Narssitin uhri, menikö pitkään että löysit uuden miehen?
Narsistin uhri, menikö pitkään että löysit uuden miehen?
Kommentit (13)
meni . en halua enää ikin ämiestä .
Miksi pitäisi löytää joku ihminen? Sitä voi elää ihan yksinkin. Ei parisuhde ole mikään elämän täyttymys tai onnelliseksi tekevä asia. Kyllä se hyvä olo, sisältö ja onnellisuus löytyy ihan muualta.
Miksi oletus, että narsistit olisivat miehiä? Jos kerran uuden puolison tulee olla mies.
Miksi pitäisi syöksyä uusiin suhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletus, että narsistit olisivat miehiä? Jos kerran uuden puolison tulee olla mies.
Suurin osa narsisteista on tutkimusten mukaan miehiä, mutta niin ei se aina ole mies, voi olla nainenkin. Jos tämä koski vain hetero ja homosuhteessa olleita?
Entä, jos uhri on heteromies, ja se narsisti hänen äitinsä?
Olisin löytänyt nopeasti - toisen narsistisesti häiriintyneen.
Mutta tein päätöksen, että muuta elämäni suuntaa. Eli tutustuin itseeni, päättyneeseen avioliittooni, käänsi jokaisen kiven, jotta sain selville, miksi olin kyseisen miehen valinnut. Kun tämä työ tuli tehtyä, elämääni tuli tunne-elämältään tasapainoinen mies, jonka kanssa olen nykyään naimisissa. Tähän prosessiin meni kolmisen vuotta.
Pääsin narsistista kun löysin hyvän. Monihan on narsistin kanssa vaan koska hyvää ei ole vielä osunut kohdalle.
Kaiken sen lannistamisen ja vähättelyn jälkeen, löytyi ihminen jolla on sen verran terve itsetunto, että antaa toiselle tilaa ja kannustaa.
Narsistihan ei kykene rakastamaan, mutta hyvä kykenee ja rakkaus voittaa pelon. Toki menneisyys kummittelee joskus, mutta kaikki narsistiin liittyvä on niin alhaista, että muut on sellaisen saastan yläpuolella.
Tietenkään onni ei kiinni vain suhteista, vaan ihmisen täytyy uskoa, että on arvokas eikä sietää epäkunnioittavaa kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Entä, jos uhri on heteromies, ja se narsisti hänen äitinsä?
Vanhempia eikä sukulaisia ei voi valita. Mutta jos on itse valinnut puolison, ne itsesyytökset voi olla hirveitä.
Usein narsistin lapsi löytyy narsistin puolisoksi. Lapsuuden vuorovaikutuksen dynamiikka on vaurioittanut uhria niin paljon, että on tuttua jäädä alisteiseen asemaan.
Kun tiedostat kuvion ja vahvistat itseluottamustasi, voit tervehtyä ja saada terveitä ihmissuhteita. Aiheesta on kirjoitettu paljon. Kun oppii sanoittamaan asioita, toipuminen alkaa.
Ei tarvii enään uutta narsistinaista eikä naista muutenkaan. Yksin on hyvä
En ole koskaan ollut narssitin uhri. Mikä se muuten on?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi löytää joku ihminen? Sitä voi elää ihan yksinkin. Ei parisuhde ole mikään elämän täyttymys tai onnelliseksi tekevä asia. Kyllä se hyvä olo, sisältö ja onnellisuus löytyy ihan muualta.
Se ei tainnut olla pointti, etteikö yksin voi olla onnellinen. Vaan se, että suurin osa ihmisistä haaveilee löytävänsä joskus sen oikean, vaikka voisi hyvin yksinkin.
Terveisin narsistin uhri, joka elää onnellisesti yksin mutta toivoo joskus saavansa rakastavan kumppanin
ei mennyt, kuukausi noin niin olin tinderissä