Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päihdehoitaja vastaa kysymyksiin hetkisen ajan

Vierailija
05.07.2006 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa on ne perusjuopot enää, sekakäyttäjiä nykyään suurin osa. Meillä ei ole kuin alko katkoja ja haisevat yleensä sen ekan vuorokauden. Muita käyttävät käyvät muualla suljetun katkon ja siirtyvät meille ns. kuntouttavaan hoitoon.

Vierailija
2/17 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinulla tietoa subutex hoidosta?

Hoidosta raskaana ollessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan on tietoa korvaushoidosta (subutex), vaikka meillä niitä ei pääasiassa hoidetakaan.

Raskaana olevillekin on subu-hoitoja.

Vierailija
4/17 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on ihmisen oma valinta. Paskamaisen itsekäs teko.

Vierailija
5/17 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kuuluu usein retkahduksia ja uusia hoitojaksoja. Joka jaksolta opitaan jotain uutta ja valmius luopua päihteestä kokonaan on helpompaa. Tämä työ ei sovi ihmisille jotka haluavat nähdä nopeita tuloksia, koko elämäntapaa ei muuteta hetkessä!

Vierailija
6/17 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutukseltani psyk. sairaanhoitaja

Vierailija
7/17 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan taakse ja niskalaukaus.

Vierailija
8/17 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sairaudesta toipumista tuetaan monilla tavoilla. Huippu-urheilijallakin on usein itse aiheutettuja sairauksia. Ymmärrän näkökantasi, mutta nämäkin ihmiset ovat jonkun lapsia, veljiä, vanhempia, ystäviä, ym.

Vierailija
9/17 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän väittää etteivät lääkärit anna hänen laskea annostustaa tai lopettaa kokonaan hoitoa nopeasti vähentämällä.

Ihmettelen tätä suureti koska hän on ollut hoidossa jo aika kauan ja kysyisin onko mahdollista ettei raskaana ollessa annosstusta lasketa?

Mitä haittoja myöhemmin vauvalle voi tästä hoidosta tulla?

Voiko vauva esim. synnytysen jälkeen kuolla?

Hänelle oli sanottu että vauvalle 3 viikon morfiinihoito on tarpeen..

Vierailija
10/17 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin vielä minkä ikäinen olet ja onko minkälaisia kokemusia päihteiden käytöstä tai päihdeongelmaisista ennen töitä.

Olen kiinnostunut alasta.

Vierailija
11/17 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisuus- vakuutusmaksut

Tulehdukset- sairaalapäivät, lääkkeet

Lasten huostaanotot- perhehoito, terapiat

Verotyön tekemättömyys- Ei verotuloja yhteiskunnalle

Ym

Vierailija
12/17 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin vauvan hyvinvoinnille olevan nyt tärkeää annoksen balanssissa pitäminen, jos laskettuunaikaan ei kauaa. Näin on helpompi arvioida tarvittava vieroitushoito syntymän jälkeen. Ja kyllä menevät Lastenklinikalle morfiinin avulla tapahtuvaan vieroitukseen (suonensisäisesti).

Toinen syy voi olla ystävällesi mahdollisesti tulevat vieroitusoireet+aineen himo jos nyt rajusti lasketaan annosta. Tällöin suuri riski että lopettaa hoidon kesken tai vetää ylimääräistä kamaa hoidossa ollessaan. Jolloin vauvan vointi vaarassa. Samoin äidin (yliannostus, epäpuhdas kama, ym)

Kyllä vauva voi kuolla, mutta nyt jos ystäväsi pysyy hoidon piirissä riski erittäin pieni. Käykytkuolema riski on suurempi kuitenkin.

Vierailija:

ja hän väittää etteivät lääkärit anna hänen laskea annostustaa tai lopettaa kokonaan hoitoa nopeasti vähentämällä.

Ihmettelen tätä suureti koska hän on ollut hoidossa jo aika kauan ja kysyisin onko mahdollista ettei raskaana ollessa annosstusta lasketa?

Mitä haittoja myöhemmin vauvalle voi tästä hoidosta tulla?

Voiko vauva esim. synnytysen jälkeen kuolla?

Hänelle oli sanottu että vauvalle 3 viikon morfiinihoito on tarpeen..

Vierailija
13/17 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kokemukset rajoittuvat alkoholiin. Työharjoitteluiden kautta hakeuduin eri päihdehoitopaikkoihin harjoitteluun ja siitä se lähti. Omakohtainen kokemus ei ole tarpeen, vaikka sitä paljon korostetaankin. Kun potilas on valmis " hoito" tehoaa oli antaja kuka tahansa =)

Vierailija:

Kysyisin vielä minkä ikäinen olet ja onko minkälaisia kokemusia päihteiden käytöstä tai päihdeongelmaisista ennen töitä.

Olen kiinnostunut alasta.

Vierailija
14/17 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en työskentele heidän kanssaan.

ap

Vierailija
15/17 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kysyä miten teillä hoidetaan lääkeriippuvuuksia?

Minulla on taustalla vaikea kipua aiheuttava sairaus johon olen käyttänyt heikkoja opioideja sisältäviä kipulääkkeitä.

Viime aikoina on tapahtunut ikäviä asioita enemmän kuin jaksoin kestää, ja kodeiinijohdannaisten käyttö on huomattavasti lisääntynyt- tunnustan siis että käytän kipulääkettä myös ahdistuksen helpottamiseen.

Millaiset mahdollisuudet on päästä eroon ilman apua(itse vieroittamalla itsensä)? Entä millainen hoito-ohjelma teillä on kaltaiselleni tapaukselle?

Olen 29v työssäkäyvä nainen, en käytä muita lääkkeitä tai alkoholiakaan.

Kiitos jos jaksat vastailla minulle. Haluaisin lopettaa!

Vierailija
16/17 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvittavia lääkkeitä ei pidetä, koska riippuvainen tarvitsee ne aina =)

Sitten viikoittain arvioidaan vähennyt/tiputus, yleensä opiaateissa 1tbl viikossa. Joinakin viikkoina ei pudoteta vaan annetaan elimistön tottua tilanteeseen.

Vieroitus ei ole vieroitusoireetonta eli tietty määrä niitä kannattaa varautua kestämään. Usein ahdistus, unettomuus, ym alkuun pahenee mutta olo tasaantuu vähitellen.

Parhaiten onnistuu ammattilaisen kanssa yhdessä suunnitellen ja seurannassa! A-klinikalta saa tukea. tsemppiä!

Vierailija
17/17 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa hakea apua, koska minulla on lapsi-pelkään että hänet otetaan minulta pois.

Mitään suoranaista vaaraa lääkkeiden käytöstäni ei lapselle ole ollut, ne eivät aiheuta minulle tokkuraisuutta tms, vain kivun lievittymisen sekä lievän hyvänolon tunteen.

Minulla on myös sellainen ammatti että jos ongelmani tulisi ilmi niin ehkä menettäisin työni? En tiedä.

Eli mitä tarkoittaa se tuki ammattilaisilta- voiko hoidossa olla " salaa" työnantajalta/perheeltä?

Kysyy huolestunut 22 joka laski juuri montako pilleriä päivässä kuluu, ei hyvä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme