Vierailija

Nyt ollut yksi päivä Etelä-Suomessa yli 10 astetta, niin kaikki hehkuttaa miten ihana keli.

Minun lapsuudessa 1990-luvulla toukokuussa oli pääsääntöisesti 15-20 astetta ja alle 20 astetta pidettiin viileänä säänä.

Miksi kaikki nyt hehkuttaa, josnon hädin tuskin 15 astetta paikoitellen ja hetkellisesti Etelässä?

Kommentit (15)

Vierailija

Olimme viimeiset kaksi viikkoa maalla ja lunta sekä rakeita satoi joka päivä. Lämpömittari näytti max 5-10 astetta. Ei todella ole kevätsäät vielä! Kesäpaikka on siis Uudellamaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei. Elämäni on sen verran mukavaa, että kylmä keli ei tee siitä ahdistavaa.

Mutta nyt tänään meilläkin oli onneksi n. 20 astetta lämmintä ja rakastan tätä vuodenaikaa, kun kaikki alkaa kasvamaan ja voit käyttää kaiken vapaa-ajan pihatöihin <3

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No lapsuuden kesät ja keväät oli aina lämpimia ja talvet lumisia.

Niin olikin. Miksi nyt on niin koleat keväät ja kesät? Mihin ne aurinkoiset ja lämpimät säät ovat kadonneet? Yksi päivä yli 15 astetta niin kaikki ihan nuts. Yöpakkasia joka yö koko maassa. Ei ole lämmintä tänä keväänä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No eikös se ole hyvä kun ilmastonmuutos on pysähtynyt ja jäävuoret eivät sulakkaan ihan vikkelään.

Mitään ilmastonmuutosta ollutkaan. Perustuu samoihin mallinnuksiin kuin ruotsalaisten laumasuoja :DDDDDD

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lapsuuden kesät ja keväät oli aina lämpimia ja talvet lumisia.

Niin olikin. Miksi nyt on niin koleat keväät ja kesät? Mihin ne aurinkoiset ja lämpimät säät ovat kadonneet? Yksi päivä yli 15 astetta niin kaikki ihan nuts. Yöpakkasia joka yö koko maassa. Ei ole lämmintä tänä keväänä!

Itse elin lapsuuteni 80-luvulla. Luulin, että silloin aina oli tosi lämmin. Isäni näytti jokunen aika sitten minulle silloin kuvaamiaan videoita missä minulla ja siskollani oli heinäkuulla kevyttoppahaalarit päällä mökillä ollessamme ( Keski-Suomi).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Perustuuko aloituksesi omiin havaintoihisi vai faktoihin?

Ihan faktoihin. Nyt on vuodituhannen kylmin kevät tilastollisesti. Ap

Vierailija

Ohi aiheen,

mutta ihmisten muisti on aika lyhyt/aika kultaa muistot. Minulla on näin keväällä syntymäpäivät, ja vuosien saatossa on ollut (kirjaimellisesti!) joskus hellettä ja joskus jäisen kylmää, jopa räntää satanut. Myös lapsuuden synttärikuvista näkee, että välillä ollaan oltu ulkona kesämekoissa ja välillä sisällä ja ikkunasta näkynyt (kärjistäen) lumiukko.

Mielenkiintoinen yksityiskohta säihin liittyen on maininta Nälkävuosilta, silloin oli ajettu juhannuksena hevosella jään yli.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat