Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakava varoitus koronaviruksesta: ”Suomessakin riski uudelle nousulle on todellinen” – Lääkäri ihmettelee ostosmatkoja Ruotsiin: ”Kohta loppuu ostosten teko Suomessakin
Länsi-Pohjassa useamman tapauksen taustalla on lyhyt ostosmatka Ruotsin puolelle. ”Ostosmatkojen takia riskeerataan suomalaisten henki ja talous? Jos tähän ei tule muutosta, loppuu kohta ostosten teko taas Suomessakin”, tutkijatohtori Jukka Koskela ryöpyttää.
Lääkärit ovat huolissaan Suomen koronavirustilanteesta. Erityisesti esiin nousee Länsi-Pohjan alue, mutta Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin entinen toimitusjohtaja, sdp:n kansanedustaja Aki Lindén varoittaa koko maata.
”Koronaepidemia ei ole ohi - jokaisen pitäisi tämä ymmärtää. Maailmalla tilanne on jopa aikaisempaa pahempi, Ruotsissa samoin, ja Suomessakin riski uudelle nousulle on todellinen”, hän tviittaa.
------
Suomen molekyylilääketieteen instituutin tutkijatohtori Jukka Koskela ihmettelee tilannetta.”On tää ihme juttu, onneksi kollegat ovat ajoissa hereillä ja vaativat rajan sulkemista, saapa nähdä kuunnellaanko. Ostosmatkojen takia riskeerataan suomalaisten henki ja talous? Jos tähän ei tule muutosta, loppuu kohta ostosten teko taas Suomessakin”, hän ryöpyttää Twitterissä.
US
Johan on taas kerhot koolla!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006554417.html
Kari Askonen varoittaa jo suurella suulla kuinka Korona tulee ja korona tappaa!
Eniten tohtori Askonen on kuitenkin kiinnostunut omasta auktoriteetistään, nautinnostaan ja menestyksestään.
No onhan toi aika läpinäkyvää.
[/quote]Onko nää provoja? Ei kai kukaan jumalauta möllötä sisällä koko kesää odottaen, että pääsee sanomaan, että mitäs minä sanoin ja toivoen ulkonaliikkumiskieltoa.[/quote]
Kyllä ne möllöttää. Ihmiset odottaa kotona perse levällään, että se joku tuolla jossain keksii heille rokotteen, joka mielellään jaetaan vielä ilmaiseksi, ainakin riskiryhmälle. Ja jos se rokote ei toimi tai aiheuttaa vielä pahempaa kuin korona olisi aiheuttanut, he unohtavat täysin ottaneensa sen ihan vapaaehtoisesti ja omasta halustaan, ja syyttää kaikkea hallituksesta THL:ään ja vaatii korvauksia.
He odottavat että joku toisi nyt niitä maskeja, että saisi rauhassa yskiä niiden sisällä, koska ne vuosia sitten todetut ohjeet oikeanlaisesta yskimis- ja niistämistavoista on ihan prseestä. Liian yksinkertaista ja liikaa vaivaa.
Samoin ne käshygieniaohjeet, ihan turhia kun jossain sanottiin että se tarttuu ilman mukana paremmin ku pinnoilta, ni miksi niitä alkaa pesemään.
Valmiiksi piti jokapaikkaan laittaa käsidesitkin että jos kansalaiset edes sen takia käyttäisi, kun muut näkee jos ei käytä. Se toimii Suomessa hyvin, koska kaikki kuitenkin kyttää toistensa tekemiset ja olemiset julkisilla paikoilla.
Ohjeet siitä miten omaa vastustuskykyä pitäis parantaa, kun on kautta aikain ollut selvää että se auttaa toipumaan muistakin sairauksista, on tän kansan mukaan prseestä. Meidän mielestä mitään vastustuskykyä ei pidä itse alkaa parantaa koska tämä virus tuli Kiinasta ja se on Kiinan tai Suomen hallituksen tehtävä huolehtia ettei sitä saa eikä vastustuskyvyn tarvitse siitä rasittua. Sitäpaitsi jos sen saa ni se tappaa kuitenkin.
Ne 90% parantuneista on pelkkää THL:n huijausta.
Terveellinen ruokavalio, alkottomuus, tupakoimattomuus ja väh. suositusten mukainen liikunta ei käy, vaan se on hallituksen tehtävä hoitaa meidän aikuisten immuniteetit kuntoon.
Edes sairaalloisen ylipainon takia ei tarvii vastuuta ottaa, koska kehopositiivisuus ja koska valtion pitää kyllä riskiryhmistään pitää huolta ja suojella, ei henkilön itse silloinkaan, kun se siihen edes jollain tasolla kykenisi.
Katellaan vaan paheksuvasti muita ja uhriudutaan koteihimme kaikki.
Kyllä se rokotus sieltä joskus saadaan, paitsi miten se haetaan kun siellä on niitä muitakin ihmisiä? Ehkä vuoden päästä uskalletaan kurkata ovenraosta ulos. Sitä ennen ei kantsi itse tehdä mitään. Ei ainakaan uskoa mihinkään mitä hallitus, THL tai mikään muukaan sanoo, paitsi jos iltalehti kirjoittaa että joku kehtasi hakea Ruotsista nuuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan nyt tällä viikolla parina iltana käyty mieheni kanssa terassilla yhdet juomassa, terassit ovat olleet aivan täynnä, mutta turvavälit olleet kunnossa, eikä ole oikeasti yhtään yli 70 näkynyt. Eli kyllä ne terassit (ainakin näillä keleillä) täyttyy tappiin asti, ja bisnes toimii ilman yli 70 v mummoja ja pappojakin. Tämä on oikeasti hyvä muistaa, kun puhutaan ravintoloiden/baarien avaamisesta.
Siis jatkuvatko nämä krokotiilinkyyneleet maailman tappiin, mistä tämä saasta tulee?
Vaikka olisin 85, niin en pelkäisi koronaa. Miksi minun pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Ollaan nyt tällä viikolla parina iltana käyty mieheni kanssa terassilla yhdet juomassa, terassit ovat olleet aivan täynnä, mutta turvavälit olleet kunnossa, eikä ole oikeasti yhtään yli 70 näkynyt. Eli kyllä ne terassit (ainakin näillä keleillä) täyttyy tappiin asti, ja bisnes toimii ilman yli 70 v mummoja ja pappojakin. Tämä on oikeasti hyvä muistaa, kun puhutaan ravintoloiden/baarien avaamisesta.
yleisesti ottaen kyllähän papparaisilla ja mummoilla on rahhaa enemmän mitä 18-30 v
Vierailija kirjoitti:
Sama huomio Porista. Ei ole juurikaan yli 70 v näkynyt. Ja terassit ollu täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yleisesti ottaen kyllähän papparaisilla ja mummoilla on rahhaa enemmän mitä 18-30 v
Tohtoria huolestuttaa, jos syopää ei karsitä loppuun vaan korona vie kesken kaiken. Tohtori menettää vaarin eläkkeen, jonka tohtori saisi muuten taskuunsa!
Vierailija kirjoitti:
Yksi tämmöinen tutkijatohtorin mielipiteen ilmaisu ja monta ihmistä julistaa että nyt kuollaan kaikki kun joku haki Ruotsista nuuskaa! Kukaan ei oo vielä keksinyt että tämä ihan sama virus on Virossakin ja ihmiset senkun ostosmatkailee sinnekin alkon ja tupakan perässä...
Virossa tänään 0 uutta tartuntaa, kahden viikon sisällä 13. Ruotsissa tänään 257 tartuntaa, kahden viikon sisällä 15453. Viroon matkustaminen on turvallisempaa kuin vaikkapa Helsinkiin matkustaminen. Nuuskan perässä koronan hakijoiden on turha viisastella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jatkuvatko nämä krokotiilinkyyneleet ja valitus maailman tappiin, mistä tämä SAASTAINEN tulee.
Tuo ei kajoa terveisiin vanhuksiin. Itseasiassa se 90% (minkä THL ilmoittaa) sairaita, on maailmalla vielä suurempi osuus. Vanhoistakin. Miltei jokaisella koronaan ns. kuolleella on ollut lisäksi jokin muu sairaus! Eli jos olen vanha, ja minulla on jo toinen sairaus, ja olen lähdossä tähtien taake: NIIN EI MINUA koronat sureta. Ennemmin se, että joku ihminen olisi hetken kanssani, ajattelisi minua, ja olisi rakastanut.
Kuka heitä rakasti, kun heittivät heidat monttuun? Ne hoitajat jotka tartuttivat? Oi joi joi joi! Vai rakastivat. Mitään rakastaneet. Pelkäsivät enemmän mitä itselle tapahtuu, tai tuleeko potkut, yms. Ja niitä monttuja on maailmalla.
Tiedän, että iskin piikin teidän sydämeen, ja kiristyksen heidän mieleensä! Mutta entäs sitten. Tämä on vain totuus. ja TEIN OIKEIN!
Feikit lakkaa menemästä läpi!!
Tulkaa sieltä poteroista jo ihmisten ilmoille. Kävelkää ja nauttikaa kesästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jatkuvatko nämä krokotiilinkyyneleet ja valitus maailman tappiin, mistä tämä SAASTAINEN tulee.
Tuo ei kajoa terveisiin vanhuksiin. Itseasiassa se 90% (minkä THL ilmoittaa) sairaita, on maailmalla vielä suurempi osuus. Vanhoistakin. Miltei jokaisella koronaan ns. kuolleella on ollut lisäksi jokin muu sairaus! Eli jos olen vanha, ja minulla on jo toinen sairaus, ja olen lähdossä tähtien taake: NIIN EI MINUA koronat sureta. Ennemmin se, että joku ihminen olisi hetken kanssani, ajattelisi minua, ja olisi rakastanut.
Kuka heitä rakasti, kun heittivät heidat monttuun? Ne hoitajat jotka tartuttivat? Oi joi joi joi! Vai rakastivat. Mitään rakastaneet. Pelkäsivät enemmän mitä itselle tapahtuu, tai tuleeko potkut, yms. Ja niitä monttuja on maailmalla.
Tiedän, että iskin piikin teidän sydämeen, ja kiristyksen heidän mieleensä! Mutta entäs sitten. Tämä on vain totuus. ja TEIN OIKEIN!
Suurin osa niistä tähtien taakse lähtevistä vanhuksista odottaa sitä hetkeä, kun kivut ja kärsimykset vaippoihin kusemisineen ja hampaattomilla suilla soseruuan syömisineen on ohi.
Ainoastaan omaiset kärsii, yleensä omastatunnosta jos ei muusta.
Vierailija kirjoitti:
IS:
Petteri Orpolta suorat sanat Ruotsille, joka kritisoi rajan kiinni pysymistä: ”Emme tarvitse heidän nyrpistelyjään”KOKOOMUKSEN puheenjohtaja Petteri Orpo katsoo, ettei Suomen pidä tuntea minkäänlaista pikkuvelisyndroomaa päätöksestään pitää koronakriisissä Ruotsin raja kiinni maiden erilaisten tartunta- ja kuolleisuuslukujen vuoksi.
Päinvastoin, Suomen pitää olla ylpeä siitä, miten se on saanut taudin painettua alas.
– Ruotsilla on eri strategia. Emme tarvitse tässä mitään heidän nyrpistelyään. Ei meidän heitä tarvitse mitenkään paheksua, vaan olla pragmaattisia. Raja aukeaa Ruotsiin sitten, kun tautitilanne sielläkin on parempi.
---
Tästä olen Orpon kanssa samaa mieltä. Turha on hallituksen nöyristellä Ruotsin suuntaan. Faktat ovat faktoja: epidemia tilanne on Ruotsissa vakava ja länsirajan avaamista ei harkita ennen kuin ruotsalaiset saavat epidemian kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Tulkaa sieltä poteroista jo ihmisten ilmoille. Kävelkää ja nauttikaa kesästä.
En minä missään poterossa ole, vaan omalla terassilla. Täällä on oikein viihtyisää. Linnutkin laulavat.
Pari uutta omenapuuta olen tänä kesänä istuttanut. Kesäkukkiakin ostin puutarhalta.
Mihin minun oikein pitäisi lähteä?
Miksi en saisi nauttia kesästä omalla pihalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa niistä tähtien taakse lähtevistä vanhuksista odottaa sitä hetkeä, kun kivut ja kärsimykset vaippoihin kusemisineen ja hampaattomilla suilla soseruuan syömisineen on ohi.
Miksi sanot sen noin halveksivasti. Vaikka monet odottavatkin.
Mikä teissä on vikana.
Eli tässä YLE:n jutussa selviää, miksi toinen aalto voi rantautua THL:n toiveiden mukaisesti Suomeen mutta tuskin Saksaan. Suomella ei ole suunnitelmaa, ei resursseja ja kansalaiset jotka ovat sitoutuneet nuuskan hakuun koronan kera.
https://yle.fi/uutiset/3-11421908
Yle seurasi Saksan koronakeskittymässä, miten pandemian toinen aalto estetään
Saksalla on suunnitelma, resurssit ja aktiivista kansalaisuutta
Neljä tuntia kestävä kierros mobiilin testausryhmän mukana osoittaa, miksi Saksa on ollut verrattain tehokas pandemian patoamisessa.
Saksalla on selvä suunnitelma, miten pandemiaa padotaan, sillä on resurssit toteuttaa suunnitelma ja sillä on sitoutuneita kansalaisia.
...
Laaja testaaminen ei koske vain altistuneita vaan koko Güterslohin piirikunta pääsee nyt maksutta testeihin ilman erityisempää syytä.
Uusia testausasemia on avattu ympäri aluetta. Esimerkiksi vanhan lentokentän lentokonehallista on tehty drive in -testauspaikka. Testejä pyritään tekemään 10 000 päivässä.
Asukkaita Güterslohin piirikunnassa on noin 350 000.
Yhä useampi amerikkalainen nuori sairastuu, sillä nuoret aikuiset ovat kokoontuneet yhteen ja juhlineet huolettomasti. Tässä kahden tarina: https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/allt-fler-unga-i-usa-…
Suomen ja Saksan ero on sairaalahoidon tehokkuudessa. Saksassa on koronavirukseen kuollut yllättävän vähän ihmisiä, siihen nähden miten monet ovat joutuneet sairaaloihin. Saksaa verrattaessa useimpiin muihin maihin, näyttää siltä että koronavirus potilaan eloonjäämisen mahdollisuus on Saksassa suurempi kuin monessa muussa maassa. Mitä mieltä muut ovat, voiko Saksan sairaalahoidon ja tehohoidon laatua kehua, useita muita maita paremmaksi ?
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna hukkunut jo 59. Jos olisi ulkonaliikkumiskielto päällä niin nämäkin ihmiset eläisivät näkemään vielä ensi kesän. Kyllä ihmiselämä on halpa Suomessa kun mennään pelkästään talous edellä eikä ajatella sen pidemmälle...
Näissä hukkuneissa on paljon niitä "vieraslaje..."
Niitähän ei muutenkaan ole liikkumiskiellot koskeneet eikä karanteenit..
Ne harvoin osaa uida😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teissä on vikana.
Anteeksi, sanoin asian ehkä liian suoraan mutta niin se vain on, vaikka sitä kuinka haluaisi kaunistella.
Ja todellakaan en halveksi vanhuksia, päinvastoin.
Parempaa soisin heille.
Vanhan, sairaan ihmisen kuolema on monesti odotettu asia ja helpotus, koska se tarkoittaa kärsimyksen loppumista.
Ja jos ajatellaan viimeisiä aikojaan eläviä laitosvanhuksia, niin jopa pahempaa olisi monen kohdalla saada korona, taistella sen kanssa elämän ja kuoleman rajalla ja lopulta selvitä hengissä. Ne vanhukset ei palaudu enää ennalleen keuhkokuumeiden tms. jälkeen vaan ne vie entisestään sitä toimintakykyä ja elämä on yleensä vielä entistäkin kurjempaa niillä, jotka tämmöisistä selviävät. Yleensä siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teissä on vikana.
Anteeksi, sanoin asian ehkä liian suoraan mutta niin se vain on, vaikka sitä kuinka haluaisi kaunistella.
Ja todellakaan en halveksi vanhuksia, päinvastoin.
Parempaa soisin heille.
Vanhan, sairaan ihmisen kuolema on monesti odotettu asia ja helpotus, koska se tarkoittaa kärsimyksen loppumista.
Ja jos ajatellaan viimeisiä aikojaan eläviä laitosvanhuksia, niin jopa pahempaa olisi monen kohdalla saada korona, taistella sen kanssa elämän ja kuoleman rajalla ja lopulta selvitä hengissä. Ne vanhukset ei palaudu enää ennalleen keuhkokuumeiden tms. jälkeen vaan ne vie entisestään sitä toimintakykyä ja elämä on yleensä vielä entistäkin kurjempaa niillä, jotka tämmöisistä selviävät. Yleensä siis.
Niin. Ja sitten syöpä paasee vielä helpommin ja nopeammin keuhkoihin! Muuten se olisi siirtynyt sinne hitaammin?
Eri
Kyllä on valitusta mutta lukekaas tämä!
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-fi-n-lukijat-kertovat-influenss…
Influenssa vie hengityskoneeseen! Kertvat lääkärit. Tosin he ovat olleet nyt asiasta ihan hipi hiljaa.
Artikkeli on siis nyt muutaman vuoden vanha.