Mitä mielikuvia sinulle tulee sanasta rönttönen?
Kommentit (24)
Kainuulainen perinnepiirakka. En tykkää itse niistä, ovat minulle vähän sellaisia wannabe-karjalanpiirakoita.
Naminaminami. Mummo teki tosi hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Naisen alapää.
Tämä
Ruiskuori puolukkatäyte. Makeahko suolainen piiras. Hyvin kainuulainen tyyliltään ja maultaan.
Yöks. Vaikka kainuulainen olenkin, ei todella rönttöset kuulu lemppareihin. Puolukkapuuropiirakka se siis on, mutta rönttösiksi olen kuullut sanottavan myös kusiluistimia tai tyyliin Reino-tossuja.
Vierailija kirjoitti:
Ruiskuori puolukkatäyte. Makeahko suolainen piiras. Hyvin kainuulainen tyyliltään ja maultaan.
Ruisku-orilla ruiskahtaa kunnolla.
Vaimoni pyysi just rönttöselle keittiöön.
Vierailija kirjoitti:
Yöks. Vaikka kainuulainen olenkin, ei todella rönttöset kuulu lemppareihin. Puolukkapuuropiirakka se siis on, mutta rönttösiksi olen kuullut sanottavan myös kusiluistimia tai tyyliin Reino-tossuja.
Ronttoset on sellaiset rikki olevat linttaan menneet kengät.
Nuorempana syötävä karjalaisleivonnainen, vanhempana toosa.
leivonnainen, pihapeli, kengät (kummpparit vs rönttöset)
Mulla olis täällä taskulämmintä rönttöstä tarjolla. <3
Isohetulainen tummanpunainen mustakarvainen roikkuva römpsä.
Risat varsikengät. Rönttönen ei voi olla mitään pientä, esim. siisti pieni peffa. Rönttönen ei voi olla mitään kaunista esim pienet pyöreät pakarat. Rönttönen on vanha ja ruma, oli sitten lajiltaan mikä tahansa. Syötävää ei ainakaan, oksentaisin jos pitäisi syödä jotain mitä sanotaan rönttöseksi.
Mutta mikään mitä nainen sisältää ei voi olla rumaa rönttöstä!
Vierailija kirjoitti:
Isohetulainen tummanpunainen mustakarvainen roikkuva römpsä.
Niin tai pikku-pikkurönnttö jota työnnät siihen himoitsemaasi roikkuvaan römpsään.
Epäsiisti.