Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväntekeväisyyskohteita, joihin voisi neuloa, apu menisi varmasti perille ja toimitus olisi helppoa?

Vierailija
27.02.2020 |

Ehdotuksia? Oma porukka ei oikein tarvitse mitään ja itsellä on sukkia, pipoja ja lapasia enemmän kuin tarpeeksi. Olen parissa yhdistyksessä, mutta niidenkin myyjäisiin neuleista on ylitarjontaa muiltakin, eikä ne mene kovin hyvin kaupaksi - tai menee niitä, mutta niitä tulee liikaa. Ehtona on se, että asusteista, sillä inhoan ompelua, eli ei mitään puseroita tai tilkkupeittoja. Keskolasta sanottiin, että heillä on nyt, myöhemmin voi tarvita lisää. Joku oli tehnyt tempauksen ja olivat saaneet aika paljon.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasia ei ole. Apu ei mene tarvitseville. Kun katselee esim hope-yhdistyksen avun hakijoita, niin heistä monikaan ei apua tarvitse. Ottavat vaan kaiken minkä ilmaiseksi saavat. Tai no koithoidossa voivat tietää, missä on apua tarvitsevia vanhuksia, mutta näitten vanhusten luo ei apu saavu, koska he eivät sitä osaa hakea eikä heitä varten ole erikseen sosiaalityöntekijöitä, jotka neuvoisivat toisin kuin noilla etelästä tuulen tuomilla on. 

Vierailija
2/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin vanhainkotiin ehkä?

En oikein ymmärrä että miksi kudotaan esim. jonnekin katastrofialueille jotain täkkejä kun fleecehuopia saa kaupasta parilla eurolla.

Tai oisko eduskunta kun niille pitää olla laatua? Ai kun et sä niitä täkkejä tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäiset kotona asuvat vanhukset. Suurin osa ei pysty enää neulomaan omin käsin.  Kärsivät myös yksinäisyydestä, joten toisen neuloma voisi lohduttaa.  Varsinkin yösukat olisivat kivat tai reumaatikoille ranteiden ja selän lämmittimet. Kotipalvelu ja kotisairaanhoito voisivat yhdistää oikeat neulomukset oikeisiin henkilöihin.

Vierailija
4/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien virolaisiin vanhainkoteihin. Tarvetta on.

Vierailija
5/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oikein ymmärrä "hyväntekeväisyyttä" keskoloihin ja muuten vastasyntyneille. Ensinnäkin suurin osa vauvaperheistä tulee ihan hyvin toimeen, osa heistä on tietenkin jopa erittäin hyvin toimeen tulevia. Toisekseen he ovat oikeutettuja joko äitiyspakkaukseen tai vastaavaan rahasummaan. Kolmanneksi on kyllä ihan vanhempien vastuulla huolehtia, että vauvalla on peitto ja riittävästi lämpimiä vaatteita. Jos ei ole, niin huostaanoton paikka.

Vierailija
6/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puseroita ja tilkkupeittoja voi neuloa myös ilman ompelua.

Vierailija
7/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vien virolaisiin vanhainkoteihin. Tarvetta on.

Niin ja myös vammaisten hoitokotiin olen vienyt.

Vierailija
8/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en oikein ymmärrä "hyväntekeväisyyttä" keskoloihin ja muuten vastasyntyneille. Ensinnäkin suurin osa vauvaperheistä tulee ihan hyvin toimeen, osa heistä on tietenkin jopa erittäin hyvin toimeen tulevia. Toisekseen he ovat oikeutettuja joko äitiyspakkaukseen tai vastaavaan rahasummaan. Kolmanneksi on kyllä ihan vanhempien vastuulla huolehtia, että vauvalla on peitto ja riittävästi lämpimiä vaatteita. Jos ei ole, niin huostaanoton paikka.

Ne on ehkä sinne sairaaloihin sielläoloajaksi. Mutta itse keskustelin synnärillä hoitajan kanssa ja kertoi että niitä vauvanvaatteita ja villatossuja varastetaan älyttömät määrät.

Vierailija
9/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Operaatio Joulun Lapsen paketteihin

https://www.joulunlapsi.fi/

Vierailija
10/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakodit. Niin lasten kuin aikuisten villasukat ia lapaset. Tulevat varmasti käyttöön ja hyvään tarkoitukseen!

Vierailija
11/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsin neulotut vaatteet ovat kalliita luksustuotteita kun miettii niihin kuluttettua aikaa. Jos laskee esim. 20 € per tunti. Vähän kun kiidättäisi nälkää näkeville kolmenkymmenen gramman  purkin kaviaaria, kun vastaavalla summalla saisi 400 kg makaroonia. Siis vi ttu ilua.

Vierailija
12/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahduttaisin vanhuksia kynsikkäillä tai isoilla hartiahuiveilla. Kutoisin kauniita puuvillapipoja hiuksensa menettäneille syöpäpotilaille. Voisin kutoa villasukkia turvataloihin.

Vierailija
13/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä laske tunteja. Tykkään neuloa, mutta kun ei ole tarvetta. Isäni oli loppuajan palvelutalossa  ja hänen kuoltuaan jäämistöstään paljastui n. 50 eri ihmisten antamat sukat, joten en oikein tiedä senkään puolen tarvetta. Ap. Itse tein isälle pipoja ja ne kyllä olivat kovassa käytössä ja lapaset myös. Isäni ulkoili jonkin verran. 

Vierailija
14/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastusarmeija ottaa vastaan villasukkia, samoin seurakunnat ainakin meillä päin. Ylipäänsä esim asuntoloihin kaivataan lämmintä vaatetta.

Marttojen kautta meidän sairaalan synnytysosastolle toimitetaan pipoja ja villasukkia.

Merimieskirkko jakaa villasukkia joululahjaksi ulkomaisissa satamissa Suomalaisille merimiehille.

Vierailija
15/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin ystävän kutoma lämmin villahuopa ilahdutti ja lämmitti siskon vauvaa. 

Vierailija
16/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lähistön vanhainkodeista tarvetta, ainakin täällä on joskus ihan pyydetty sukkia, hartiahuiveja, rannekkeita ja säärystimiä.

Sitten voi neuloa nuttuja kehitysmaihin: http://www.nuttu.info/

Tässä on blogilista hyväntekeväisyyskohteista, joihin voi tehdä käsitöitä:

https://www.kaksplus.fi/blogit/sormustin/kasityoharrastajan-hyvantekeva…

Vierailija
17/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodittomien koirien ja kissojen hyväksi järjestettäviin hyväntekeväisyyshuutokauppoihin ja myyjäisiin sekä kirpputoreille tarvitaan jatkuvasti tuotteita. Kannattaa ottaa yhteyttä eläinsuojeluyhdistyksiin.

Vinkki: Laita Facebookissa hakusanoiksi huutokauppa ja huutis.

Vierailija
18/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa instasta #envarmarestad

Suomeenkin tuollainen tempaus!

Vierailija
19/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodittomien koirien ja kissojen hyväksi järjestettäviin hyväntekeväisyyshuutokauppoihin ja myyjäisiin sekä kirpputoreille tarvitaan jatkuvasti tuotteita. Kannattaa ottaa yhteyttä eläinsuojeluyhdistyksiin.

Vinkki: Laita Facebookissa hakusanoiksi huutokauppa ja huutis.

Olen mukana eläinsuojelussa, mutta sukan tekijöitä on jo aika paljon. Olen sinne avustanut muilla tavoin. Ap. 

Vierailija
20/24 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ajatellut, että pitäisikö vain neuloa "kenelle tahansa", tämän tempauksen tyyliin: https://www.viikkosavo.fi/villasukat-ilahduttivat-erityisesti-kuopiolai…

Eikä sitten väliä, kelle menisivät. On mun velikin tosi hyvätuloinen, mutta silti teen myös hänelle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi