Mitä juhannustuliaisiksi?
Yhdeksi yöksi ollaan menossa kavereiden mökille, jonne tulee paljon porukkaa. Isäntäväki ilmoitti tarjoavansa perusruoka-aineet: lihat, perunat, salaatit, juomat.
Ajateltiin viedä mansikkakakku poikamme nimppareiden kunniaksi, hyviä juotavia reilusti ja paljon naposteltavia sekä lapsille että aikuisille.
Olisi varmaan fiksua viedä grillattavaakin, mutta millainen määrä sitä pitää olla, kun meitä menee kaksi + taapero ja väkeä on paikalla varmaan 15? Lisäksi en välttämättä itse emäntänä tykkäisi, jos kaikki vieraat toisivat hirveän määrän kylmässä säilytettävää kamaa, kun itse olisin juuri hankkinut jääkaapin täyteen ruokaa. :/ Mutta ehkä jotkut marinoidut possunfilepötköt olisivat suht pieneen tilaan meneviä grillattavia.
Mutta siis miten tuollaiseen " Me tarjotaan ruoat ja juomat" -ilmaukseen kuuluu suhtautua? En minä ainakaan halua mennä kylään kahta kättä heilutellen, mutten myöskään sotkea isäntäväen suunnitelmia.
Kommentit (3)
hauska on myös kaljakatiska ja kyytipoikana sixpäk.
Esim. saunatarvikkeita löylykiuluun laitettuna (löylytuoksua, kylpysaippuaa, shampoota) tai kivoja servettejä ja kertakäyttöastioita. Jos jotain syömistä haluat viedä, niin vie hyvin säilyviä tuotteita, joita ei tarvitse laittaa jääkaappiin! (erikoiskahvia/teetä, keksejä, hieman erilaisempaa " kuivaa" leipää...) Myös hedelmät (vesimeloni, tuore ananas...) voisi olla kiva vieminen!
Itse ainakin tarkoitan sitä mitä sanon, siis jos EN halua vieraiden tuovan lihaa yms. niin toivon että he eivät tuo niitä :)