Sivut

Kommentit (12613)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-Pfizer johtaja: kaikki rokotteen ottaneet kuolee 2 vuodessa.

0.8% kuolee 2 viikossa.
Loput kuolee 2 vuodessa.
Kertoja rokotteita suunnitellut professori.

https://www.lifesitenews.com/news/exclusive-former-pfizer-vp-your-govern...

Yeadon ei itse asiassa ole ollut mukana suunnittelemassa rokotteita ja lähti Pfizerilta jo 2011.

Rokotteita on annettu maailmalla jo kuukausia. Suomessakin jo yli miljoona on saanut jo rokotteen, joten missä ovat rokotteeseen kuolleet?

Taas vaaditaan muilta faktanrarkistusta, mutta itse ei tehdä sitä kuitenkaan loppuun asti, vaan juuri siihen asti, mitä halutaan kuulla.

https://www.reuters.com/investigates/special-report/health-coronavirus-v...

(((faktantarkistus)))

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos ilman rokotuksia 3 miljoonaa Suomessa saa koronan ja heistä edes 0,4% kuolee, on se 12 000.
12 000 tragediaa, tilastoissa 0,4% sairastuneista.

Normaali kausiflunssa on tilastoiden valoissa tappavampi. Yli 160-kertaa tappavampi.

THL:lla oli tapana väittää, että kausi-influenssa tappaa 2000 suomalaista talvessa.  Nyt korona ei ole tartuttanut edes tuhatta kuollutta kahtena talvena. Mikä ihmeen kriisi tämä muka on?

- - - - - - - - - - -

"THL:lla oli tapana väittää, että kausi-influenssa tappaa 2000 suomalaista talvessa. Nyt korona ei ole tartuttanut edes tuhatta kuollutta kahtena talvena. Mikä ihmeen kriisi tämä muka on?"

(Terveyskirjasto: "Vuosittaisen kausi-influenssan aallossa todetaan Suomessa kuitenkin noin 500 "ylimääräistä" kuolemaa. Valtaosa niistä johtuu huonokuntoisten ja iäkkäiden henkilöiden perussairauksien äkillisestä huononemisesta influenssan aikana. Taisi jälleen kerran menna esitetyt luvut tarkoitushakuisen vääristelyn puolelle?)

https://www.savukoski.fi/news-article/9164/

Savukosken alueella (noin 70km Sodankylästä itään) kunta ohjeistaa asukkaitaan mahdollisen Cocid-19 epidemian torjunnassa.

Minkähän ihmeen takia he mielestäsi toimivat noin, vaikka koko kunnan alueella ei ole yhden yhtä koronavirustartuntaa todettu???

Eikös siellä voitaisi olla ja elää kuin Ellun kanat sitten? Korona on kaukana maalikylillä ja ei heitä heilauta?

Ihankos oikeasti noin ajattelet, mutta ilmeisesti kuitenkin eteläsuomalaisesta näkökulmasta katsoen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos ilman rokotuksia 3 miljoonaa Suomessa saa koronan ja heistä edes 0,4% kuolee, on se 12 000.

Normaali kausiflunssa on tilastoiden valoissa tappavampi. Yli 160-kertaa tappavampi.

THL:lla oli tapana väittää, että kausi-influenssa tappaa 2000 suomalaista talvessa.  Nyt korona ei ole tartuttanut edes tuhatta kuollutta kahtena talvena. Mikä ihmeen kriisi tämä muka on?

Osaatko kertoa, minä vuonna viimeksi USAssa influenssa on tappanut 600 000 ihmistä? Tai Brasiliassa 350 000?

Eihän niitä testata. Se on arvio. Kokonaiskuolleisuus ei ole noussut mitattavasti.

Kokonaiskuolleisuus nimenomaan on kasvanut aiempien vuosien keskiarvosta jenkeissä sen reilut puoli miljoonaa, itse asiassa enemmän kuin mitä on tilastoitu koronaan liittyviä kuolemia.

Sinäkin tämän kyllä taisit tietää, joten miksi valehtelet?

Vierailija

Espanja, Italia, Saksa, Hollanti: Astraa vain yli 60-vuotiaille. Belgia ja Ranska: yli 55-vuotiaille. Astra-rokotteen jälkeen kuolleissa on ollut useampi 57- ja 60-vuotias. Toivottavasti Suomi pitää rajan vähintään 60-vuotiaissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Osaatko kertoa, minä vuonna viimeksi USAssa influenssa on tappanut 600 000 ihmistä? Tai Brasiliassa 350 000?

Eihän niitä testata. Se on arvio. Kokonaiskuolleisuus ei ole noussut mitattavasti.

Kokonaiskuolleisuus nimenomaan on kasvanut aiempien vuosien keskiarvosta jenkeissä sen reilut puoli miljoonaa, itse asiassa enemmän kuin mitä on tilastoitu koronaan liittyviä kuolemia.

Sinäkin tämän kyllä taisit tietää, joten miksi valehtelet?

Eilen uutisoitiin, että elinajan odote laski viime vuonna (monessa maassa yli vuodella) kaikissa muissa EU-maissa paitsi Suomessa ja Tanskassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin facebookin koronakapina ryhmään ja en tiedä itkeä vai nauraa miten uskomattoman paljon Suomessa on ihimisä jotka kehtaavat omalla naamallaan ja nimellään jakaa salaliittotuubaa.

Höpö höpö. Te jaatte jatkuvasti ite sitä salaliittotuubaa esim maskeista kuinka ne auttaa koronaan VAIKKA PAKETISSA LUKEE ISOLLA ETTÄ SUOJAA BAKTEEREILTA. Ja korona on VIRUS.

Meidän käyttämissä hengityssuojien paketeissa kyllä lukee että suojaa bakteereilta JA viruksilta.

Sitä en tiedä mitä kangasrättejä itse käytät.

Onko ne niitä uusia "No problem" maskeja mitkä tuhoaa virukset heti kun osuu maskin pintaan? Mahtaa olla melkoiset myrkyt siinäki maskissa ja sä hengität niitä. Toivottavasti et lapsille niitä laita jos lapsia on. Eikä ne ole edes ce-merkittyjä eikä estä altistumista niinku paketissa lukee. Kuluttajan huijaamista 🤦‍♀️

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin facebookin koronakapina ryhmään ja en tiedä itkeä vai nauraa miten uskomattoman paljon Suomessa on ihimisä jotka kehtaavat omalla naamallaan ja nimellään jakaa salaliittotuubaa.

Höpö höpö. Te jaatte jatkuvasti ite sitä salaliittotuubaa esim maskeista kuinka ne auttaa koronaan VAIKKA PAKETISSA LUKEE ISOLLA ETTÄ SUOJAA BAKTEEREILTA. Ja korona on VIRUS.

Meidän käyttämissä hengityssuojien paketeissa kyllä lukee että suojaa bakteereilta JA viruksilta.

Onko ne niitä uusia "No problem" maskeja mitkä tuhoaa virukset heti kun osuu maskin pintaan? Mahtaa olla melkoiset myrkyt siinäki maskissa ja sä hengität niitä. Toivottavasti et lapsille niitä laita jos lapsia on. Eikä ne ole edes ce-merkittyjä eikä estä altistumista niinku paketissa lukee. Kuluttajan huijaamista 🤦‍♀️

Et ole FFP2/FFP3-maskeista ikinä kuullut? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

MOI, NAKKENAX

Ei ole mainitsemiasi, EIKÄ mitään mitkä on myynninedistämistarkoituksessa tehtyjä tähän tilanteeseen tarkoittaen. Vaan ihan kunnon suojaimia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko teistä ymmärtää mikä se rokottaa ja myytävä piikki aine on todella ja mitä se tekee teille? Ettekö osaa itse ottaa selvää ja lukea mitään tietoja netistä some kanavilta vaan kaikki mitä kuulette televisiosta, radiosta,lehdistä on täysin totta ja siihen voi luottaa?
Kun täällä joku varoittaa ja kertoo ettei kannata ottaa piikkiä koska hänellä on tiedot mitä se aiheuttaa terveydelle jos ei heti niin kuukausien,vuosien kuluttua. Te ette välitä vaan alatte hyökätä kimppuun höpöttämällä sivu asioita. Jotkut tekee sitä ihan pahuutta ja palkattuna näköjään mediassa. Te ette ole vielä tietoisia ja nähneet todellista pahuutta maailmassa vaan luotatte naivisti mitä joku sanoo.
Hyväuskoisuus ja arviointikyvyn puute elämässä johtaa vaikeuksiin.
Ettekö tajua tätä jatkuvaa media propagandaa jolla teitä ohjataan itse tuhoisaan käytökseen? Pitämään maskeja,turvälejä ym. Ne kaikki vain heikentää vastuskykyä kuten kaikki ne rokote piikit lapsesta lähtien tekevät samoin vanhusten flunssa rokotteet. Olette aivopesun kohteena koko elämänne jos ette ymmärrä miten teitä ohjataan vahingoittamaan itseänne ja muita. Ei ole mitään vaarallista pandemiaa se on vain pelottelua. TAVALLISIA FLUNSSIA joita sitten nimitetään covid kotonasi. Hämäystä hölmöille.

Selitäpä tuo henkilölle, joka on ollut 10kk sairaslomalla pitkittyneen koronan takia. Tai henkilölle, joka on ollut 6 viikkoa teholla.

Kun ette erota edes flunssaa influenssasta näköjään. Influenssa on flunssaa vakavampi, mutta eipä influenssan takia ole nyt kuollut yli 500 000 yksin USA:ssa.
Miten selitätte tilastot eri maista?

Flunssaan ei ole rokotetta, influenssaan on. Mitään vanhusten flunssapiikkiä ei ole edes olemassa.

Koronavastaisesta some-materiaalista lähes 2/3 on alunperin 12 amerikkalaiselta. 12.
He siis ilmeisesti ovat luotettavampia kuin esim. WHO:n asiantuntijakoneisto.

Eli kenen propagandaa itse uskot? Kumma, kun kulkutautimyönteiset tuntuvat vaativan ihmisiä ajattelemaan itse ja ottamaan selvää, mutta WHO, tieteelliset julkaisut yms eivät kelpaakaan ja oman näkemyksen vastainen teilataan aivopesun tulokseksi.
"Ajattele itse, mutta ajattele kuten me". Niinkö?
Ja luota vain tietoon ja sivustoihin, jotka ME tiedämme. Muu on soopaa. Niinkö?

Todella huvittavaa, että joku uskoo suomimediaa, vaikka koko maailma tarjolla netin kautta.

- - - - - - - - - - -

"Todella huvittavaa, että joku uskoo suomimediaa, vaikka koko maailma tarjolla netin kautta."

Kertoo paljon edellisen kirjoittajan surffailutottumuksista väittää moista!

Itse seuraan kymmeniä tunnettuja ja luotettavia uutisalustoja maailmalla ja ihan päivittäin ja sen mukaan, missä tapahtuu. Esimerkiksi IL:ssa uutisoidun Trumpin takinkäännön rokotesuosituksen osalta varmistin jenkkilähteistä ja linkitin ne tällekin foorumille.

Kun Israelissa alkoi maailman tehokkaimmaksi sanottu rokotuskampanja, luonnollisesti seurasin asiaa paikallisten lähteiden uutistarjonnan kautta. Esimerkkinä The Jerusalem Post ja todellla moni muu englanninkielinen julkaisu Israelissa oli lähteenäni.

Mutta hyvä edellinen kirjoittaja, tiedätkös mitä!   Ulkomaiset tunnetut julkaisut kertovat asioista hyvin, hyvin samalla nuotilla kuin vaikka halveksimasi YLE tai IL tekee. Itse asiassa oma käsitys on se, että kotimaiset julkaisut seuraavat maailman uutistarjontaa pienellä viiveellä juuri suurten mediatalojen ja kansainvälisten uutistuottajien kuten Reuters kautta tarjonnan kautta.

https://www.reuters.com/world

Ihan mielenkiinnosta, voitko antaa ihan oikeita  esimerkkejä siitä, "miten huvittavaa on seurata suomimediaa" ja mitä virheitä siinä on mielestäsi esiintynyt?  

Kas kun näitä "YLE valehtelee" väittämiä näkee viikoittain mutten koskaan ole saanut elävää esimerkkiä asiasta. Voisitkos sinä lyödä pöytään raflaavan esimerkin tästä vääristelystä ja valehtelusta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko teistä ymmärtää mikä se rokottaa ja myytävä piikki aine on todella ja mitä se tekee teille? Ettekö osaa itse ottaa selvää ja lukea mitään tietoja netistä some kanavilta vaan kaikki mitä kuulette televisiosta, radiosta,lehdistä on täysin totta ja siihen voi luottaa?
Kun täällä joku varoittaa ja kertoo ettei kannata ottaa piikkiä koska hänellä on tiedot mitä se aiheuttaa terveydelle jos ei heti niin kuukausien,vuosien kuluttua. Te ette välitä vaan alatte hyökätä kimppuun höpöttämällä sivu asioita. Jotkut tekee sitä ihan pahuutta ja palkattuna näköjään mediassa. Te ette ole vielä tietoisia ja nähneet todellista pahuutta maailmassa vaan luotatte naivisti mitä joku sanoo.
Hyväuskoisuus ja arviointikyvyn puute elämässä johtaa vaikeuksiin.
Ettekö tajua tätä jatkuvaa media propagandaa jolla teitä ohjataan itse tuhoisaan käytökseen? Pitämään maskeja,turvälejä ym. Ne kaikki vain heikentää vastuskykyä kuten kaikki ne rokote piikit lapsesta lähtien tekevät samoin vanhusten flunssa rokotteet. Olette aivopesun kohteena koko elämänne jos ette ymmärrä miten teitä ohjataan vahingoittamaan itseänne ja muita. Ei ole mitään vaarallista pandemiaa se on vain pelottelua. TAVALLISIA FLUNSSIA joita sitten nimitetään covid kotonasi. Hämäystä hölmöille.

Selitäpä tuo henkilölle, joka on ollut 10kk sairaslomalla pitkittyneen koronan takia. Tai henkilölle, joka on ollut 6 viikkoa teholla.

Kun ette erota edes flunssaa influenssasta näköjään. Influenssa on flunssaa vakavampi, mutta eipä influenssan takia ole nyt kuollut yli 500 000 yksin USA:ssa.
Miten selitätte tilastot eri maista?

Flunssaan ei ole rokotetta, influenssaan on. Mitään vanhusten flunssapiikkiä ei ole edes olemassa.

Koronavastaisesta some-materiaalista lähes 2/3 on alunperin 12 amerikkalaiselta. 12.
He siis ilmeisesti ovat luotettavampia kuin esim. WHO:n asiantuntijakoneisto.

Eli kenen propagandaa itse uskot? Kumma, kun kulkutautimyönteiset tuntuvat vaativan ihmisiä ajattelemaan itse ja ottamaan selvää, mutta WHO, tieteelliset julkaisut yms eivät kelpaakaan ja oman näkemyksen vastainen teilataan aivopesun tulokseksi.
"Ajattele itse, mutta ajattele kuten me". Niinkö?
Ja luota vain tietoon ja sivustoihin, jotka ME tiedämme. Muu on soopaa. Niinkö?

Todella huvittavaa, että joku uskoo suomimediaa, vaikka koko maailma tarjolla netin kautta.

- - - - - - - - - - -

"Todella huvittavaa, että joku uskoo suomimediaa, vaikka koko maailma tarjolla netin kautta."

Kertoo paljon edellisen kirjoittajan surffailutottumuksista väittää moista!

Itse seuraan kymmeniä tunnettuja ja luotettavia uutisalustoja maailmalla ja ihan päivittäin ja sen mukaan, missä tapahtuu. Esimerkiksi IL:ssa uutisoidun Trumpin takinkäännön rokotesuosituksen osalta varmistin jenkkilähteistä ja linkitin ne tällekin foorumille.

Kun Israelissa alkoi maailman tehokkaimmaksi sanottu rokotuskampanja, luonnollisesti seurasin asiaa paikallisten lähteiden uutistarjonnan kautta. Esimerkkinä The Jerusalem Post ja todellla moni muu englanninkielinen julkaisu Israelissa oli lähteenäni.

Mutta hyvä edellinen kirjoittaja, tiedätkös mitä!   Ulkomaiset tunnetut julkaisut kertovat asioista hyvin, hyvin samalla nuotilla kuin vaikka halveksimasi YLE tai IL tekee. Itse asiassa oma käsitys on se, että kotimaiset julkaisut seuraavat maailman uutistarjontaa pienellä viiveellä juuri suurten mediatalojen ja kansainvälisten uutistuottajien kuten Reuters kautta tarjonnan kautta.

https://www.reuters.com/world

Ihan mielenkiinnosta, voitko antaa ihan oikeita  esimerkkejä siitä, "miten huvittavaa on seurata suomimediaa" ja mitä virheitä siinä on mielestäsi esiintynyt?  

Kas kun näitä "YLE valehtelee" väittämiä näkee viikoittain mutten koskaan ole saanut elävää esimerkkiä asiasta. Voisitkos sinä lyödä pöytään raflaavan esimerkin tästä vääristelystä ja valehtelusta?

Tuota samaa olen muutaman kerran kysellyt, mutta vastausta ei vaan kuulu.

Asiaa voi tuo edellinen YLE.N valehtelijaksi väittäjä tarkistaa esim. JSN. tuomioista....montako löytyy ns. langettavia. 

Asiaa tuntemattomalle sanottakoon, jotta se JSN on JulkisenSanan Neuvosto, joka valvoo oikeita tiedotusvälineitä ja niiden tiedonjakoa, ettei sinne pesiinny mitään valheita syytävää osastoa.

Ei taida montaa langettavaa löytää kukaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

- - - - - - -

"Kokonaiskuolleisuus ei ole noussut mitattavasti"

Tuo ei pidä paikkaansa ja ohessa helppona esimerkkinä ties monenteenko kertaan Ruotsi. Vuonna 2020 Ruotsissa kuoli 9.175 ihmistä enemmän kuin vuonna 2019 ja vuoden 2020 kuolinluvut ovat suuremmat kuin Ruotsissa koskaan ja ikinä.

Miten koronakieltäjä selittää nuo selkeästi kasvaneet ja ennätysmäiset kuolinmäärät?

"https://www.statista.com/statistics/525353/sweden-number-of-deaths/"

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole missään vaiheessa käyttänyt maskia vieläkään, en kaupassa enkä junassakaan, vaikka joudun päivittäin pk-seudulle matkustamaan töihin ja takas. Vielä ei ole koronaa tullut. Milloin sen saan?

Koska te oikeasti tajuatte, että maski suojelee ennen kaikkea muita? Jokainen enemmistöön kuuluva, joka maskia käyttää, suojelee SINUA tartunnalta ja itse otat riskin, että oireettomana levittelet ympäriinsä.

Jos 90% käyttää maskia, olet varsin hyvin suojassa junassa, vaikket itse käytä. Tilanne olisi eri, jos vain 10% käyttäisi.

Tuo, että maskin käyttäjä suojelisi minua tartunnalta maskia käyttämällä, edellyttäisi, että maskin käyttäjä olisi saanut itse tartunnan. Tartunnan saaneiden määrä väestössä on kuitenkin niin vähäinen, ettei se ole todennäköistä. Maskin käyttäjä pitää siis maskia lähinnä suosituksen tai pakon voimasta tai omaksi ilokseen, mutta ei suojele minua. Näin yli 99:ssä % tapauksista.

- - - - - - - - -

"Tartunnan saaneiden määrä väestössä on kuitenkin niin vähäinen, ettei se ole todennäköistä."

Tartunnan saaneiden määrää väestötasolla ei tietääkseni tiedetä missään päin maailmaa luotettavasti. Eikä varsinkaan juuri sen lähijunan tilannetta, jolla matkustat.

IL:  "Eteläafrikkalainen virusmuunnos levisi: 64 tartunnan, rypäs alkoi bussissa – ”Kyytiin tuli yksi aivasteleva matkustaja”   Lisäksi "se yksi" oli kaltaisesi maskivastainen.

Se siitä argumentistäsi.

Matkustan kylläkin kaukoliikenteen junalla, ja sitten vielä metrolla.

Kyllä joissakin kunnissa tehtyjen seulontojen perusteella voidaan arvioida viruksen määrää väestössä kokonaisuudessaan. Tartunnan saaneiden määrä ei ole sikäli oleellinen, että tartunnan saanut ei ole tartuttava kuin joitakin päiviä, joten vaikka joku oireettoman tartunnan saanut olisikin junassa, hän ei välttämättä ole tartuttava. Mutta vaikka olisikin, minun kannaltani ei olisi ongelmaa, kun mielelläni koronan saisin. Ihmettelen vain, kun en ole saanut.

" Mutta vaikka olisikin, minun kannaltani ei olisi ongelmaa, kun mielelläni koronan saisin"

"Jos on tyhmä pää, koko ruumis kärsii".

- - - - - - - - - - - - -

.

.

.

Long Covid 

"Ensimmäiset tieteelliset raportit pitkäkestoisesta COVID-19-taudista julkaistiin kesän 2020 aikana.

Italiassa tehdyssä tutkimuksessa seurattiin 143:a COVID-19:n takia sairaalassa hoidettua potilasta (19).

Heidät tutkittiin keskimäärin 60 päivän kuluttua ensimmäisten oireiden ilmaantumisesta. Tässä vaiheessa vain 13 % potilaista ilmoitti olevansa täysin oireettomia, 32 %:lla oli 1-2 COVID-19-tautiin yhdistettyä oiretta ja 55 %:lla vähintään kolme oiretta.

Potilaista 44 % kertoi, että heidän elämänlaatunsa oli heikentynyt taudin vuoksi. Tavallisimmat yleisoireet olivat uupumus, hengitysvaikeudet, nivelkivut, rintakipu, yskä ja heikentynyt hajuaisti."

Globally, it is estimated that 0.5–1 percent of those who are infected with COVID-19 die.

- - - - 

"Mutta vaikka olisikin, minun kannaltani ei olisi ongelmaa, kun mielelläni koronan saisin."

Olisi mielenkiintoita kuulla jäsennellyt ja argumentoidut perusteet oheiselle toivomukselle....

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole missään vaiheessa käyttänyt maskia vieläkään, en kaupassa enkä junassakaan, vaikka joudun päivittäin pk-seudulle matkustamaan töihin ja takas. Vielä ei ole koronaa tullut. Milloin sen saan?

Koska te oikeasti tajuatte, että maski suojelee ennen kaikkea muita? Jokainen enemmistöön kuuluva, joka maskia käyttää, suojelee SINUA tartunnalta ja itse otat riskin, että oireettomana levittelet ympäriinsä.

Jos 90% käyttää maskia, olet varsin hyvin suojassa junassa, vaikket itse käytä. Tilanne olisi eri, jos vain 10% käyttäisi.

Tuo, että maskin käyttäjä suojelisi minua tartunnalta maskia käyttämällä, edellyttäisi, että maskin käyttäjä olisi saanut itse tartunnan. Tartunnan saaneiden määrä väestössä on kuitenkin niin vähäinen, ettei se ole todennäköistä. Maskin käyttäjä pitää siis maskia lähinnä suosituksen tai pakon voimasta tai omaksi ilokseen, mutta ei suojele minua. Näin yli 99:ssä % tapauksista.

- - - - - - - - -

"Tartunnan saaneiden määrä väestössä on kuitenkin niin vähäinen, ettei se ole todennäköistä."

Tartunnan saaneiden määrää väestötasolla ei tietääkseni tiedetä missään päin maailmaa luotettavasti. Eikä varsinkaan juuri sen lähijunan tilannetta, jolla matkustat.

IL:  "Eteläafrikkalainen virusmuunnos levisi: 64 tartunnan, rypäs alkoi bussissa – ”Kyytiin tuli yksi aivasteleva matkustaja”   Lisäksi "se yksi" oli kaltaisesi maskivastainen.

Se siitä argumentistäsi.

Kyllä joissakin kunnissa tehtyjen seulontojen perusteella voidaan arvioida viruksen määrää väestössä kokonaisuudessaan. Tartunnan saaneiden määrä ei ole sikäli oleellinen, että tartunnan saanut ei ole tartuttava kuin joitakin päiviä, joten vaikka joku oireettoman tartunnan saanut olisikin junassa, hän ei välttämättä ole tartuttava. Mutta vaikka olisikin, minun kannaltani ei olisi ongelmaa, kun mielelläni koronan saisin. Ihmettelen vain, kun en ole saanut.

" Mutta vaikka olisikin, minun kannaltani ei olisi ongelmaa, kun mielelläni koronan saisin"

Ylen uutisesta pääsee linkkejä pitkin alkuperäiseen tutkimukseen käsiksi, jos Yle epäilyttää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

- - - - - - - - -

Se siitä argumentistäsi.

Ylen uutisesta pääsee linkkejä pitkin alkuperäiseen tutkimukseen käsiksi, jos Yle epäilyttää.

Linkki jäi matkasta.

https://yle.fi/uutiset/3-11872278?utm_source=facebook&utm_campaign=yleuu...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

EI SUOJELE! voi hyvää päivää teidän kanssa kuinka sekasi ootte. Terve ihminen ei tarvi maskia eikä terve ihminen levitä tauteja! Maskeista on tehty useita tutkimuksia eikä niiden hyödyistä ole mitään näyttöä!

Väittämäsi ei todellakaan pidä paikkaansa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

EI SUOJELE! voi hyvää päivää teidän kanssa kuinka sekasi ootte. Terve ihminen ei tarvi maskia eikä terve ihminen levitä tauteja! Maskeista on tehty useita tutkimuksia eikä niiden hyödyistä ole mitään näyttöä!

Laita tänne sitten oikea, vertaisarvioitu tutkimus, jossa osoitetaan, ettei maskeista ole mitään hyötyä.

Tai onko nyt vaan asiat sekaisin? Siis se, ketä maskin on tarkoitus suojella ja miten maskin käyttö liittyy asiaan.

Maskista ei ole juuri hyötyä, jos riittävän moni ei käytä.
Maskista voi saada pöpön, jos ei huolehdi samalla käsihygieniasta tai vaihda/pese riittävän usein.

Kerropa, miten oireettoman taudinkantajan tunnistaa. Tai henkilön, joka tartuttaa jo, mutta itse alkaa oireilla vasta 1-3 päivää myöhemmin.

Kertoisitko kaikille, miten tunnistat 100% varmuudella, kuka on terve ja kuka oireeton taudinkantaja?

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0306987720333028

Tuossa yks tutkimus. Katotaan kauan menee että poistuu 🙈 thl, stm, who jne ovat myös jo myöntäneet ettei ole hyötyä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
https://www.thelastamericanvagabond.com/spars-pandemic-2025-echo-chamber... Tälläisiä ne samat C19 sata nistit tahot ovat suunnitelleet ihmiskuntaa varten jota vihavat. Tuntuuko tutulta.

Suunnitelleet?

Huomaa kyllä, että osa ei ymmärrä, kuinka yleisiä pandemiat ovat olleet ja edelleen epidemiat erityisesti länsimaiden ulkopuolella.

Suurin osa alle 50/60v suomalaista ei itse muista epidemioiden tai lastentautien vaaroja.

Tutkijat taas tietävät, että uusi pandemia voi iskeä koska tahansa. Ihmiskunta kokisi kovia, jos esim.olisi ebolasta versio, joka leviäisi aerosoleina.
SARS ja nyt korona ovat hyviä muistutuksia, etteivät pandemiat ole kadonneet lopullisesti, joten ehkä hyvä varautua.

Joten kannattaa tarkistaa, mitä simulaatio tarkoittaa.
Rinnastuu siihen, kun mallinnetaan, mitä seuraa, jos keskilämpötila nousee 0,5 astetta tai 1,5 astetta.

Vierailija

Mistä näkis paljon eri rokotteita on suomessa annettu?

Näitä kolmee on suomessa annettu, mutta kuinka paljon?

Pfizer/Biontech
Moderna 
AstraZeneca

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.