Kauanko " kärvistelitte" kotona supistusten kanssa ennen synnärille lähtöä?
Mietin että missähän vaiheessa sinne pitäisi lähteä..
Aamusta noin klo: 9.00 saakka on supistellut 5-20min välein.
Supistukset ovat jo aika kipeitä. Mutta lantion pyörittelyllä ja puhaltetulla olen selvinnyt.
Mietin sitten että missähän vaiheessa " kehtaisi" esim. soittaa synnärille ja kysyä että koska saisi mennä näytille.
Kauanko te olette kotona olleet ennen synnärille lähtöä ja mikä on ollut tilanne silloin kun lähditte? Oliko jo todella kipeät supistelut? Kuinka usein niitä tuli jne....
Kiva juttu jos joku viitsii vastata :)
Kommentit (32)
6cm olin auki kun kirjauduin sisään ja siitä neljän tunnin päästä syntyi poika.
Mieluummin sitä kotona on mahdollisimman pitkään. Varsinkin jos ensimmäinen tulossa.
Kyllä näiden supistelujen kanssa voi vielä olla, mutta aika kipeää kyllä jo tekee..Tiedä sitten ovatko saaneet mitään aikaan.
Vessassa saa ravata vähän väliä, masu on ihan sekaisin. Ja lisäksi oksettaa koko ajan..
Ehkä täsäs on kuitenkin jo tosi kyseessä...?? :D Siis ettei nämä toivottavasti nyt enää lopu jossain vaiheessa.
-ap
Eli n 6h oli supistuksia selvästi tullut.
Lähdin kun supistuksia oli tullut jo pitemmän aikaa alle 5min välein.
Oli tosi tukalat oltavat jo, mutta kuuma suihku auttoi.
Vauva syntyi alle tunnin päästä sairaalaan päästyä.
Oli mukavaa kun ei tarvinnut siellä " turhaan" odotella.
Ite kärvistelin kaks vuorokautta, esikoiselta kerettiin käyä kerran jo sairaalassaki ja laittovat takasi. Toisaalta muistan kuulleeni, että toiset oksentaa jossain 7cm kohilla... Käy näyttäytymässä, ei tarvi pähkäillä.
Oli perjantai-ilta kun niitä alkoi tulemaan, läpi yön laskeskelin välejä.. ja aamusta sitten alkoivat hiljalleen tiheentymään. Puolen päivän aikaan ne tulivat noin 5 min välein, soitin synnärille ja toivottivat tervetulleeksi. Viiden aikaan iltapäivällä lapsi syntyi :) Ehdin olla synnärillä 4 tuntia.
Minä odotan toista rv 38 ja olen jo 2 sormelle auki. Kun supparit säännöllistyy ja tulee 5-10min välein, on lähdettävä, vaikka matkaa sairaalaan vaan 15min.
Onnea ja zemppiä ap:lle joka tapauksessa, perässä tullaan!!
olen syöksysynnyttäjä ja matkaa sairaalaan 90km. Sairaalassa en ehtinyt tutkimushuonetta pidemmälle kun ponnistin ensimmäisellä ponnistuksella pojan ulos:) Esikoisesta käynnistettiin, synnytyksen kesto 45min, keskimmäinen 39+6 56min.
Ehkä soittelen kohta synnärille..Nyt parin tunnin ajan supparit on tullut max. 10 minsan välein.
-ap
rentouttaa ja mulla ainaki taukos supistukset. Kokeile!
minuu oksennutti jo edellisenä päivänä ennen synnytyksen käynnistymistä. Aika tavallista kyl tuntuu olevan, et on varmastikin jo tosi kysessä. Vieläkös täällä yleensä lasketaan välejä vai joko lähditte? Zemppiä:)
Kun toisaalta näiden kanssa pärjää vaikka ovatkin jo melkoisen ärhäköitä. Mutta ensisynnyttäjänä tietty pelottaaa että jos käykin niin miten joillekin että ovatkin menneet vaan " näytille" synnärille ja sitten onkin oltu jo monta senttiä auki..
-ap
Mukavampi olla kotona mahdollisimman pitkään.
toisaalta taas kotona on kuitenkin hyvä olla, jos asutte lähellä sairaalaa etenkin.
Itse olen neljä synnyttänyt enkä ole kovin montaa tuntia kotona kärvistellyt supistusten kanssa. Sairaalassa pääset kuitenkin käyrään ja mittaavat vauvankin sydänkäyrää. Lisäksi voit olla jo aika auki, kun noin kauan on supistellut. Tsemppiä sulle ja onnea matkaan!
Tekisi mieli soittaa synnärille ja kysyä että pääsisikö näytille, mutta olen ihan varma että eivät sinne vielä ota kun supparit eivät tule viiden minuutin välein.
Toisaalta vaan huvittaisi käydä näyttäytymässä ja tarkistamassa vauvan tilanne ja se että onko yhtään aukeamista tapahtunut..Kuitenkin jo lähes 10 tuntia on supistellut max. 20 minuutin välein.
Kiitos taas vastauksista!
-ap
kanssa kotona jotain 11h ja sairaalaan kirjauduttaessa olin 4cm auki ja tyttö synty 3h päästä,ja tässä tokassa kärvistelin supistusten kaa kotona 3h50min ja sairaalaan päästyäni olin kokonaa auki ja tyttö syntyi melkei heti kun saliin pääsin..ja nyt odotan kolmatta..
Poika syntyikin sitten illalla. Toinen käynnistettiin ja kolmannen kanssa kun päästiin sairaalaan, sain luvan HETI ruveta ponnistelemaan, 20 min siellä, aikaa yhteensä 2h50 min. Seuraavasta pitää mennä päivystään viikkoja aiemmin ovelle =)
Minä soitin esikoista synnyttäessäni sairaalaan ja kysyin voisinko jo tulla, ja kätilö toisessa päässä suhtautui todella vähättelevästi ja käski vain odotella kotona. Minulla oli supistellut 7 tuntia 10 minuutin välein. Lähdin kuitenkin vastoin ohjeita, sillä kipu oli kovaa. Synnytys olikin hyvin käynnissä ja tyttö syntyi 3 tunnin kuluttua siitä kun lähdin. Supistukset tihenivät vasta aivan loppuvaiheessa, joten jos olisin jäänyt odottelemaan esim. 5 minuutin väliä, niin olisin varmasti ollut jo täysin auki sairaalaan päästessäni.
Kuopuksen kohdalla kärvistelin kotona 4 tuntia ja lähdin sairaalaan, kun supistukset selvästi kovenivat. Tyttö syntyi alle 2 tunnin kuluttua lähdöstä.
Jos on jo kovin kipeitä et voi tietää kuinka auki olet jo voisit saada vaikka epiduraalin. Jos väli pitenee 20min täytyy aloittaa laskut taas alusta jos 2h 10min välein voit jo mennä.