Vierailija

Mulla oli erittäin vaikea raskaus joka puhkaisi kilpirauhasongrlmat ja radin ja aineenvaihdunta sekosi täysin. Lopputulos 30kg painoa joka EI jäänyt synnärille eikä lähde imettäen.
Olen ollut koko ikäni hoikka ja urheilullinen (57kg) enkä osaa laihdutta! Nyt pitäisi melkein 30kg saada pois. Olen jo nyt imetyksen sikana joka päivä kävellyt tunnin, jumpannut päivittäin 20min, syönyt terveellisesti ja grammaakaan ei ole lähtenyt.
Miten olette saaneet kilot pois? Pussikeittokuuri? Kalorienlaskenta? Paikkarit? Atkins ja keto ei käy koska olen kasvissyöjä.

Kommentit (18)

Vierailija

Minulla oikeasti lähti raskauskilot imettämällä ilman mitään kuuria. Molemmat lapset olivat täysimetyksellä 6 kk ja osittaisella yli vuoden. Vanhempaa piti vaunulenkittää monta tuntia päivässä, mutta nuorempi nukkui parvekkeellakin. Sain syödä vapaasti.

Pitäisikö sinun saada kilpirauhasarvot kuntoon ensin ja suosittelen syömään soijatuotteita hormonien tasapainottamiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ne kilot lähtee vasta kun imetys on loppunut. Niin kävi minulla molemmissa raskauksista/imetysaikana. Okei, lähtöpaino oli lievän ylipainon puolella, mutta molemmissa raskauksissa oli mitat 170/72 suunnilleen ja synnyttämään menin n.80-kiloisena. No, synnäriile jäi molemmista tasan 3 kg eikä yhtään enempää. Itse asiassa imetysaikana taisin lihota lisää. Vasta kun lopetin imetyksen, tippui paino 70-kiloiseksi.

Vierailija

Minä lihoin imetysaikana melkein kilon viikossa, vaikka vauva valvotti paljon ja tein joka päivä parin tunnin vaunulenkkejä. Imetys ei minulla oikein onnistunut eikä sitä vähääkään tulltu kuin kolmisen kuukautta. Rupesin laihduttamaan puoli vuotta myöhemmin. Ekalla viikolla lähti viisi kiloa ja sen jälkeen kilon, parin viikkovauhtia. Kyllä tuo aineenvaihdunta on joskus ihmeellistä.

Vierailija

Mulla tuli raskausaikana +20 kg, yhtään ei jäänyt synnärille vaikka poika painoi 4,5 kiloa. Paino tippui reilun vuoden imetyksen aikana 6 kiloa, vielä jäi 15 kiloa jäljelle sen jälkeen. Ne lähtivät karppaamalla 3 kuukaudessa, hh n. 80-100g päivässä. Tiedän että olet kasvissyöjä, mutta kasviskarppaajiakin on olemassa. Heti kun lipsun tosta hiilarimäärästä, alan lihoa. Kokeiltu on ihan riittävän monta kertaa...

Vierailija

Moni ei näköjään osaa lukea...

Kaikilla ei tosiaan imetys vie kiloja, eikä tuollaisten äitien vastaukset auta ap:ta.

Jos olet meitä, jolla imetys jumittaa painon, tai jopa nostaa sitä, niin paino laskee vasta kun imetys loppuu. Googlaa asiasta, suomeksi ei löydy tietoa, mutta enkuksi löytyy. Liittyy prolaktiiniin.

Vierailija

Imettäminen. Estrogeenin tehtävä on pitää sinua läskinä että voit olla ruokana. Lisäksi painosta stressaaminen nostaa kortisolia, kortisoli nostaa estrogeenia eli tulee lisää läskiä etkä pysty laihtumaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Imettäminen. Estrogeenin tehtävä on pitää sinua läskinä että voit olla ruokana. Lisäksi painosta stressaaminen nostaa kortisolia, kortisoli nostaa estrogeenia eli tulee lisää läskiä etkä pysty laihtumaan.

Imettäminen EI auta kaikilla. Miten tämä ei mene jakeluun?

Ohis

Vierailija

Kauanko siitä synnytyksestä on? Odota nyt rauhassa siihen asti, että imetys loppuu, ennen kuin hermostut. Paino voi alkaa laskea vasta sitten.
Ja koska et sanonut olevasi vegaani, oletan, että syöt maitotuotteita ja ehkä muniakin. Vähähiilihydraattinen ruokavalio ja jopa keto onnistuu kyllä silloinkin. Mutta odota nyt tosiaan imetyksen loppumista.

Vierailija

Olet vain niitä naisia, joilla imetys saa kehon pitämään kiinni kaikesta ravinnosta. Ja kai saat jotain hoitoa kilpirauhasongelmiin? Mutta olen melko varma, kun imetys loppuu, niin kilotkin alkavat tippua.

Vierailija

Mulla alkoi paino tippumaan - hitaasti - vasta sitten kun kuukautiset palas. N vuosi synnytyksestä olin samoissa mitoissa (67/175), mutta yrittää sai kyllä ihan tosissaan. Eli vasta kahden hormoonisysteemin yhtäaikainen pyörittäminen söi varastoja. Minkäs teet - maatiaisrotua: hyvä lypsävä heikollakin ravinnolla

Vierailija

Olin puolessa vuodessa takaisin lähtöpainossani. Nyt vuoden jälkeen olen entistäkin kevyempi. Syy: hektinen arki ja huono, epäsäännöllinen ruokarytmi omalla kohdallani. Ei terveellinen tapa laihduttaa, mutta tulinpa 25 kiloa kevyemmäksi. 😅

Vierailija

Lapsi on nyt 1,5 vuotias, vähän päälle enkä ole vieläkään saanut kaikkia läskejä pois vaikka olen vuoden ajan harrastanut liikuntaa. Tänä keväänä olen enemmän harrastanut kotijumppaa ja katsonut enemmän mitä suuhuni laitan. Kyllä tässä on selkeästi lihasta ainakin tullut ja läskitkin on lähteneet ainakin jos vertaa viime vuoteen, mutta kyllä esim mahaläskit on vaikea saada pois. 

Mulla on tavoitteena melko hitaalla tahdilla kuitenkin kiinteytyä, että iho pysyy mukana tässä laihtumisprosessissa, ettei jäisi roikkumaan. 

Mulla parhaiten laihtuminen tapahtuu kun syön paljon kasviksia, juon runsaasti vettä ja en syö leipää ollenkaan enkä makeita herkkuja. Ja tietenkin jonkinlainen liikunta vielä 3-4 kertaa viikossa, jossa pulssinousee ja hiki tulee pintaan.

Välillä on ollut tosi epätoivoisia hetkiä ja tuntuu ettei mitään edistystä ole tapahtunut ja välillä taas huomaa että kyllähän tässä on selkeästi kunto noussut ja muutenkin näyttää vähän muodokkaammalta ja ryhdikkäämmältä. Kyllä tää tästä.. pikku hiljaa. 

Liikuntapäiväkirjaa olen pitänyt, joka auttaa motivoimaan ja pysyy vähän kartalla että paljonko sitä sitten ihan oikeasti tulee liikuttua.

Vierailija

Kalorien laskenta auttaa parhaiten yhdistettynä aerobiseen liikuntaan.

Ja hei välillä on vaan niitä päiviä ettei jaksa ja tekee mieli jotain mitä ei ehkä pitäisi kuten carbonaraa tms kuten sisko pölähtää paikalle onnittelukakun kera niistäei pidäruoskia itseään vaan nauttia.

Toisekseen mieti pikku muutoksia esim.

täysmaito kevyeen säästät 17 kcal per desi maitoa

Sika-nauta 23% (siis melkein 1/4 pkt ! Jaapas paketti 4 lohkoon ja kuvittele yksi lohko pelkäksi läskiksi....) nautaan säästät 60 kcal/100g tai kanaan säästät 168 kcal/100g

Ja noitten vertailuksi voit ajatella vaikka että jokainen nipistetty 100 kcal on sama kuin 10 min hölkästä saatu hyöty

Vierailija

Mulla nousi raskauden aikana paino 20kg. Viikko synnytyksen jälkeen paino putosi niin että olin normipaino +7kg. Nyt vauva on reilu 4kk ja paino edelleen sama, se ei muutu liikuin ja söin miten vaan. En tiennytkään että joillain paino putoaa vasta imetyksen loppumisen jälkeen.

Vierailija

keittopussi dieetit EI.. EI MISSÄÄN NIMESSÄ.. kun keittopussi dieetti loppuu kilot tulevat takaisin.. löydä tasapaino ja syö terveellisesti, myös ruokaa missä puhdasta hiilaria kuten täysjyvä/jasmin riisiä vaikkapa kanan kera tai naudanjauhelihan.. kilpirauhasonglemissa tärkeää pitää hyvät hiilarit mukana ruokakuvioissa ettei arvot rupea heittelemää..... tai mene jökkiin..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat