Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Korona vie sieluni kylpyhuoneen nurkkaan
Poiminta

Minua nyt yksin asujana mietityttää mitä ihmiset touhuaa päivät karanteenissa.
Itse siis opiskelen ja asun yksin. Herään vain muutamia minuutteja ennen etäopetuksen alkua ja aina käy selitys "netissä vikaa" tai "kuka siel netis on?" jos ei vaan heti ehtinyt mukaan oppitunnille. Oppitunneillakin voi kuvan laittaa pois ja vain kuunnella. Pyykkien viikkaus sujui tänään loistavasti muiden keskustellessa omista aiheistaan tai esitellessään juttujaan.

Ongelmana on ettei karanteeni inspiroi mihinkään tekemiseen. Syödä jaksaa ja mieluiten vielä tilaa Woltilla oven taakse. Siinäkään ei tarvitse enää tervehtiä ja siitä olen iloinen.

Aika vaan kuluu hitaasti ja lenkkeily on aina väkinäistä. Netflix on plärätty läpi ja kaikenmaaliman tempparit tulee katsottua, vaikka en normaalisti seuraa sitä. Nyt kuitenkin olen uhrannut tylsyyteni Sami Kuroselle.

Mitä te siellä kodeissanne puuhastelette?

Sivut

Kommentit (188)

Vierailija

Hoidan työasiat, nukun, syön (ja lihon), masennun entisestään enkä edes jaksa käydä ulkona enää kuin vain pakollisesti kerta viikkoon ruokakaupassa.
Katson Netflixiä (nyt sentään mielenkiintoinen sarja menossa ”Dare me).

Voisi opiskella, mutta motivaatio on 0. Asun yksin ja olen sinkku. En tapaa ihmisiä ja juttelen ainoastaan vanhempien ja siskon kanssa Whatsappin välityksellä ja kollegoiden kanssa Skypessä.

Vierailija

Käyn töissä 7.30-15.30, sen jälkeen joko selaan nettifoorumeita/nettideittejä tai pelaan tai katson leffoja.

Käyn myös urheilemassa joko juoksemassa tai salilla.

Yksinäistä on kun on kaveriton sinkku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Opiskelen, kuuntelen äänikirjoja, katson leffoja, pelaan pelejä, kattelen striimejä, siivoan, jumppaan, virtuaalimatkailen, luen eri aiheista juttuja... oikein hyvin aika kuluu.

Vierailija

Turhan paljon tulee seurattua netistä koronaa. Myöskin neulon, virkkaan, teen kotitöitä ja ruokaa kolmelle aikuiselle. Enemmän pitäisi siivota muttei huvita. 

Vierailija

Pikkaisen olen lamaantunut, lomautuslappu lyötiin käteen ja tätä olisi nyt tarjolla ainakin kaksi kuukautta. Puhaltelen nyt vähän ja hahmottelen ajatuksiani. Eilen illalla rykäisin saunan jälkeen pienet yöpukukännit, surkuttelin siinä vähäsen. Taloudellisesti just ja just pärjään, mutta tiukille vetää. Eli en ole oikein mitään tehnyt, kunhan olen koomaillut. Jospa sitten ensi viikolla, suursiivous ja sitä rataa.

Vierailija

Meillä ei edes ole etäluentoja tms. Silti saan tehokkaasti aikani kulumaan pääosin opiskeluun. Helpottavaa, kun on jotain tekemistä ja voi ajatella pääosin muuta kuin koronaa. 

Vierailija

En ole varsinaisesti karanteenissa vaan saan liikkua, mutta teen sitä mahdollisimman vähän. Mieheni on karanteenissa eikä hän käy kuin lenkillä, muuten on kotona. 

Kohta lähden käymään kaupassa ja alkossa. 

Vierailija

Lue kirjoja, se inspiroi. Pelaa pelejä, se inspiroi. Selaa ihan uusia ihmeellisiä juttuja netistä, se inspiroi. Ala kirjoittaa, se inspiroi. Lenkkeile uusilla reiteillä, sekin inspiroi. Leivo, opiskele, opettele jotain uutta, siivoa kaikki kaapit, hoida huonekasveja, tee käsitöitä, soittele kavereita/sukulaisia läpi.

Mun on niin vaikea ymmärtää miten ihmiset tylsistyy niin helposti. Mulla ei oo ikinä tylsää.

Vierailija

Mä en tajua miksi jotkut innostuvat järjestelemään kaapin sisältöä... Ugh... itselleni pakkopullaa. Onhan se mukava että paikat on järjestyksessä mutta kun itselläni ne ei ikinä pysy. Nojoo ehkä korkeintaan kuivauskaapin käy läpi.

Vierailija

Teen ihan sitä samaa mitä tein ennen koronaa. Luen, pelaan, katson ohjelmia ja leffoja. Elämäni ei ole muuttunut Koronan myötä mitenkään. Eikun on se siten etten enää vaivaudu tekemään työhakemuksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina hirveesti ideoita tekemisistä joita toteutan, eli ei oo ongelmaa keksiä itselleen projekteja ja puuhaa. 

Miksi pitää olla koko ajan puuhaa? Eikä osaa vain olla?

Vierailija

Etätöitä klo 15.00 asti. Sitten lenkki ja kauppaan, jos jotain tarvitsee ostaa. Loppuilta nettiä, kirjan lukemista ja muutaman kerran viikossa lihaskuntoliikkeitä. Suoratoistona katson sarjoja tai leffoja.

Päivän rytmitys hakee vielä muotoaan, en ole oikein sisäistänyt jatkuvan etätyön päivärutiineja. Aamuisin on kyllä mukavaa, kun ei tarvitse meikata ja laittaa hiuksia mitenkään.

Mutta joo, hieman outoa, nyt kun on reilusti sitä aikaa, niin tuntuu ettei oikein mitään saa tehtyä. Lenkkeilykin on pakkopullaa, vaikka nyt sitä nimenomaan pitäisi harrastaa, kun työergonomia kotona on mitä on, eikä nyt tule luontaisesti niin paljoa liikuttua. Täällä etelässä on kyllä ulkona melkoisesti katupölyä, mikä aiheuttaa itselleni oireita.

Asun yksin, ja kaipaan sosiaalisia kontakteja työkavereiden kanssa. Skype ei korvaa normaalia juttelua työpaikan kahvihuoneessa. Tämä siitä huolimatta, että viihdyn normaalisti erinomaisesti myös yksin. Kaipaan niitä rutiineja, joita minulla oli työssä käydessä. Kaipaan myös sitä tunnetta, kun työpaikalta pääsee päivän päätteeksi kotiin. Nyt olen jo valmiiksi kotona. Hassua.

Odotan sitä päivää, että yhteiskunnan toiminta alkaa vihdoin normalisoitua. Tämä aika on nyt vain lusittava. Kyllä me tämä kestetään! Tsemppiä kaikille!

Vierailija

Pelailen playstationilla, katselen elokuvia tai muuta satunnaista muun muassa Netflixistä ja netistä, selailen nettiä/twitteriä/youtubea/twitch-streameja ym., luen tarinoita netistä, teen ruokaa, syön, saunon, ulkoilen koiran kanssa (ja leikin koiran kanssa sisätiloissa), soittelen ihmisille, juttelen nettikavereiden kanssa discordissa. Arkeni on siis enimmäkseen samanlaista kuin muutenkin, paitsi että osa-aikainen työ on nyt tauolla.

Vierailija

- selaan redditiä. siellä on valistuneempaa keskustelua.

- laitan yrtit kasvamaan. paikallinen kukkakauppias taitaa olla paniikissa, kun nosti hintoja 250%. en ole ihan valmis maksamaan ennen kympin kasvista 25e, vaikka uusille kasveille on tarvetta. 150% olisi vielä hyväksyttävää talkoohengessä, mutta 250 % on liikaa.

- nukun tavallista pidempään, kun ei mene enää aikaa työmatkoihin

- pähkäilen ajankuluksi, mitä premium hintaisia ruokia kannattaisi ostaa säästyneillä rahoilla, mitä ennen käytin turhiin tavaroihin. yllätyin, miten olennaisesti 2e tuontileipä eroaa 15e paikallisesti leivotusta leivästä. ajattelin, että ero olisi 5-10% luokkaa, eikä se ole järkevää maksaa liikaa. kallis leipä onkin 80-90% parempaa. jatkossa 15e leipä päätyy ostoskoriin.

- treenaan kotona. opettelen uusia tanssiliikkeitä.

- en ole sortunut uuteen peliin tai sarjojen katseluun. jäisin taas koukkuun ja menee aikaa hukkaan, kun nipistän yöunista. sitten olisi tosi ärtyneellä päällä seuraavan päivän.

- tulee nyt tosin katsottua omaan ammattiin liittyviä koulutuswebinaareja ja areenasta tiededokumentteja. eniten nautin luonto- ja tiededokkareista, mihin ennen "ei ollut" aikaa.

- työlistalla: sijoitusraamatun lukeminen. haluan firettää viiteenkymppiin mennessä. voihan kaappejakin siivota. samoin tietokoneen bittisäilöön unohtuneita kansioita. perehtyä tee-se-itse kotiprojekteihin. rasvata oven saranat. lista jatkuu loputtomiin.

- lyhyesti: toivon, että tämä jatkuisi pitkään. saan paljon enemmän järkeviä asioita tehtyä. toki en toivo kenenkään kuolemaa...

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat