Nyt en ymmärrä: MITÄ JÄRKEÄ ON JUOSTA JUOKSUMATOLLA SISÄLLÄ?
Nykyään monet miehetkin tekevät juoksutreeninsä sisällä, koska "ulkona on aina liian huono sää"... :O Juoksufoorumissa joku kaipaili kaveria virtuaaliselle yhteislenkille (jossa ei siis oikeasti nähdä eikä viestitellä muiden kanssa). Sairasta... tai syrjäytynyttä.
Ihmettelen tuota, koska juuri tuo ulkona oleminenhan on se paras osa liikunnasta. Vai tykkääkö joku oikeasti juostessaankin tuijotella seiniä tai puhelinta?
Pahinta sisäliikunnassa on se, että se ei totuta ulko-olosuhteisiin eikä opeta nauttimaan niistä ja juoksumatto on ihan sikakallis ja antaa täysin väärän kuvan todellisesta juoksukunnosta. Ihmekös että ihmiset lihoo, kun juostessa pysytään paikallaan ja polkupyörää kuljettaa sähkömoottori... :(
Kommentit (411)
Kerrostalossa varmasti kivasti paukuttaa lattiaan ja alakerran asukkaan kattoon juoksumatolla juoksu.
Ulos on vaikea laittaa peilejä joista näkee itsensä koko ajan.
Näin lihavana en todellakaan lähde mihinkään ulos harrastamaan mitään liikunnallista kaikkien naureskeltavaksi. Eikä minulla edes ole mitään sellaisia liikuntaan sopivia vaatteita (eikä varaa ostaa uusia), mitkä päällä kehtaisi olla julkisella paikalla
Vierailija kirjoitti:
Näin lihavana en todellakaan lähde mihinkään ulos harrastamaan mitään liikunnallista kaikkien naureskeltavaksi. Eikä minulla edes ole mitään sellaisia liikuntaan sopivia vaatteita (eikä varaa ostaa uusia), mitkä päällä kehtaisi olla julkisella paikalla
Ei sinulle kukaan naura. Persoonallisuushäiriöisistä ei tarvitse välittää.
Miksi palsta on niin outo paikka? Koska kaikki kirjoittajat ovat anonyymejä ja he eivät ole vastuussa sanomisistaan.
Vierailija kirjoitti: Miksi palsta on niin outo paikka? Koska kaikki kirjoittajat ovat anonyymejä ja he eivät ole vastuussa sanomisistaan.
Säälittävää. Hankkisivat juoksumatot. Luuserit.
näinpä. en itte ikimaailmassa hommais jotain juoksumattoa. harvoin on niin pitkään huonot kelit ettei ikinä ulos pääsisi. ja huonon kelin sattuessa voi sitten sisäjumppailla, ei tartte aina vaan juosta
Vierailija kirjoitti:
ihan arkivaatteissa voi käydä kävelyllä ei sitä varten mitään erillisiä kamppeita tarvitse
Meillä on kävelymatto ja tykkään sitä käyttää. Olen myös liukastunut muutama vuosi sitten ulkona ja siitä jäänyt hirveät traumat. Paljon turvallisempaa on siis kävellä matolla (ja kuuntelen samalla musiikkia.)
Olen miettinyt tuollaisen hankkimista siksi, kun se loisi matalan kynnyksen harrastaa enemmän liikuntaa. Joskus ei jaksa vaihtaa vaatteita, laittaa aurinkorasvaa jne, mutta kymmenen minuuttia liikuntaa tekisi hyvää jos se olisi helposti saavutettavissa ilman.
Eihän juoksumatto edes kasvata kuntoa, kun jalat vaan sätkii paikallaan. Vrt. auto, jossa renkaat ilmassa, saat hyvin kevyellä kaasulla ne pyörimään vinhaa vauhtia.
Juu, siinähän ihmettelet.
Olet tervetullut tänne Södertäljeen, ruotsiin juoksemaan kanssani.
Varsin passaa jos olet pieni ja hento naisihminen.
Voi olla että saadaan lisävauhtia, kun joku hihhuli alkaa seuraamaan.
Työkaverini osti nyt tollasen maton. Ymmärrän.
En edes kysynyt miksei mene ulos kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt tuollaisen hankkimista siksi, kun se loisi matalan kynnyksen harrastaa enemmän liikuntaa. Joskus ei jaksa vaihtaa vaatteita, laittaa aurinkorasvaa jne, mutta kymmenen minuuttia liikuntaa tekisi hyvää jos se olisi helposti saavutettavissa ilman.
kehonpaino jumppaa voi tehdä millon vaan eikä vaadi välineitä tai maksa mitään. kyykkyjä, askelkyykkyjä, ehkä punnerrusia, vatsalihasliikkeitä. kehittyy tasapaino, liikkuvuus jne myös paremmin kuin vain juosta nylkyttäessä
Kotona juoksumatolla juosyessani kuulen, jos vauva herää
Vierailija kirjoitti:
Kotona juoksumatolla juosyessani kuulen, jos vauva herää
varmaan herää kun tolla lailla paukutat
Eiköhän Suomen sääolosuhteet määritä paikan juoksumatolle. Sisätiloissa näyttäisi olevan muissakin maissa. Kätevä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Suomen sääolosuhteet määritä paikan juoksumatolle. Sisätiloissa näyttäisi olevan muissakin maissa. Kätevä.
Itse tein siihen telineen kirjalle. Siis todella näppärä!
crosstrainer vaikuttaa koko ruumiiseen.