Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija
Poiminta

Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?

• ylös 238
  • alas 34

Sivut

Kommentit (825)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En ole koskaan tykännyt. Aina tuli huono olo, päässä heitti jne enkä tarvitse alkoholia voidakseni heittäytyä rennoksi tai muitakaan tunnetiloja poistamaan/tasaamaan/vahvistamaan. 

Eikä se nyt varmaan pahaksi ole kehollekaan olla ilman. 

• ylös 489
  • alas 39
Vierailija

Se,kun sunnuntaina illalla hampaiden pesun jälkeen nielaisin suuveden ykkösellä alas vanhasta tottumuksesta niinkuin shotin. Silloin meni korkki kiinni.

• ylös 817
  • alas 24
Vierailija

Ei mikään, tolkuttoman ja pelkkää pahaa oloa tuovan ryyppäämisen kyllä lopetin jo nuoruudessa.

• ylös 203
  • alas 25
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se,kun sunnuntaina illalla hampaiden pesun jälkeen nielaisin suuveden ykkösellä alas vanhasta tottumuksesta niinkuin shotin. Silloin meni korkki kiinni.

Kova.

• ylös 297
  • alas 20
Vierailija

Alkoholinkäyttö on hiipunut kokonaan lähes siksi etten enää nelikymppisenä halua/jaksa käydä missään enkä yksinkään ole oppinut juomaan. Tuskin tulen koskaan palaamaan entiseen kun pääasialliset ajanvietteeni olisi hyvä tehdä selvinpäin ja lisäksi olen löytänyt raittiin miehenkin.

• ylös 379
  • alas 17
Vierailija

Kun muutamat viimeisimmät ryyppyreissut meni vain masenteluksi ja suoranaiseksi rähinäksi, niin päätin ettei sovi enää minun nupilleni.

• ylös 418
  • alas 13
Vierailija

Kun lopetin juomisen ja join myöhemmin limsaa, niin huomasin siinä oudon sivumaun.

Olin tottunut, että limsassa on aina viinaa terästyksenä.

• ylös 368
  • alas 15
Vierailija

Muutos kannattaa kirjoitti:
Siirryin muihin päihteisiin. Tulee halvemmaksi, eikä tule krapuloita.

Mulla samaa mutta olosuhteiden pakosta meni uudestaan juomiseen. Ihan sairasta että vähemmän haitallinen on laitonta.

• ylös 137
  • alas 126
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muutos kannattaa kirjoitti:
Siirryin muihin päihteisiin. Tulee halvemmaksi, eikä tule krapuloita.

Mulla samaa mutta olosuhteiden pakosta meni uudestaan juomiseen. Ihan sairasta että vähemmän haitallinen on laitonta.

Se on hyvä juttu.

Zinc

• ylös 12
  • alas 78
Vierailija

Kasvoin aikuiseksi. Ei kiinnosta enää jokaviikonloppuinen kännääminen ja ympäripäissään örveltäminen, puhumattakaan krapulapäivistä. Enää ei mene viikonloput hukkaan, vaan voin tehdä kaikkea kivaa. Harrastan liikuntaa, vietän aikaa perheen kanssa, kokkailen, yms.

• ylös 539
  • alas 36
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Krapulat on niin hirveitä ja yöunet menee, että ei vain halua sitä kokea.

Tämä. 20-kymppisenä pystyi vetämään 5 päivää muutaman tunnin yöunilla eikä mitään krapulaa päivän päästä lopettamisesta. Jos nyt tempoisin 40-vuotiaan 5 päivää viinaa putkeen, niin sais saman tien soittaa ambulanssin että vievät heräämöön ja pumppaavat rauhoittavia ettei tule delirum tremensis.

• ylös 494
  • alas 27
Vierailija

Juominen tuntui jotenkin vain niin turhalta. Muutama siideri joka perjantai ja lauantai... miksi?

• ylös 367
  • alas 32
Vierailija

Seuraavana päivänä oli henkisesti aina paha olla. Iski jonkilainen masennus ja ahdistus mitä en normaalisti koe ollenkaan. Masistelin ja synkistelin kotona ja mietin että oon paska ihminen. Nämä oireet tuli mulle 25-vuotiaana. Sitä ennen en koskaan kärsinyt minkäänlaisista krapuloista.

Alkoholi sai jäädä. En halua krapulaa enkä henkistä pahoinvointia enää.

• ylös 538
  • alas 7

Sivut