus (esim. jos roskia yms pitkin pihoja), talvella lumityöt.
Laitonta pölö
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa maksu niille jotka ei hoida, näin meillä oli entisessä 10 asunnon yhtiössä. Siis jokaisella vuorotellen viikon "talonmiesvuoro" josta pystyi hankkiutumaan eroon maksamalla kuukausittain vastikkeen yhteydessä (olikohan 20e/asunto). Kyseessä niin pieni yhtiö ettei mtn järkeä ottaa huoltoyhtiötä, tuohon kuului vuorollaan lipun nosto liputuspäivinä, yleinen yhteisten alueidentsekkaus (esim. jos roskia yms pitkin pihoja), talvella lumityöt.
Sinänsä ok, jos se on kaikkien mielestä hyväksyttävä ratkaisu, mutta ymmärtääkseni ei tuohonkaan ole mikään pakko suostua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko tuo laillista, kysyn vaan?
Eiköhän se oli, jos on yhtiön järjestyssäännöissä tms. näin alusta asti kirjattu.
Jos on yhtiöjärjestyksessä, mutta tuskin on.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perseestä nuo yhtiöt joissa huolto on osakkaiden vastuulla. Taatusti on noin pihissä yhtiössä kaikki muukin ylläpito retuperällä tai omin voimin sössien tehty.
Eläkeläisvoittoisissa rapistuvissa yhtiöissä yleinen tapa, koska eläkeläiset ovat pienituloisia. Tai eivät vaan välitä kun laskevat kuolevansa ennen torpan totaalista laukeamista.
Juuri näin. Mitään ei saisi uusia tai korjata, koska pienet eläkkeet ja kohta tästä kuitenkin joutuu vuodeosastolle kuolemaa vartoomaan, ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi asut taloyhtiössä jos kitiset jatkuvasti jonkun olevan huonosti etkä ikinä osallistu edes talkoisiin?
Taloyhtiön vastike on varsin maltillinen, mutta osakkaat ei näytä kunnioittamaan sitä syytä miksi se näin on. Eli taloyhtiön hallitus on pitänyt sen maltillisena.
Kun edes tätä yksinkertaista kunnioitusta ei löydy, niin hallituksella ei ole enää mitään syytä säästää osakkaiden rahoja. Taloyhtiön vuokralordit tästä varmaan ilahtuu kun vastikkeeseen laitetaan vähän lisää kerrointa ja voitot vähenee. Eipä ole heitäkään hallitustyö kiinnostanut.
Minä en ainakaan jaksa nostaa sitä leikkuria ylös kellarista. Meitä on kolme paritaloa ja vähän yhteistä nurmikkoa. Joskus meidän vanhin poika ajaa, ei asu enää kotona. Siivoan yhteisiä alueita kyllä muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitkään ruohonleikkuuvuorot ole yhdessäkään taloyhtiössä mitään pakollisia ole. Yhtäkään osakasta ei voi pakottaa mihinkään talkoisiin. Ne leikatkoon, jotka tykkää ja kerkiää. Muussa tapauksessa homma huoltoyhtiölle.
Juuri noin puhuvat meilläkin perseilijät jotka eivät saa aikaiseksi nurmikonleikkuuta mutta sitten nillittävät kun sitten huoltoyhtiö laskuttaa.
Miksi ihmeessä he siitä nillittäisivät, jos kerran itse haluavat homman huoltoyhtiön hoidettavaksi? Totta kai nyt jokainen ymmärtää, ettei se huoltoyhtiö tule nurmikkoa ilmaiseksi leikkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitonta pölö
Niinjoo, sinähän tosiaan tiedät mitä asiasta on kirjattu yhtiön papereihin. Valopää.
Vierailija kirjoitti:
Se maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet rivariyhtiöt kaikkein pahimpia. Niihin pesiytyy ihmisiä, jotka haluaisivat asua omakotitalossa, mutta koska eivät oikein osaa tehdä mitään, niin haluavat asua yhtiössä, jossa joku muu hoitaa kaikki tärkeät asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitkään ruohonleikkuuvuorot ole yhdessäkään taloyhtiössä mitään pakollisia ole. Yhtäkään osakasta ei voi pakottaa mihinkään talkoisiin. Ne leikatkoon, jotka tykkää ja kerkiää. Muussa tapauksessa homma huoltoyhtiölle.
Juuri noin puhuvat meilläkin perseilijät jotka eivät saa aikaiseksi nurmikonleikkuuta mutta sitten nillittävät kun sitten huoltoyhtiö laskuttaa.
Miksi ihmeessä he siitä nillittäisivät, jos kerran itse haluavat homman huoltoyhtiön hoidettavaksi? Totta kai nyt jokainen ymmärtää, ettei se huoltoyhtiö tule nurmikkoa ilmaiseksi leikkaamaan.
Koska jotkut vaan tykkää nillittää. Eikä ainakaan meillä eläkeläiset nillitä, kuten täällä useampi leimasi, vaan maksavat varsin mielellään jos joutuisivat muuten jotain fyysistä tekemään. Tietty on eroja siinä, ettei kaikissa yhtiöissä pienituloisilla eläkeläisillä ole varaa edes asua eli aika tyhmä yleistys tuolla aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se maksaa.
Just oli uutisissa juttua että pienet rivarit joutuu hoitamaan kiinteistöhoitotyöt talkoilla, ihan vaan siksi että huoltoyhtiöt eivät ole kiinnostuneita tarjoamaan pienille yhtiöille palveluitaan. Mutta säästö talkoohuollosta oli kuitenkin vain 15% yhtiövastikkeessa.
Firma tekemään, kustannukset jakoon. On kaikille selkeämpää. Osa asunnoista voi olla vuokralla eikä vuokralainen välttämättä edes tiedä jotain antiikkista yhteissopimusta vuoroista. Eikä ne edes kuulu vuokralaiselle vaan osakkaalle, ellei niistä ole erikseen vuokrasopimukseen jotain kirjattu.
Itse en muuttaisi missään nimessä yhtiöön, jossa on joku kiertävä pihavuoro. Ei oo kiva talvella alkaa kolaamaan lumia ja hiekoittamaan pihoja aamuviideltä, jos pitää ehtiä seiskaksi töihin. Tai kuunnella kettuilua, kuinka joku eläkeläinen aina aikansa kuluksi oli ne hommat sitten päivällä tehnyt, kun ei nuoret ehdi...juu no ei todellakaan ehdi. On rahaa enemmän kuin aikaa.