Vierailija

Introverttina olen kypsynyt alkumetreillä Toriin, koska kaikki tuotteet ovat järjestään noudettavia ja kun on myyjiltä kysellyt, kysymyksiin saa odottaa kauan vastausta (jos sitä edes tulee) ja kovin on nihkeätä lähettää tavaroita, varsinkin jos se vähänkään edellyttää huolellisempaa pakkaamista.

Huutonetissa homma toimii ja on toiminut aina ilman mitään vaikeuksia. Kohteessa ilmoitetaan selkeästi lähetyskulut ja that's it.

Torissa on monia kivoja kohteita, mutta ei näistä jaksa alkaa vääntämään ja kyselemään ja viestittelemään miljoona kertaa edes takaisin. Miten se on näin vaikeaa? Saatteko muka Torin kautta jotain myytyä? Ei joka kippoa ja kappoa jaksa lähteä erikseen hakemaan, kun paketin lähetys tulee paljon halvemmaksi.

Huutonet kerää pisteet tässä kohtaa.

Sivut

Kommentit (99)

Vierailija

Koska en jaksa alkaa vääntää typerien tori.fi-ostajien kanssa yhtään mistään. Veivaaminen ja tinkaaminen alkaa saman tien, ei haluta maksaa täyttä postimaksua, mieluiten kaikki pitäisi saada ilmaseksi.

Vierailija

En suostu lähettämään mitään kellekään ennen kuin se on maksettu, ja vastaavasti ihmiset ei haluaa maksaa ennen kuin ne on saaneet tavaran. Ainoa tapa on siis nouto. Lisäksi haluan, että ostaja tarkastaa myytävän tavaran paikan päällä, ettei tarvitse alkaa kitistä jälkikäteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Lähettely on rasittavaa ja ostaja ei yleensä halua kustantaa pakkausmateriaaleja tai mitään muutakaan vaivannäköä, vaan haluaa maksaa vain sen halvimman lähetyskulun, jonka posti veloittaa. On aikaa vievää pakata, mittailla, selvittää lähetyskulut ja vielä kiikuttaa paketti postii verrattuna siihen, että joku vain hakisi sen. Lisäksi noudolla saa rajattua huijarit pois. Se on molemmille osapuolille selkeämpää. Ostaja näkee tuotteen ja hyväksyy ostoksensa ja myyjä saa varmuudella maksunsa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En suostu lähettämään mitään kellekään ennen kuin se on maksettu, ja vastaavasti ihmiset ei haluaa maksaa ennen kuin ne on saaneet tavaran. Ainoa tapa on siis nouto. Lisäksi haluan, että ostaja tarkastaa myytävän tavaran paikan päällä, ettei tarvitse alkaa kitistä jälkikäteen. 

Lisään: olen saanut kaiken myytyä Torin kautta mitä on pitänytkin, vaikka toimitustapana on vain nouto.

Vierailija

Jos tarvitset jotain kippoa ja kuppia, mene hakemaan se paikan päältä. Miksi pitäisi myyjän mennä ostamaan erikseen paketti ja pakata ja postittaa ja ilmoittaa sinulle sitten uusi hinta? Aivan liikaa vaivaa. Postitkin ovat nykyisin niin harvassa. Kyllä ne tuotteet saa menemään noutonakin.

Itse olen sopinut joskus työmatkan varrelle treffit kaupan pihaan, ja meillä myös mies on valmis kuljettamaan tavaraa peräkärryllä ostajalle, mutta sitten on aina niitäkin ostajia, jotka eivät ilmestykään paikalle tai jotka alkavat siellä omassa kotipihassaan tingata hinnasta tai pyytävät vielä kantamaan hissittömän kerrostalon ylimpään kerrokseen tai eivät ole paikalla sovitusti ja siellä sitten ihmetellään. Juu ei, emme jätä maksamatonta tavaraa kenenkään pihaan, vaikka olemmekin olleet ystävällisiä ja kuljettaneet tavaran.

Nykyisin myyn vain noutona. Tavaran oikeasti haluava tulee kyllä hakemaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On aikaa vievää pakata, mittailla, selvittää lähetyskulut ja vielä kiikuttaa paketti postii verrattuna siihen, että joku vain hakisi sen.

Jos lähettää paketin tai muun jota voi seurata, parhaimmassa tapauksessa ostaja ei nouda sitä postista, ja sitten alkaa se palautusrumba maksujen setvimisineen. Ei kiitos. Huuto.netissä sentään voi antaa palautetta, ja blokata niiden perusteella jo valmiiksi ostajat, joilla on huonoa palautetta.

Vierailija

Astioiden lähettelyssä on riskinsä ja moni ostaja ei taas halua maksaa ylimääräistä pakkauskuluista mitä jotkut tuotteet saattaa vaatia. Vaatteita ja muuta ei-särkyvää lähetän enemmän kun mielelläni. Kyllä siellä kauppa käy. Mutta pitää ostajankin ymmärtää että ei kukaan myyjä lähde mitään sohvia tai pöytiä kellekään ilmaiseksi viemään vaan tuotteen posti/kuljetuskulut kuuluu ostajalle, niinkuin oikeissa verkkokaupoissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
vaan haluaa maksaa vain sen halvimman lähetyskulun, jonka posti veloittaa.

Minä en suostu netissä myydessäni (nettihuutokauppa) lähettämään kuin sellaisella tavalla, että lähetys on seurattavissa. Teen tämän jo selväksi ilmoituksessa, ja ne jotka oikeasti jotain haluavat, maksavat mukisematta. 

Vierailija

Itse taas ennen olin aina vain nouto-ihminen kun en osannut ja viitsinyt postittaa.
Nykyään postitan, paljon helpompaa kuin odotella ja odotella ohareita joita tulee paljon.
Enkä myy mitään kallista. Ihan vaan lastenvaatteita ja leluja. Yleensä ostajat maksavat pivolla tai mobilepay tai tilisiirtona. Vien pakettiautomaattiin kun raha tilillä.
Ja se mittaaminen nyt niin vaikeaa ole kun postin sivuilla selkeät mitat. :D

Ja r-paketti vielä helpompi kun sieltä saa pakkausmateriaalit suoraan. Jos siis jotain lastenvaatteita vaikka lähettää.

Vierailija

Kyllä minä ainakin olen aina etumaksua vastaan tarjoutunut kuljettamaankin tuotteen ostajalle.Ei ole ollut tarpeen vaan haettu on aina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No onpa vaikeaa. Huutonetissä homma toimii aina niin, että huuto maksetaan ja myyjä lähettää sen jälkeen tavaran. En näe tässä ostajana mitään ongelmaa enkä kehtaisi edes olettaa, että myyjä lähettää tavaran ennen kuin se on maksettu?!? Ihme touhua.

Ja kun kuvaa tavaran tarpeeksi hyvin kohdekuvauksessa, ei tarvitse enää selitellä mitään koska ostaja on tietoinen mahdollisista vioista etukäteen ostopäätöstä tekiessään.

Vaikuttaa tosiaan, että Huuto.Net on paljon parempi kauppapaikka kuin Tori.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska en jaksa alkaa vääntää typerien tori.fi-ostajien kanssa yhtään mistään. Veivaaminen ja tinkaaminen alkaa saman tien, ei haluta maksaa täyttä postimaksua, mieluiten kaikki pitäisi saada ilmaseksi.

Harmi että "typerät ostajat" pilaavat mahdollisuudet rehellisiltä ja kunnollisilta ostajilta. Itse olen ainakin ilman muuta valmis maksamaan lähetyskulut (hinnat löytyvät Postin tai Matkahuollon sivuilta, joten ne ovat selvät molemmille osapuolille), koska en pääse toiselta puolelta kohdetta noutamaan. Ja postitus tulee useimmin huomattavasti bensakuluja halvemmaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos tarvitset jotain kippoa ja kuppia, mene hakemaan se paikan päältä. Miksi pitäisi myyjän mennä ostamaan erikseen paketti ja pakata ja postittaa ja ilmoittaa sinulle sitten uusi hinta? Aivan liikaa vaivaa. Postitkin ovat nykyisin niin harvassa. Kyllä ne tuotteet saa menemään noutonakin.

Itse olen sopinut joskus työmatkan varrelle treffit kaupan pihaan, ja meillä myös mies on valmis kuljettamaan tavaraa peräkärryllä ostajalle, mutta sitten on aina niitäkin ostajia, jotka eivät ilmestykään paikalle tai jotka alkavat siellä omassa kotipihassaan tingata hinnasta tai pyytävät vielä kantamaan hissittömän kerrostalon ylimpään kerrokseen tai eivät ole paikalla sovitusti ja siellä sitten ihmetellään. Juu ei, emme jätä maksamatonta tavaraa kenenkään pihaan, vaikka olemmekin olleet ystävällisiä ja kuljettaneet tavaran.

Joskus vain sattuu, että se kippo tai kuppi on toisella puolella Suomea, joten en tosiaan lähde puksuttamaan junalla tai ajelemaan autolla satoja kilometrejä, kun paketin lähetys maksaa alle 10 euroa.

Laatikoita saa lähes kaikista kaupoista ja useimmilta työpaikoilta, Sanomalehtiä tms. löytyy joka taloudesta tilkkeeksi ja teippi nyt ei paljon maksa. Ehkä voi huomioida jo kohdehinnassa mahdolliset pakkauskulut, jos on niin tarkkaa niiden suhteen.

Huomaa kyllä, että ihmiset eivät jaksa nähdä yhtään vaivaa tänä päivänä. Mieti, että myyjänä saat kuitenkin rahaa kohteesta. Ei pakkaaminen ja lähetys ole niin suuri vaiva.

Vierailija

En ymmärrä tuota hinnan vatkaamista. Huuto.Netissä hinta on aina se, jolla kauppa suljetaan. Siitä ei sitten tarvitse vääntää eikä keskustella. Ostaja on sen hyväksynyt tehdessään kaupat. Samoin tuotteessa mainitut toimituskulut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aikaa vievää pakata, mittailla, selvittää lähetyskulut ja vielä kiikuttaa paketti postii verrattuna siihen, että joku vain hakisi sen.

Jos lähettää paketin tai muun jota voi seurata, parhaimmassa tapauksessa ostaja ei nouda sitä postista, ja sitten alkaa se palautusrumba maksujen setvimisineen. Ei kiitos. Huuto.netissä sentään voi antaa palautetta, ja blokata niiden perusteella jo valmiiksi ostajat, joilla on huonoa palautetta.

MIksi ihmessä sinun pitäisi välittää paketista enää sen jälkeen, kun olet saanut rahat ostajalta ja lähettänyt sen maailmalle. MInulla ainakin loppuu seuranta tähän. En nouda enkä lunasta postista tms. enää mahdollisia noutamattomia paketteja. Pitäkööt hyvänään ja tuhotkoot ne. MInä olen omani saanut.

Eipä kyllä ole sattunut kertaakaan kohdalle, mutta näin toimisin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No onpa vaikeaa. Huutonetissä homma toimii aina niin, että huuto maksetaan ja myyjä lähettää sen jälkeen tavaran. En näe tässä ostajana mitään ongelmaa enkä kehtaisi edes olettaa, että myyjä lähettää tavaran ennen kuin se on maksettu?!? Ihme touhua.

Ja kun kuvaa tavaran tarpeeksi hyvin kohdekuvauksessa, ei tarvitse enää selitellä mitään koska ostaja on tietoinen mahdollisista vioista etukäteen ostopäätöstä tekiessään.

Vaikuttaa tosiaan, että Huuto.Net on paljon parempi kauppapaikka kuin Tori.

Huutonetissä tosiaan on ne arvioit käyttäjistä eli epäluotettavat tyypit paljastuvat helpommin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vaan haluaa maksaa vain sen halvimman lähetyskulun, jonka posti veloittaa.

Minä en suostu netissä myydessäni (nettihuutokauppa) lähettämään kuin sellaisella tavalla, että lähetys on seurattavissa. Teen tämän jo selväksi ilmoituksessa, ja ne jotka oikeasti jotain haluavat, maksavat mukisematta. 

Ei kai nykyään voi lähettää enää muuta kuin seurattavia paketteja? Sekä posti että matkahuolto antavat aina seurantakoodin ja nämä ovat toimineet erittäin hyvin. Kätevä ostaa paketit netistä tai suoraan huutokauppapalvelun kautta ja homma toimii.

Kirjeet erikseen tietty, mutta kirjemaksut ovat nykyään jo niin korkeita, että kannattaa ennemmin lähettää pakettina. Jos nyt ei ihan mitään kiiltokuvia tai postimerkkejä kauppaile.........

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joskus vain sattuu, että se kippo tai kuppi on toisella puolella Suomea, joten en tosiaan lähde puksuttamaan junalla tai ajelemaan autolla satoja kilometrejä, kun paketin lähetys maksaa alle 10 euroa.

Laatikoita saa lähes kaikista kaupoista ja useimmilta työpaikoilta, Sanomalehtiä tms. löytyy joka taloudesta tilkkeeksi ja teippi nyt ei paljon maksa. Ehkä voi huomioida jo kohdehinnassa mahdolliset pakkauskulut, jos on niin tarkkaa niiden suhteen.

Huomaa kyllä, että ihmiset eivät jaksa nähdä yhtään vaivaa tänä päivänä. Mieti, että myyjänä saat kuitenkin rahaa kohteesta. Ei pakkaaminen ja lähetys ole niin suuri vaiva.

Bisnes on bisnestä Torissakin. Jos saa täsmälleen saman rahan näkemättä vaivaa, miksi kukaan näkisi vaivaa siksi että sinä saisit postilla sen haluamasi kipon? Mikset itse ole valmis näkemään vaivaa?

Ei se mitään hyväntekeväisyyttä ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ostanut ja myynyt tavaraa Huuto.Netissä vuosikaudet ja onkohan 2 tai 3 rasittavampaa tyyppiä sattunut kohdalle. Kauppoja on ollut kuitenkin ehkä satoja. Ihmiset ovat valtaosin tosi asiallisia ja mukavia. Voit myös itse vaikuttaa omalla kommunikoinnillasi siihen minkälaista viestintää saat takaisin päin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat