Tilasin potilasasiakirjat yli kuukausi sitten, ei ole lähetetty!
Miksi asiasta vastaava henkilö ei lähetä niitä?
Kommentit (26)
Varmasti kyseisen sairaalan arkistossa osaavat paremmin kertoa. Kenties joku teksti odottaa esim. lääkärin tarkistamista vielä?
Vierailija kirjoitti:
Pyyntö ei koskaan ole mennyt perille.
Vein sen itse paikan päällw.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti kyseisen sairaalan arkistossa osaavat paremmin kertoa. Kenties joku teksti odottaa esim. lääkärin tarkistamista vielä?
Ei odota tarkistusta. Ne ovat vuosikymmenten takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten asia on kuten edellä kerrottiin, lääkäri ei ole ehtinyt tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se takaa sitä että pyytö menee perille asti. Jäänyt johonkin pöydälle tai mennyt ehkä lopuksi roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se takaa sitä että pyytö menee perille asti. Jäänyt johonkin pöydälle tai mennyt ehkä lopuksi roskiin.
Ei niitä roskiin laiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen lääkäriä tarvita, sihteeri jolla on se pesti, hoitaa asian ja lähettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä roskiin laiteta.
No ei niitä sinne välttämättä erikseen tarvi laittaakaan.
Kysy kyseisestä paikasta, niin asia selviää ja saat paperisi. Tai katso käyntitietosi kannasta.
Veikkaan, että Valvirassa on muutakin tekemistä.
Siellä osastosihteeri on ollut kahvitauolla, ei oo huomannut. Kerran os.sihteeri ei muistanut lähettää potilaalle kutsua sairaalaan vaikka tällä oli syöpä ja kiireesti olisi tarvittu ottaa sairaalaan hoidettavaksi. Arvaatte miten kävi.
Tuo on vielä todella lyhyt aika. Itse tilasin potilasasiakirjani, en edes muista tarkkaan milloin, n. vuonna 2009-2011. Eli siitä on jo n. 10 vuotta aikaa. Enkä ole vieläkään saanut niitä. Joten ehkä sinunkin kannattaa varautua pitkään odotukseen.
Jos ne on vuosikymmenten takaisia papereita, ne ovat jossain arkistossa, joka ei välttämättä ole enää edes siinä sairaalassa, johon laitoit pyynnön. Lisäksi ne eivät ehkä olekaan hyllyssä siinä kohtaa kuin niiden pitäisi eli on arkistoitu väärin. 030860 syntymäajalla onkin ehkä arkistoitu 080860 tai 080360 kohtaan. Työskentelin kasarilla ison sairaalan arkistossa ja aina välillä sairaskertomuksia jouduttiin etsimään kissojen ja koirien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen lääkäriä tarvita, sihteeri jolla on se pesti, hoitaa asian ja lähettää.
Sihteeri ei voi lähettää mitään, mikä ei ole valmis.
Osaako joku sanoa kun vuosia sitten minulta hävisi potilaskertomus-kansio joka oli tilattu kotikaupungistani. Se siis kyllä saapui silloiselle terveysasemalle mutta oudosti sitä ei löytynytkään eräällä käynnillä enää. Silloin kertomukset jätettiin potilashuoneiden ulkopuolelle oleviin telineisiin lääkäriä varten.
Myöhemmin pyysin toisaalla sen paikan potilaskertomuksia mitä on kirjattu paperille niin hoitaja lähti etsimään ja tuli takaisin ja sanoi että ei niitä löytynyt.
Mihinkähän kaikki paperini on hävinneet vai onko taustalla jotain muuta? Keskussairaalasta en ole kysellyt että onko siellä vanhamuotoinen kansioni vielä tallella.
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku sanoa kun vuosia sitten minulta hävisi potilaskertomus-kansio joka oli tilattu kotikaupungistani. Se siis kyllä saapui silloiselle terveysasemalle mutta oudosti sitä ei löytynytkään eräällä käynnillä enää. Silloin kertomukset jätettiin potilashuoneiden ulkopuolelle oleviin telineisiin lääkäriä varten.
Myöhemmin pyysin toisaalla sen paikan potilaskertomuksia mitä on kirjattu paperille niin hoitaja lähti etsimään ja tuli takaisin ja sanoi että ei niitä löytynyt.
Mihinkähän kaikki paperini on hävinneet vai onko taustalla jotain muuta? Keskussairaalasta en ole kysellyt että onko siellä vanhamuotoinen kansioni vielä tallella.
Ja voiko näistä laittaa selvitystä terveysasemille tai jonnekin? Ja mitä jos näitä aiemmin kadoksissa olleita papereita ei löydy mistään niin mitäs sitten? Tuo kotikaupungistani tilattu kansio sisälsi kaikki tietoni vauva-ajasta yli 20 vuotiaaksi asti.
Soita Valviraan lakimiehelle. Alkaa tapahtua.