Minulla on vääränlainen koulutus
Pääsen kaikenlaisiin työhaastatteluihin, mutta sen jälkeen tulee ongelmia. Töihin rekrytoidaan niitä, joilla on sellainen koulutus, jonka rekrytoija on itsekin hankkinut. Mitä tälle asialle voi oikein tehdä?
Kommentit (12)
Jos et kerran aio hommata sellaista koulutusta kuin rekrytoijalla, mitä jos hakisit koulutustasi ja osaamistasi vastaavaa työtä.
Töihin rekrytoidaan niitä, jotka ovat päteviä.
Pelkkä koulutus ei tee kenestäkään pätevää.
Vierailija kirjoitti:
Töihin rekrytoidaan niitä, jotka ovat päteviä.
Pelkkä koulutus ei tee kenestäkään pätevää.
Samaa työtä tehdään monella eri koulutustaustalla. Olen tehnyt töitä alalla monia vuosia, mutta uusia työpaikkoja hakiessa törmään siihen, että huonosti tunnettu koulutus hankaloittaa työnhakua.
Vierailija kirjoitti:
Jos et kerran aio hommata sellaista koulutusta kuin rekrytoijalla, mitä jos hakisit koulutustasi ja osaamistasi vastaavaa työtä.
Olen näin tehnyt. Samalla alalla työskennellään hyvin monenlaisilla eri tutkinnoilla.
Kiinnostaisi tietää mistä koulutuksesta ja alasta on kyse?
En halua kiistellä, vaan kiinnostaa oppia lisää.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Työskentelen kaavoittajana. Minulla on AMK-insinöörin tutkinto, mutta en ole opiskellut maanmittaustekniikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen kaavoittajana. Minulla on AMK-insinöörin tutkinto, mutta en ole opiskellut maanmittaustekniikkaa.
En tiedä mitään noista hommista, joten osaisitko siis kuitenkin tehdä nuo maanmittaushommat?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään sanoisin olevani erikoistunut yhdyskuntasuunnitteluun, koska koulutusohjelman suuntautumisen nimi on muuttunut tuollaiseksi sen jälkeen valmistuin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitään noista hommista, joten osaisitko siis kuitenkin tehdä nuo maanmittaushommat?
Joiltain osin voisin tehdä samaa työtä kuin maanmittaustekniikan insinööri / DI, mutta en esimerkiksi voisi tarkistaa kaavakarttoja. Kaavoittajina työskentelee heidän lisäkseen myös maantieteilijöitä ja arkkitehteja. Kaikilla näillä ryhmillä on vanhempi ja tunnetumpi koulutus kuin minulla. Se tuntuu hankaloittavan työnhakua paljon. Rekrytoija mielellään palkkaa jonkun samalla koulutustaustalla, koska silloin on jo valmiiksi mielikuva mitä henkilö voisi osata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joiltain osin voisin tehdä samaa työtä kuin maanmittaustekniikan insinööri / DI, mutta en esimerkiksi voisi tarkistaa kaavakarttoja. Kaavoittajina työskentelee heidän lisäkseen myös maantieteilijöitä ja arkkitehteja. Kaikilla näillä ryhmillä on vanhempi ja tunnetumpi koulutus kuin minulla. Se tuntuu hankaloittavan työnhakua paljon. Rekrytoija mielellään palkkaa jonkun samalla koulutustaustalla, koska silloin on jo valmiiksi mielikuva mitä henkilö voisi osata.
Korjaus, kaavan pohjakarttoja.
Onko pakko lähteä moneksi vuodeksi korkeakouluun hankkimaan joku tunnetumpi koulutus, jotta työmarkkinat kunnolla avautuisivat?