" lika-neuroosi" +ruoka
Tän paremmin en osaa otsikoida.. Onko kellään muulla sellaissta, että ällöttää syödessä, jos eri ruoka-aineet koskevat toisiaan? Esim. salaatti ja ruuan kastike(lämmin). Jos syön esim. jäätelöä pikkukulhosta, ja otan toisen annoksen, vaihdan aina uuden kulhon (en halua syödä siitä samasta " likaisesta" ). Olenko outo..??
Kommentit (28)
Meillä käytetään samaa mukia vesimukina pitkään, ennenkuin tiskataan. Teet todella paljon tiskiä.
Lasista juodessa pyöräytän joka kulauksen jälkeen lasia niin, että huulet eivät osu samaan kohtaan uudestaan. Paitsi uudella kierroksella..
ap
sun kannattaisi harkita jotain psykiatrille menoa. En sano tätä millään pahalla, mutta tuo kyllä on ihan liikaa.
Kyllä toi aika epänormaalilta kuulostaa. Ihan kuin poikani joka on sairas!
Kuten joku tuolla ylempänä jo mainitsikin, aspergerin oireyhtymässä voi esiintyä samansuuntaisia " oireita" ...
mitä sitten vaikka olis jotain piirteitä aspekeesistä (en osaa kirjottaa) ?
mielenterveysongelma, jota pitää yrittää hoitaa ja pian.
ite olen kärsinyt myös pakkoneuroosesta ja ne on ihan eri juttu... niihin löytyy lääkettä :)
yks ulkopuolinen joka taas ihmettelee näitä kommentteja!
Lasista juodessa pyöräytän joka kulauksen jälkeen lasia niin, että huulet eivät osu samaan kohtaan uudestaan. Paitsi uudella kierroksella..
ap
Pakkoneuroosit ja aspergerin oireyhtymä ovat eri asioita...
vaan sairaus. Älä petä itseäsi, vaan mene psykiatrille.
mä kans teen tota lasi juttua... en enää tosin niin usein, mutta ymmärrän sun pointin. Mulla on myös sellanen, että jos joku koskee mun ruokaan niin mua ällöttää ja jos joku antaa mulle esim. kahvikupin silleen että sen sormet osuu siihen kohtaan mistä juodaan niin ällöttää todella kamalasti!
Lähinnä kai se on tapa, jatkunut lapsuudesta asti. Hyvä jos on muitakin samanlaisia..
ap
hauska juttu kun itekin muistan noi jutut lapsuudesta ja nuoruudesta :D en ole kanssa itteeni koskaan sairaana pitänyt ja ylpee olen ollut kummallisuuksistani...
toivottavasti ei kaikki diagnoosit osu mitä täällä annetaan!
Itse en ainakaan halua täällä kenellekään mitään diagnooseja tehdä mutta kun nyt avasin tämän ketjun, niin vastasin jotain pientä. Enkä omasta mielestäni mitenkään diagnosoivasti... Ja minusta ap kuit. itsekin oli vähän mietteliäs käyttäytymisensä suhteen...
Siltikään en koe olevani mitenkään henkisesti sairas!!!
ap
Diagnoosia en pysty antamaan, mutta kyllä pystyn ihan maalaisjärjellä ja elämänkokemuksella sanomaan, ettei tuo ole ihan normaalia. Tuo on oireilua jostakin epätavallisesta. Normaalisti voi kyllä antaa ruoka-aineiden koskettaa toisiaan tai syödä toisenkin annoksen samasta astiasta. Ap, miehesi on ihan oikeassa siinä, ettei niitä astioita pitäisi kulua niin paljon. Toivottavasti asiat pysyvät sellaisissa mittakaavoissa, etteivät rajoita liikaa normaalia elämää.
ap