Epidemia ei ole vielä edes alkanut ja olen jo väsynyt välttelemään tartuntaa
Olen vielä riskiryhmääkin astman takia, ja olen jo täysin uupunut tartunnan välttelyyn. Tuntuu, että puoli vuotta näin on ihan toivotonta. Asumme kerrostalossa Helsingissä ja täällä taitaa olla myös homeongelma.
Olen jo ollut yhden hengitystieinfektion takia karanteenissakin pari viikkoa ja tilaan nykyään ruuat kaupasta kotiinkuljetuksella. Tartunta voi tulla niidenkin kautta, jos vaikka oireeton sairastunut työntekijä koskettelee niitä. Tai miehen kautta, joka huitelee yhä harrastuksissa ja näköjään pistäytyy kaupoissa ostamassa itselleen herkkuja, vaikka olen sanonut, ettei pidä mennä. Tai teinin kautta, joka näkee ulkona kavereitaan.
Olen ihan henkisesti loppu tähän pelkäämiseen ja tartunnan välttelyyn.
Miten muilla menee?
Uuudet säännöt menee ihan ilman mitään ongelmaa. Kunnioitan muita enkä halua levittää tartuntaa, pidän välimatkaa kassajonossa, käyn niin harvoin kaupassa kuin mahdollista en rävellä tuotteita. Pesenkädet lähtiessä ja tullessa kotiin, yskin hihaan jos yskittää en muita päin.
Kyllä hieman korpeaa jos joku ei välitä käyttäytyä, vaan tahallisesti räkii ja yskii muita päin, kuin osoittaakseen ettei pelota eikä välitä muistakaan.
Laitan ruokaa mielelläni eikä kotona keittiössä oleminen haittaa.