Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minulla ja veljelläni on tosi hankalat välit. On ollut aina, mutta viime vuosina tilanne on pahentunut.

Veljeni asuu kaukana meistä ja vanhemmistamme. Yhteisten tapaamisten järjestäminen on aina ihan älyttömän hankalaa. Saattavat esim. tulla mökille viisi päivää sovitusta myöhässä, vaikka kaikkien lomat on suunniteltu siten, että oltaisiin yhtä aikaa lomalla. Peruuttaa vuokramökille tulon kolme päivää ennen. Raivostuu siitä, että kiellän tulemasta sairaana meille juhliin, joissa on muitakin ihmisiä.

Ja sitten kun mainitsen näistä asioista, vetää järkyttävät herneet nenään. Minä olen aina väärässä, kohtuuton ja törkeä. Hänellä on aina vaikeampaa kuin muilla. Loppujen lopuksi minä aina pyydän anteeksi, vaikka en olisi tehnytkään mitään väärää ja hän sitten vielä kerran haukkuu minut asiasta. Ja joka kerta alan epäillä itseäni, että olinkohan sittenkin väärässä ja kohtuuton.

Miten tällaisessa tilanteessa voi pärjätä? Onko kenelläkään kokemusta? Tiedän, että paras vaihtoehto olisi katkaista välit kokonaan, mutta se ei ole vaihtoehto, koska en halua aiheuttaa vanhemmilleni mielipahaa ja hankalaa tilannetta.

Kommentit (5)

Vierailija

No mulla ei ole noin kireät välit veljeeni, että menisi varsinaiseksi riitelyksi, mutta koska emme vaan ole samasta sukupuusta huolimatta samaa maata, niin osaamme pitää toisiimme etäisyyttä ettei välimme eskaloituisikaan. Monessa perheessä tuo oletus on juuri se ongelma, että jotenkin PITÄISI järjestää niitä loppupeleissä kiusallisia kokoontumisia ja olla yhdessä vaan koska ”ollaan samaa perhettä”, vaikka oikeasti toimivampi ja parempi lopputulos olisikin niin että jokainen olkoon tekemisissä kenen kanssa haluaa, ja lopuille lähetetään joulukortti.

Vierailija

Kyllä, näin olisi paras, että vältellään. Mutta kun esimerkiksi lapsen rippijuhliin on pakko kutsua, ettei veli pillastu. Mutta kun kutsuu, pillastuu siitä, että lapsi ei mene sellaiselle leirille, että konfirmaatio olisi hänelle parhaiten sopivana päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Miksi ihmeessä vietätte väkisin lomiakin yhdessä, vaikka ette tule keskenänne toimeen? Aivan älytöntä. Aikuisiällä riittää mainiosti, että sisaruksia tavataan joskus äitienpäivänä tai joulunpyhinä tms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä, näin olisi paras, että vältellään. Mutta kun esimerkiksi lapsen rippijuhliin on pakko kutsua, ettei veli pillastu. Mutta kun kutsuu, pillastuu siitä, että lapsi ei mene sellaiselle leirille, että konfirmaatio olisi hänelle parhaiten sopivana päivänä.

Tuollaisesta tilanteesta sinä et voi ottaa vastuuta, vaan pitää opetella rajanvetoa. Ethän sinä kenenkään muunkaan vieraan takia ruukkaile sopivaa konfirmaatiopäivää

Vierailija

Minun miehelläni on erinomaiset välit sisaruksiinsa, kun eivät yritä liikaa. Samassa kaupungissa asuvaa pikkusiskoaan näkee joitain kertoja vuodessa vanhempiensa luona, ulkomailla asuvan isosiskon kanssa viestittelee ahkerasti ja näkee niin ikään joitain kertoja vuodessa kun tuo on Suomessa. Yhteydenpidon taso riittää kaikille.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat