Vierailija

Vaan aina kaikki pitää tehdä hirveän monimutkaisesti ja jossakin betonihelvetin keskellä. Pakko olla se kallis ravintolan "terassi" jossakin ahdistavalla kadulla.

Parasta on tämmöisenä aurinkoisena päivänä ottaa pieni grilli, grillattavat ja muutama kylmä kalja mukaan, ja mennä jonnekin luontoon joen/järven/meren rannalle grillamaan ja ottamaan aurinkoa.
Me tietysti näin teemme, mutta miksi suomalaiset yleisesti ovat vieraantuneet tällaisesta luonnonläheisestä ja yksinkertaisesta toiminnasta?

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Kyllä suomalaiset tekevät tuota hyvin paljon. Aika sokea olet. Meillä on monesti myös metsäpalovaroitukset voimassa, mikä rajoittaa tuota puuhaa huomattavasti (niinkun pitääkin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Osaahan. Käydessäni pyöräilemässä näin seurueen järven rannalla pallogrillin kanssa grillailemassa ja tissuttelemassa.

Mutta sinä et näemmä osaa?

Vierailija

Kaikkia ei kadut ahdista tai eivät koe kotipihallaan grillaamista monimutkaisena.

Nautin kummastakin mallista. Vaikka nyt näkisin, että luontoon pienen grillin + muut kamat raahaaminen on huomattavasti monimutkaisempaa kuin kotipihalla ruuan kypsennys. . Tuossa on jo valmis tulisija. Pökköä pesään ja kylmä olut auki, eikä tarvii tarpoa mihinkään tai kanniskella kuormaa sinne ja takas.

Vierailija

Mää ostin kaupan girlistä kanankoipii ja viinaa alkkosta. Nyt istun turvassa oma sohvalla, katson pihapuita ja syön ja juon. On kivaa. Hyvää viikonpolppua kakille.

Vierailija

Ehdottomasti kannatan luonnossa oloa mutta onhan se vaan vaivattomampaa mennä terasillekin joskus joku yksille tai vaikka syömään. Korona aikana en sitä tietenkään tee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ei kadut ahdista tai eivät koe kotipihallaan grillaamista monimutkaisena.

Nautin kummastakin mallista. Vaikka nyt näkisin, että luontoon pienen grillin + muut kamat raahaaminen on huomattavasti monimutkaisempaa kuin kotipihalla ruuan kypsennys. . Tuossa on jo valmis tulisija. Pökköä pesään ja kylmä olut auki, eikä tarvii tarpoa mihinkään tai kanniskella kuormaa sinne ja takas.

No tuo onkin eri. Nyt puhutaankin ns. kaupunkilaisista, joilla ei ole omaa pihaa, joten vaihtoehtoina on ravintolan terassi tai luontoon meneminen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaahan. Käydessäni pyöräilemässä näin seurueen järven rannalla pallogrillin kanssa grillailemassa ja tissuttelemassa.

Mutta sinä et näemmä osaa?

Osaan toki. Minulla on kertakäyttögrilli valmiina sitä varten. Alkoholin olen jättänyt, vaikkakaan en ole absolutisti. Yksin en enää kuitenkaan juopottele, sitä olen tehnyt tarpeeksi useammankin elämän edestä. Yksin grillaamisessa ei ole mitään ongelmia. Mikäs sen mukavampaa kuin istua rannalla grillaten makkaraa, katsellen maisemia ja puhaltaen välillä uimaan?

Vierailija

En ymmärrä, miksi aloittajaa ahdistaa noin paljon ravintolat ja terassit. Ei sinun ole pakko niihin mennä, mutta monesta ihmisestä ne on nautinto. Eikä se että viihtyy terassilla poissulje sitä, etteikö ihminen nauttisi myös luonnosta. Varmaan olet uutisista huomannut, että kesämökki kauppa ja niiden vuokraus käy kuumana, joten kyllä ihmiset hakeutuvat sinne luonnon pariin nautiskelemaan.

Vierailija

Ei minua terassit ahdista. Viihdyn ihmisvilinässä! Tykkään istuskella keskikaupungilla ja katsella ohi kiirehtiviä ihmisiä, etenkin silloin kun olen itse lomalla. Minulle ei grillimakkara maistu, mieluummin syön kahvilan voileivän tai vaikka täytetyn croissantin. Oluen sijaan juon joko kahvin tai viinin. Enkä voi sietää muurahaisia ja kaiken maailman pistäviä itikoita ja pörriäisiä! Tykkään istua tuolilla. Raahata nyt joku pallogrilli ja pussikaljat jonnekin viidakkoon. Ei, ei.

Vierailija

Nuoret ovat keksineet, että voivat grillata rannalla. Ämpärissä kannetaan tarvikkeet ja sillä voi hakea vettä jos tilanne ryöstäytyy kädestä. Nuorilla täysi-ikäisillä ei vaikuta olevan mahdollisimman kova känni olevan se tärkein juttu vaan onnistunut grillaus ja tykötarpeet sekä erikoisoluiden maistelu. Kovin montaa ei ole onnekseen puoliaikaisen kesätyöpaikan saaneella mahdollisuutta juoda.

Osalla kavereita ei ole ollenkaan kesätöitä eli vanhemmilta ei ilkeä ainakaan alkoholiin rahaa pyytää. Mieluummin siis käyttävät vähäiset rahansa grillaamiseen ja rannalla seurusteluun.

Nämä nykyajan ”rantojen miehet” ovat erilaisia kuin ennen vanhaan 😊. Jättävät tänä kesänä ravintolat väliin.

Vierailija

Ap muistaa varmaan ottaa ne mahdollisimman lujaa huutavat Bluetooth-kajarit mukaan? Itse menen tasokkaaseen ravintolaan ja sellaisen terassille, koska sielläkin on hiljaisempaa kuin nykyään missään puistossa tai rannalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalaiset tekevät tuota hyvin paljon. Aika sokea olet. Meillä on monesti myös metsäpalovaroitukset voimassa, mikä rajoittaa tuota puuhaa huomattavasti (niinkun pitääkin).

Ei metsäpalovaroitukset liity grillaamisen mitenkään. Grilli ei ole avotuli.

Vierailija

Jotenkin vaivalloista tuo, kun pitää raahata oma grilli mukana. Itse tykkään pakata eväät reppuun ja mennä jonnekin laavulle tms. missä on jo valmis nuotiopaikka ja puut siinä vieressä. Siihen vaan tehdään tulet ja paistetaan ne grillattavat. Syödään hyvin, ja juodaan mehua tai vettä palan painikkeeksi. Kun tietää nuotiopaikkoja, jotka eivät ole merkittyinä miohinkään karttoihin, ei ole muuta porukkaa siellä. Tai menee saareen, sielläkin saa yleensä olla omalla porukalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jotenkin vaivalloista tuo, kun pitää raahata oma grilli mukana. Itse tykkään pakata eväät reppuun ja mennä jonnekin laavulle tms. missä on jo valmis nuotiopaikka ja puut siinä vieressä. Siihen vaan tehdään tulet ja paistetaan ne grillattavat. Syödään hyvin, ja juodaan mehua tai vettä palan painikkeeksi. Kun tietää nuotiopaikkoja, jotka eivät ole merkittyinä miohinkään karttoihin, ei ole muuta porukkaa siellä. Tai menee saareen, sielläkin saa yleensä olla omalla porukalla.

Tuosta samaa mieltä. Täällä maksetaan veroja sen verran, että sillä luulis saavan pari nuotipaikkaa parilla klapilla. Sen ylläpitokustannukset, kun on lähes 0 per käyttäjä. Tuskin euroakaan.

Zinc

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat