Ovatko italialaiset miehet rohkeita tekemään aloitteita?
Jos vaikka kuviteltaisiin, että on Italiassa lomalla, niin millaisia miehet siellä ovat? Tekevätkö aloitteita kiinnostavan naisen nähdessään? Mitä mieltä ovat vaaleahiuksisista pohjoismaalaisista?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä niiden mammamialiirumia kannata iskemisenä ottaa. Menevät päivän päätteeksi mamman hoteisiin särpimään spagettia ja katsomaan futista.
En haluaisi menettää toivoani oman Al Pacinon / Michael Corleonen löytämiseen :(
Ap
Kyllä! Jopa niinkin paljon, että alkavat täysinäisissä busseissa kouria.
N21
Minulla oli nuorempana vientiä Italiassa. Olin 16-vuotiaana Roomassa, ja ravintolassa tuli tarjoilija laulamaan serenadia ruusun kera, kun olimme lopettaneet syömisen.
Miehet huutelivat kadulla perään ”Bella bambino” tai nikkailivat silmää ja vihelsivät.
Tuntui ihmeelliseltä saada huomiota, kun olin koulukiusattu ja masentunut.
Olen luonnostani blondi, kulmakarvoja myöten.
Onko niin, että mitä pienemmässä arvossa naisia jossain maassa pidetään, sitä rohkeampia miehet ovat tekemään aloitteita naiselle? Siis yksinäiselle naiselle .
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli nuorempana vientiä Italiassa. Olin 16-vuotiaana Roomassa, ja ravintolassa tuli tarjoilija laulamaan serenadia ruusun kera, kun olimme lopettaneet syömisen.
Miehet huutelivat kadulla perään ”Bella bambino” tai nikkailivat silmää ja vihelsivät.
Oho :/ tuo on kiusallista.. en meinaa tuollaista huutelua, vaan kohteliasta tutustumista kun näkee mielenkiintoisen naisen. Eli tullaan tekemään tuttavuutta jne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuin olisi kävellyt huomion ihmemaahan. Myöhemmin olen ollut treffeillä italialaisten miesten kanssa ja saanut ruusun. Suomalaiselta mieheltä en ikinä.
Ei tarvitse kysyä, miksi en viehäty ensimmäisenä suomalaisesta miehestä. Jokainen nainen haluaa tuntea olevansa kaunis ja haluttu.
On ne. Ne tekee myös herkästi kansalaisaloitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen luonnostani blondi, kulmakarvoja myöten.Oho :/ tuo on kiusallista.. en meinaa tuollaista huutelua, vaan kohteliasta tutustumista kun näkee mielenkiintoisen naisen. Eli tullaan tekemään tuttavuutta jne.
Ap
Olin niin nuori ja perheeni kanssa. Hävetti niin, että olin punastunut päästä varpaisiin. Tämäkös vielä enemmän innosti.
Kyllä tekevät paljon aloitteita. Naisen aloitetta, muuta kuin korkeintaan viekotteleva katse ja vieno hymy, ei sen sijaan katsota hyvällä, on hyvin konservatiivista tuossa mielessä.
Pohjoismaista hieman ärsyttävä piirre on, että kulttuuriin kuuluu ettei ei tarkoita ei, vaan lähinnä on viesti miehelle, että sun täytyy nyt yrittää kovemmin jos haluat valloittaa minut. Paikalliset naiset kun sillloinkin jos on kiinnostuneita, esittää kylmää ja tylyä ja pistävät miehen tavoittelemaan itseään tosissaan.
Vaaleahiuksiset ei ole mikään kummajainen, niitä on Italiassa ihan omassa väessäkin paljon, varsinkin Pohjois-Italiassa, mutta eipä ne etelässäkään mikään tosi harvinaisuus ole. Pohjoismaalaisista on sellainen näkemys, että heiltä voisi saada pelkkää seksiä helpommin kuin paikallisilta, ilman sitoumuksia, joten sen tyyppisiäkin lähestymisiä helposti tulee. Ja jos niitä ei halua vaan suhdetta, niin kannattaa paikallisten tapaan olla aika kylmä pelkän seksin vonkaamiselle.
Itse olen asunut ja ollut töissä 2 v pohjoisessa Bresciassa. En ole mikään kovin nätti, olen tumma ja lyhyt, ja kyllä minusta kiinnostuneita miehiä silti oli paljon. Sekä seksi- että vakavammassa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Onko niin, että mitä pienemmässä arvossa naisia jossain maassa pidetään, sitä rohkeampia miehet ovat tekemään aloitteita naiselle? Siis yksinäiselle naiselle .
Olin perheeni kanssa. Olen tehnyt saman huomion aikuisiällä. Olin lapsuuden perheeni kanssa Istanbulissa hiukan alle kolmikymppisenä. Ravintolassa ja basaarissa oli ilmiselvästi meininki, että ruvetaan naimakauppoja hieromaan vanhempieni kanssa. Yhdessä ravintolassa omistaja jopa hieroi isäni niskat.
En ole ikinä ollut kiinnostunut ns. etelämaalaisista miehistä. Mutta niin vaan kävi, että eräällä työmatkalla Roomassa n. 26 vuotiaana sinkkunaisena jouduin yhden Paolon pauloihin, ja varsin rohkeasti otti kontaktia, vaikka olimme seurueen kanssa ravintolassa. Viereisestä pöydästä alkoi silmäpeli, joka johti muutaman päivän seikkailuun. Tämä on ainoa kokemukseni eteläeurooppalaisista miehistä, yksi valokuva on muistona, ja vieläkin joskus yksikseni huokailen. 😅
On ne. Italiassa on nykyisin paikallisten kesken vaikea pariutua, kun tuntuu että miehet ja naiset elää eri vuosikymmenillä arvoineen. Esim. mies usein haluaa perinteisen kodinhengettären, 'mamman', naiset taas haluaa olla itsenäisiä, tehdä uraa jne. Eivät siis oikein sovi yhteen perhe- ja parisuhdehaaveineen. Miehet sitten panee toivonsa ulkomaalaisiin naisiin, ja nämä ovat siksi erittäin suosittuja.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ollut kiinnostunut ns. etelämaalaisista miehistä. Mutta niin vaan kävi, että eräällä työmatkalla Roomassa n. 26 vuotiaana sinkkunaisena jouduin yhden Paolon pauloihin, ja varsin rohkeasti otti kontaktia, vaikka olimme seurueen kanssa ravintolassa. Viereisestä pöydästä alkoi silmäpeli, joka johti muutaman päivän seikkailuun. Tämä on ainoa kokemukseni eteläeurooppalaisista miehistä, yksi valokuva on muistona, ja vieläkin joskus yksikseni huokailen. 😅
Jäikö välimatkan takia vai miksi jäi seikkailu lyhyeksi? :)
Jos lähtee lomalle Italiaan, kannattaa ottaa matkakaveriksi joku rollaattorilla kulkeva papparainen. Näyttää hyvältä italialaisten miesten silmissä perhekeskeisyys ja vanhempien kunnioittaminen. Tätä arvostetaan.
Vierailija kirjoitti:
On ne. Italiassa on nykyisin paikallisten kesken vaikea pariutua, kun tuntuu että miehet ja naiset elää eri vuosikymmenillä arvoineen. Esim. mies usein haluaa perinteisen kodinhengettären, 'mamman', naiset taas haluaa olla itsenäisiä, tehdä uraa jne. Eivät siis oikein sovi yhteen perhe- ja parisuhdehaaveineen. Miehet sitten panee toivonsa ulkomaalaisiin naisiin, ja nämä ovat siksi erittäin suosittuja.
Pitääkö nämä miehet sitten huolta naisesta ja perheestä taloudellisesti?
No ei sitä niiden mammamialiirumia kannata iskemisenä ottaa. Menevät päivän päätteeksi mamman hoteisiin särpimään spagettia ja katsomaan futista.