Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko " kärvistelitte" kotona supistusten kanssa ennen synnärille lähtöä?

Vierailija
25.06.2006 |

Mietin että missähän vaiheessa sinne pitäisi lähteä..

Aamusta noin klo: 9.00 saakka on supistellut 5-20min välein.

Supistukset ovat jo aika kipeitä. Mutta lantion pyörittelyllä ja puhaltetulla olen selvinnyt.

Mietin sitten että missähän vaiheessa " kehtaisi" esim. soittaa synnärille ja kysyä että koska saisi mennä näytille.

Kauanko te olette kotona olleet ennen synnärille lähtöä ja mikä on ollut tilanne silloin kun lähditte? Oliko jo todella kipeät supistelut? Kuinka usein niitä tuli jne....

Kiva juttu jos joku viitsii vastata :)

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona 3 h kuumassa suihkussa. Sen jälkeen sairaalaan (matka n. 15 min). Olin 5 cm auki!! Ponnistusvaihe alkoi n. 6 h supistusten alkamisen jälkeen.

Vierailija
22/32 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla tulee suppareita vasta 7min välein niin ei mitään kiirettä.

miksi pitäisi ehtiä sairaalaan niin että siellä ehtii makoilla tuntikausia?

Koittakaa nyt vähäsen sitä kipua kestää, en ymmärrän miten herkkänahkaisia nykynaiset oikein ovat....!

Jos on lyhyt matka sairaalaan niin varmaan ehdit sinne mainiosti myöhemminkin!

miksi epiduraali pitäisi saada?

Jos nyt lähdet sairaalaan niin olet kumminkni jonkun 3cm auki, niin sielläpä on sitten kiva itkeä epiduraalia heti alusta alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma ensisynnytykseni kesti alle kaksi tuntia, josta sairaalassa olin puolisen tuntia. t.27

Vierailija
24/32 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kuitenkaan ollut ku 3cm auki, sit odottelin vielä pari tuntia sairaalassa, ja epiduraalin sain kun olin 6cm auki. En tiedä pitääkö paikkaansa, mut monella jolle on epiduraali laitettu aikasin, on joutuneet pyytämään lisää puudutetta. Mulla kesti epiduraalin laitosta vajaa 2h kunnes tyttö oli syntynyt... mutta jokaisella tietty omalla tavallaan.

Vierailija
25/32 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yht' äkkiä esikoinen tuleekin supervauhdilla.

syöksysynnytykset ovat melkoharvinaisia, ja kyllä lähellä olevaan sairaalaan luulisi ehtivän kun sinne lähtee supistusten tullessa edes hiukan tiheemmin

kaikki tuntuu ryntäävän sairaalaan heti kun vähän nipistää tai sitten naisilla on kipukynnys alentunut.

ihan samahan se on toki enkä tarkoita ap:ta mutta alkaa vain aina ärsyttää kun ollaa heti niin kipeitä ja avuttomia ja huudetaan ja itketään sairaalassa kun vauva syntyy.

haluaisin nähdä urheutta ja kestävyyttä

Vierailija
26/32 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä lapsesta lähdin sairaalaan kun supistuksia oli tullut 10 tunnin ajan 5-10 min. Matkaa 45 km ja lähdettäessä supistusten väli 3 min. sairaalassa 8 cm auki---> saliin . Sairaalassa 1 ½ tuntia. Lähdin näytille, jotta saisin epiduraalin. Kuvittelin kipujen kasvavan vielä, eipä saanut epiduraaleja.

Toisesta lähdin matkaan, kun supistuksia oli tullut 3,5 tuntia( kokoajan 4 min välein). Sairaalassa 8 cm auki, ja lapsi syntyi ½ tuntia sairaalaan pääsystä.

Paras kivunlievittäjä on ollut liikkuminen, lantion pyörittäminen ja suihkussa käynti.

Vierailija
27/32 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakin irtosi. neljän aikaa iltapäivällä lähdettiin eikun viidenkö se oli ja poika syntyi seuraavana aamuna apua en nyt ihan tarkkaa muista mut joskus 4 aikaa... onneks menin suht aikasin, pääsinpä altaaseen!!!

Vierailija
28/32 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisesta lähdin 3h jälkeen mutta silloinkin sai palata kotiin.

Kolmannesta ajattelin että en kyllä mene enää turhaan ja lähdin 8h supistelun jälkeen sairaalaan kun tuntui että tulee kuset ja paskat housuun, olikin 10cm auki =)

Vierailija
29/32 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos sulla tulee suppareita vasta 7min välein niin ei mitään kiirettä.

miksi pitäisi ehtiä sairaalaan niin että siellä ehtii makoilla tuntikausia?

Vierailija
30/32 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin silloin su-iltana synnärille ja koska vauva oli liikkunut laiskasti, lähdimme näytille. Olin vasta sentin auki, mutta koska supistukset olivat jo kipeitä niin jäimme sisään. Pieni poikamme syntyi maanantai-aamuna seitsemän jälkeen.

Tänään kotiuduimme ja nyt ihmettelemme toisiamme :)

-ap

Vierailija
31/32 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin siis tarkistaa tilannetta.

Toisessa tuli pieniä supistuksia jo viikkoa ennen, mutta kun ne sillon yöllä alko kunnolla klo 24.30 odottelin et mun äiti tuli esikoista katsoo ja lähettiin eli n. 2h sen jälkeen. Sairaalassa oltiin n klo 03.00 ja poika synty klo 05.47.

Vierailija
32/32 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärillä olin 45 min ja vauva oli maailmassa.