Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko muka täysimetyksen ehkäisyteho 98%

Vierailija
04.07.2006 |

kun yhdellä palstalla joku niin väittää, epäilee olevansa raskaana imetyksestä huolimatta

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:kaksi kertaa täysimetyksen aikana raskaaksi tullut.

Vierailija
2/9 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vauva oli vasta 3-4kk vanha! Ja oli täysimetyksellä, edes pullosta ei syönyt. Maitoakin tuli oikein suihkuamalla. Menkat oli kyllä alkaneet jo 7 vko synnytyksestä ja raskauskin osoittautui kohdunulkoiseksi :( Mutta kyllä siis voi raskautua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänhän nyt sanoo järkikin.

Vierailija
4/9 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on sanottu neuvolassa ja lääkärissä ja samaa olen lukenut.

Se siinä tietenkin on että ei voi tietää milloin ne menkat olisi alkamassa...

Vierailija
5/9 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein heti synnytyssalista päästyäni ;) Toinen olisi siis ollut tervetullut, jos on tullakseen. Haaveilen mieheni kanssa isosta perheestä :) -4-

Vierailija
6/9 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan moni sanoo, mutta enpäs menis vannomaan.. Se 2 % näkyy aika laajalti että toteen käy.. =D

Vierailija
7/9 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on imetys toiminut hyvänä ehkäisynä myös täysimetyksen loputtua, eli kun vauva on jo saanut kiinteitä ruokiakin. Olen imettänyt täysin lapsentahtisesti, myös öisin, eikä tuttia ole ollut käytössä. Luin aiheesta jostain kirjasta jo vuosia sitten ja ajattelimme kokeilla, koska lisälapset olivat ihan tervetulleita. Kuukautiseni pysyivät pois joka kerta 1½-2 v, enkä tullut sinä aikana raskaaksi, mutta kylläkin pian kuukautisten alettua. Lapsia on 4 ja imetän vielä pienintä, 1-vuotiasta.

Eli mulla toimii ja tiedän muitakin, joilla on sama kokemus, mutta mitään takuita ei voi antaa. Ainakin on olemassa joku tietty määrä imetyksiä / vrk mikä pitää vähintään olla, että ehkäisyteho säilyisi.

Vierailija
8/9 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen imettänyt kaikkia neljää lastani. nyt nuorimmainen on 9kk ja menkat ei ole alkaneet enkä ole raskaana. Olen aina imettänyt lähes vuoden ikään asti. Täysimetystä 4-6kk. nuorimmaisella 6kk. Yleensä ovat alkaneet siinä vaiheessa kun imetys vähentynyt huomattavasti siinä 10kk:n paikkeilla.

Vierailija
9/9 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulle kyllä lääkäri sanoi (kun siis kävin sitten sen kohdunulkoisen raskauden takia), että harvemmin munasolu kuitenkaan vielä irtoaa, kun täysimettää vaikka menkat olisikin alkaneet. Siis kun edellinen lapsikin oli vielä reilusti alle puolivuotias.

-4-