Iherbistä tilaaminen nyt
Tilasin paketin huhtikuun alussa ja pakettia ei kuulu, onkohan vain viivettä näin korona aikaan vai jääkö jo maksettu lähetys saamatta?
Kommentit (25)
Jos tilaan DHL Express kuljetuksilla , niin voiko tulliselvityksen tehdä itse?
Vierailija kirjoitti:
Voi tehdä
Mä tilasin USA:sta Ebaystä tuotteen kuukausi sitten ja se on todellakin seissyt koko ajan New Yorkissa odottamassa jotain ”hyväksymistä”. No luin sitten USPS:n sivuilta, että korona voi hidastaa postin kulkua ja joidenkin maiden osalta posti ei kulje ollenkaan (Suomi ei kuulu näihin). Joten eipä tässä nyt voi muuta kuin odottaa kärsivällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tehdä
Aina ei edes tarvitse tehdä, jos tilauksen arvo on alle sen tietyn rajan. Itse tilaan yleensä aina juuri sen verran, että arvonlisäveroa ei kanneta, käytännössä n. 30-35 eurolla. En ole laskenut, tulisiko halvemmaksi tehdä yksi iso tilaus vuodessa, josta joutuu maksamaan veroa ja tullia.
Pikapaketti Saksasta ei ole vieläkään tullut Suomeen.
Piti tulla alle kahdessa päivässä, nyt mennyt viisi päivää.
Rahtikoneethan pitäisi mennä normaalisti, varsinkin nyt kun muuta lentoliikennettä ei juuri ole.
Tuntuu jotenkin turhalta maksaa jostain pika-expresspaketista.
Mulle Dhl toi iherb-paketin reilussa viikossa.
Mistä nuo iHerbin paketit tulevat?
Vierailija kirjoitti:
Usa
Vierailija kirjoitti:
USAsta, muistaakseni niillä on kaksi varastoa, joista toinen on Kaliforniassa ja toinen muualla (en nyt muista missä osavaltiossa).
Kannattaako iHerbistä enää edes tilata mitään, kun tullirajat ovat niin uskomattoman pienet ja ilmaisia postituksia ei saa vanhaan tapaan?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako iHerbistä enää edes tilata mitään, kun tullirajat ovat niin uskomattoman pienet ja ilmaisia postituksia ei saa vanhaan tapaan?
Ei noista tulleja ole kovin paljoa mennyt, kosmetiikkaa ja vitamiineja olen tilannut. Paljon halvemmaksi on jäänyt tulleineen+postituksineen mitä Suomesta tilaamalla. Ja joitain tuotteita ei edes suomesta saa.
Vierailija kirjoitti:
Suosipa kotimaista, kiitos.
Suomesta ei saa tiettyjä tuotteita esim. puhdasta kaliumsitraattia jauheena. Ei voi suosia suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noista tulleja ole kovin paljoa mennyt, kosmetiikkaa ja vitamiineja olen tilannut. Paljon halvemmaksi on jäänyt tulleineen+postituksineen mitä Suomesta tilaamalla. Ja joitain tuotteita ei edes suomesta saa.
Tilailin itse sieltä usein yli 10 vuotta sitten, kun tulliraja oli jossain 80-90 euron paikkeilla ja aina sai ilmaisen postituksen.
Nykyään ei pysty tilaamaan kuin suunnilleen yhden purkin vitamiinia ja tulliraja on jo lähellä paukkumista.
Äskettäin yhden normikokoisen lisäravinnepurkin postimaksuksi olisi tullut melkein 8 euroa. Tulli- ja postimaksun takia ei kannata tilata isompia eriä. Taisi loppua tilaukset tähän.
Posti kusee tällä hetkellä kotimaanpaketitkin joten varmaan turha toivo ulkomaanpakettien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosipa kotimaista, kiitos.
Suomesta ei saa tiettyjä tuotteita esim. puhdasta kaliumsitraattia jauheena. Ei voi suosia suomalaista.
Ei saa varmaan myöskään magnesiumsitraattia jauheena? Vaikka saisi, niin kaikkihan nuo ravintolisät ja vitamiinit maksaa Suomessa yleensä ainakin kaksi kertaa enemmän, joskus varmaan melkein kolme kertaa enemmän kuin iHerbissä. Joten kyllä se toimitusmaksu maksaa itsensä helposti takaisin alle 35 euron tilauksissakin.
Dhl vei reilusti alle tullirajan olevan paketin tullattavaksi ja pyysi noin 25€ tullauksen tekemisestä, kysyin voinko tehdä tullauksen itse, oli ok mutta eivät toimittaneet tarvittavia tietoja joita tullaukseen tarvitaan useista pyynnöistä huolimatta joten tullaus ei onnistunut ja tuotteet menivät palautukseen,sain toki tahani takaisin miinustettuna postikuluista mutta oli viimeinen kerta kun tuota firmaa käytän.
Vierailija kirjoitti:
Äskettäin yhden normikokoisen lisäravinnepurkin postimaksuksi olisi tullut melkein 8 euroa. Tulli- ja postimaksun takia ei kannata tilata isompia eriä. Taisi loppua tilaukset tähän.
Iherbissäkö? Itse tilasin huhtikuun lopulla vitamiineja 6 purkkia + kosmetiikkaa 2kpl 150ml lasipulloa, dhl:n toimitus kotiin maksoi 1,84€, tilauksen koko summa oli 130€. Alvia meni Suomeen saapuessa 23€. Hassusti kyllä vaihtelee noi toimitusmaksut.
Kannattaa käyttää kuriirifirmaa toimitustapana, vaikka se maksaa muutaman euron enemmän. Paketti tulee ajoissa, etanapostin kanssa aina vähän niin ja näin.