Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nuori ei pääse opiskelemaan, miten välivuoden rahoitus järjestyy?

Vierailija
03.06.2020 |

Jos töitä on vain keikkaluonteisesti tai ei ollenkaan, voiko hakea jotain tukia? Ikää on 19 vuotta ja muutti juuri poikaystävän kanssa yhteen. Tämä on muutaman vuoden vanhempi ja vakityössä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan edelleen täysin 26-vuotiaan lapseni asumisen. Minusta tuntuisi hölmöltä nähdä hänen kitkuttelevan köyhyydessä, kun itselläni kumminkin on varaa tähän.

Lapseni asuu siis itsenäisesti omistamassani asunnossa.

Olisitpa ollut äitini.

Vierailija
22/32 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne saa kolmen kuukauden odottelun jälkeen tyomarkkinatukea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä mä just puhuin aikaisemmin ja mut teilattiin palstalla ihan täysin kun ihmettelin tuoretta ylioppilasta joka lähtökohtaisesti jo "pitää välivuoden" eli ei hakenut minnekään opiskelemaan. Palsta mammojen mielestä se oli hyvä vaan se ja opiskelija on välivuotensa ansainnut.

Vierailija
24/32 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 viikon jälkeen voi saada työkkäristä.

Meillä siis "ihmeteltiin" samaa, ennen kuin opiskelukuviot selvisi. Tähän asti kuitenkin saanut opintotukea. Turhaan nuori työkkäriin ilmoittaitui, kun olisi päässyt useampaan yliopistoon, joten välivuotta ei tule.

Vierailija
25/32 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelasta ne on ennenkin koulupudokkaat rahansa hakeneet jos ei töitä löydy.

Vierailija
26/32 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikkaiden lapset menee vuodeksi bailaan aasiaan yms.

sitte tullaan valaistuneena takas  rastat päässä.

Vierailija
27/32 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa työttömyystukea kunhan hakee kouluihin.

Vierailija
28/32 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelasta ne on ennenkin koulupudokkaat rahansa hakeneet jos ei töitä löydy.

Mielestäni tuore ylioppilas ei ole mikään koulupudokas, mutta puhutkin varmaan itsestäsi ja omasta kokemuksestasi.

Vierailija
29/32 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne saa kolmen kuukauden odottelun jälkeen tyomarkkinatukea?

Taitaa olla peräti 5kk. Melko pitkä aika.

Vierailija
30/32 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa heti ilmoittautua työnhakijaksi. Vaikka tekisi jotain pikku.hommiakin. Mun lapsi on osa-aikatöissä ja saa työmarkkinatukea lisäksi. Asumistukea. Ylioppilaaksi kirjoittaneilla yms on kuuden kuukauden karenssi.

Vierailija
31/32 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu voi olla, jos ei mitään muuta löydä, ihan hyvä paikka kouluttamattomalle. Muuten vastustan niitä, mutta noin nuori ja vielä omaa paikkaansa etsivä voi jonkun tunnin tehdä. Näin saa tehtyä jotain sen tuen eteen. En itse tiedä saako kouluttamaton sitä 9 e ruokarahaa, joskus ei saanut, tietääkö joku paremmin?

Vierailija
32/32 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan edelleen täysin 26-vuotiaan lapseni asumisen. Minusta tuntuisi hölmöltä nähdä hänen kitkuttelevan köyhyydessä, kun itselläni kumminkin on varaa tähän.

Lapseni asuu siis itsenäisesti omistamassani asunnossa.

Lapsesi ei todellakaan asu itsenäisesti jos vanhemmat maksavat asumisen vielä tämän ikäisenä. Taas tällainen kultalusikka p-rseessä -tapaus. Itse olen maksanut asumiseni ja opiskeluni ihan omalla työllä aina 18-vuotiaasta asti, en osaa oikein samaistua ikätoveriin joka elää vanhempien siivellä vielä tämän ikäisenä.

N26

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme