Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imettävät äidit!! HELP!!

Vierailija
05.07.2006 |

Laskettu aika kohta ja kyselen, miten suojata rintansa kesällä niin ettei rintatulehdus iskisi?

Esikoisen imetyksessä sain r. tulehduksen monta kertaa, joten kuulun niihin onnettomiin, jotka saa sen varmastio myös kesähelteillä :(

Villaa tuskin tarttee kesällä liiveihin tunkea, vai?

Auttakaa myös neuvomaan miten tunnistaa uhkaava r. tulehdus ja miten estää varsinainen tulehdus?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloita luovuttaminen. Lämmintä pitää kietoa rintojen ympärille helteelläkin, jääkaapille ja pakastimelle ei mitään asiaa ilman kunnon suojausta. Jos alkaa tuntua tukalalta, toimi heti äläkä jää odottamaan tilanteen pahenemista. Kaalinlehtikääreet tai mikä keino sulle sopii, tiedät varmaan entuudestaan.

Vierailija
2/8 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman tulehdusta, mun kaveri taas saa tulehduksen jo pakastimella käymisestä ilman villatakkia.

Ei taida auttaa vaan sua tämä tieto mitenkään... sori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kerralla maitoa tuli sopivasti vauvan tarpeisiin, en kokenut lypsämistä (satunnaisia kertoja lukuunottamatta) tarpeellisiksi.

Eikös se vain stimuloi lisää maidontuloa jos lypsää " turhaa" ? Ja näinollen altista entistä helpommin tulehduksille? Tietenkin olen aina lypsänyt, jos alkaa tuntua tukalalle, mutten haluaisi alkaa lypsämistä " turhaan" ja joka päivä' .

ap

Vierailija
4/8 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla nuo ekat viikot on pahimpia, ja siksi ehdotin lypsämistä. Turhaa ei luovutus ainakaan ole, mutta raskasta ja sitovaa. Maitomäärät siitä tasoittuvat kyllä kunhan pahimman nousuvaiheen yli pääsee tulehduksitta. Toisilla vaan taipumus saada tulehdukset herkemmin kuten jo sanottiinkin.

3 jolla vain tukoksia, ei tulehduksia, ja kymmeniä litroja " liikamaitoa" :)

Vierailija
5/8 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pula äidinmaidosta tosiaan on, mutta...täytyy harkita tuota lypsyä.

Vieläkö jotain neuvoja, vinkkejä olisi?

ap

Vierailija
6/8 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimi hyvin windstopper-liivi. Eli mulla ainakin pahinta on tuuli. Tuskin kesähelteellä lämpimässä on mitään ongelmaa. Kovettumia rinnoissa voi sulattaa esim lämpimässä suihkussa, kylvyssä tai saunassa. Silloin maito irtoaa lypsämällä helpommin. Ja jos kovettuma tuntuu, sitä kannattaa hieroa imetyksen aikana. En suosittele ylimääräistä lypsämistä, koska se aiheuttaa vaan noidankehän maidontulon lisääntyessä.

Vierailija
7/8 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liivi tavalliset rintsikat, vai jokin erillinen liivi, joka laitetaan rintsikoiden lisäksi? Mistä saa, mitä maksaa?

ap

Vierailija
8/8 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun rinat alkaa tuntua täysiltä tai tunnet kovettumien alkavan muodostua, niin nosta lapsi imemään. Mulla on välillä näitä kovettumia ollut ja aina ovat lähteneet ekalla tai viimeistään tokalla imemmiskerrallaa. Ja tosiaan oon nostanut rinnalle, vaikka edellisestä syötöstä on ollut alle tunti eikä lapsi ole nälkäiseltä vaikuttanut. On kuitenkin imenyt :). Ilmeisesti edeloisellä syönnillä syöminen jäänyt vähän vähemmälle.